2021-05-29, 21:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Precis, det är så jag menar!

Världens är en bättre plats utan denna mördare och översittare.
Citera
2021-05-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Sd har aldrig tänkt på någon annan än sig själv.
Äkta psykopat.

Som en iakttagare här ute på flajen kan jag inte annat än att hålla med dig.
Citera
2021-05-29, 21:58
Medlem
Andrianmihajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Varför fortsätter folk att skriva i denna tråd när det finns en egen tråd för Stefan Davidssons död. Det är ju två olika fall och de bör separeras... annars bör moderator byta rubrik på denna tråd.

(FB) Stefan Davidsson hittad död efter domen på 18 års fängelse för mord 2021-05-28

Håller inte alls med, det här är ju direkt kopplat till LW. Infoga den andra trådjäveln med denna.
Citera
2021-05-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marklundlundmark
En rabiat reformist till skribent kanske hotat komma ut till sommarhuset med skumpa? Undrar mest var hen är just nu.

Bössa låter troligast och ett tips säger hagel bössa.

Drakhuvudet hälsar, vi skålade, digitalt igår.

Jaså det tipsas om hagelbössa....

Undrar vilka skador det var som gjorde att polisen misstänkte/ misstänker mord och om det kommer komma fram vilken typ av vapen det gällde.

PS. Ge drakhuvet en digital puss och kram från mig för att hen var min inboxkompis när jag hade en så tuff vecka.
Citera
2021-05-29, 22:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Mycket möjligt. Den väldigt glättiga tonen i loggarna kan ha varit ett sätt att försöka dölja hur han egentligen mådde.
Kanske även ett försök att intala sig själv att han mådde bra.

Skribenter i tråden varnade för ett nytt Bjärred.

Det var märkligt och ett misstag att han inte häktades innan domen blev offentlig... Hade de den gamla och värdelösa P7:an som underlag för att göra en riskbedömning kan man ju undra. Varför chansa på det här viset?

Hade SD fått samla ihop sig och börjar avtjäna sitt straff så hade han kanske börjat prata så småningom kring vad som hände med LW där bakom planket.
Vad anser du om Hanna. Hur fortsätter det för henne ?
Jag kan tänka mig att hon är glad och funnit livsglädjen igen faktiskt..
Citera
2021-05-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
...

Det finns tre sätt HR domen kan vinna laga kraft = bli giltig
1. den dömde väljer själv aktivt att inte överklaga under den stipulerade 4 veckors fristen.
2. den dömde överklagar inom 4 veckor till HD. HD avvisar ärendet och HR domen vinner därmed laga kraft.
3. den dömde överklagar inom 4 veckor till HD. HD tar upp målet och slår fast HRs dom.

För alla dessa scenarier 1 - 3 måste den dömde fattat ett aktivt beslut. Dör vederbörande kan inte processen löpa vidare och varken 1, 2 eller 3 kan inträffa. Situationen fryses i tid i samma ögonblick den dömde avlider. Någon dom kommer därför aldrig vinna laga kraft = bli giltig.

Finns väl fler sätt för en dom att vinna LK; tex att den dömde väljer att nöjdförklara sig och att åkl inte överklagar.

Alltså inte dödförklara sig. Som SD.
Citera
2021-05-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Detta med en ev hotbild och vapen har jag också tänkt, men inte skrivit. Så visst kan det ha varit så SOA tänkte. Men att det största hotet fanns i hans eget hus fanns nog inte i hans sinnevärd. Det fick han veta igår kl 11.00.

Det måste ha blivit en stor chock och sorg för honom. Han som älskade SD som "den son han aldrig fick". De gjorde mycket kul grejer tillsammans.
Tror att många polletter rasslade till och ramlade ner hos honom kl 11.00.

Har han själv varit totalt ovetande så tycker jag riktigt synd om honom.

Någon form av kamp, jakt, handgemäng, avstyrningsförsök, självförsvar, tumult, medlingsförsök eller annan interaktion mellan SOA och SD kan ju ha skett mellan klockan 11.00 (eller strax efter 11.00) och klockan 11.18 när larmsamtalet ringdes in.
Citera
2021-05-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vad anser du om Hanna. Hur fortsätter det för henne ?
Jag kan tänka mig att hon är glad och funnit livsglädjen igen faktiskt..

Mycket svårt att gissa vad som händer inom henne nu. SD var ju liksom medelpunkten i hennes liv verkade det som. Tomhet, bitterhet eller frihet. Säkert en del ensamhet eftersom hon alltid verkade hänga med SD på semestrar osv. Svårt att veta vad hon kommer landa i när chocken släppt.

Nu får hon väl ta tag i samma sak som UW fick efter LWs död.
Tömma bostad, pappersarbete, allt praktiskt - samtidigt ledsna och chockade barn. Men hon får säkert hjälp av sina föräldrar med allt.
Citera
2021-05-29, 22:16
Medlem
Har det framkommit om det var SOA som greps?
Citera
2021-05-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerious

Nej.
Citera
2021-05-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Utöver spekulationer skulle jag säga att det varit märkbart tyst med info.
Citera
2021-05-29, 22:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Utöver spekulationer skulle jag säga att det varit märkbart tyst med info.

Det brukar bli tyst vid självmord från såväl myndigheter som anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in