2021-08-21, 22:02
Medlem
■ Med hjälp av St*fan Davidss*n:s mobila enhet togs ett fotografi på vattentornet klockan 22:00:06 samt Måndagen den 14 Maj 2018.

■ St*fan Davidss*n gjorde en trappinspektion hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 vilken ägde rum 1 timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom ett bullerplank.

■ Gust*vsvik:s utomhusgym inkluderat platsdelning och L*na Wesstr*m.

■ Spåren som var avsatta utanför bullerplanket i vegetationen vilka polisen ansåg inte hade med mordet på L*na Wesstr*m att göra, detta med anledning av att blodstänken från L*na Wesstr*m fanns till fullo på insidan av bullerplanket.

■ Splitterskadorna i trädets stam och med frågan: vilken typ av tillhygge kan ha använts av gärningspersonen vid det
aktuella tillfället ?

Enligt ovan skrivet tycks allt detta ligga helt utanför trådmedlemmarnas intresse.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-21, 22:33
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OffTopic: Gällande dina tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden.

Din polémiska attityd som skriftspråk fungerar inte på mig i detta fallet i L*na Wesstr*m-tråden, du beter dig likt en ilsken pekingese tillika ditt ovårdade språkbruk där du använder dig av svordomsord i dina svarsinlägg, det är både infantilt och impertinellt.

OnTopic: Om du verkligen har ett seriöst intresse för att diskutera mordet på L*na Wesstr*m 2018 och därtill, de konnekterade omständigheterna samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära, inkluderat förundersökningsprotokollet, så skall jag svara dig på dina frågor om Yodinnan [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG med mera.

Men, detta endast under förutsättningen att du fortsättningsvis vårdar ditt språkbruk i L*na Wesstr*m-tråden.

Att kalla mig för ett j*vla missfoster
[ Miffo ] leder inte till en fortsatt diskussion gällande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Yodinnan [ HD ] är en falsk människa, full av förtigelser och hon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet.

St*fan Davidss*n:s kamrat JG var även han Mister Yoda behjälplig under Måndagen den 14 Maj 2018, som till exempel, trappinspektionen.

En tokskurande Harpýa som Yodinnan
[ HD ] var under Fredagen den 25 Maj 2018 när hon vid det aktuella tillfället tokskurade St*fan Davidss*n:s golvbrunn för att sålunda undanröja bevis för polisen och åklagarna.

Hur du än vill vända och vrida på det ovan skrivna, så vet jag till skillnad från dig, betydligt mer om detta mordfallet än vad du gör, sedan vad tycker är för mig helt ointressant, det räcker gott och väl för mig, att jag vet, att St*fan Davidss*n inte var ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Tillägg: Gust*vsvik:s utomhusgym och platsdelningen samt L*na Wesstr*m, vad har #Hans66 för tankar kring detta ?

Mvh/JM.

Eftersom du hävdar å det bestämdaste att DU VET att HD var med som ”behjälplig” vid mordet på LW…
Då har du två val:
1. Redogör för hur du har denna så kallade ”kunskap” och om din ”kunskap” är seriös:
Kontakta polisen och berätta vad du påstår dig veta!!!
2. Lägg ner dina spekulationer då du inte har några som helst grunder för dina anklagelser dom du kunnat bevisa med dina inlägg…
Eller är du kanske rädd ”för egen del”?
Med tanke på att ”du vet”.. är du inblandad själv?
Citera
2021-08-21, 22:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jaa varför skulle hon inte kunna göra det, jag menar resa med honom, med mera?
De hade uppenbarligen en fortsatt vänskaplig relation och de var även föräldrar till
gemensamma barn. Hade ett långt gemensamt liv i bakluckan.

Däremot tror jag att H hade lämnat tanken o förhoppningen om nytt äktenskap med S bakom sig.

Därav var det SOA som blev S:s stöd och inte H under den senare delen av S:s liv.

Därav kunde hon leta burkar som du skrev....

Hennes process var då långt framskriden vad gällde "separationen",
kanske till o med färdig/klar.

Hon kände kanske inte längre att han var "nödvändig" för hennes personliga lycka,
att hon KAN klara sig utan honom som "Man",
speciellt efter att själv ha läst fup med mera
och fattat vidden av alla svek som hon tidigare bara anat.
Osv.

Jag är inte alls förvånad.

Hon kände kanske mera en typ av ömhet.
En värme.
Men kanske inte ville ha honom som sin man.

Bara spekulationer så klart.
Vad gör hon sen när "ambivalensen" släppt?

Jo, hon hoppas att de väcker mordåtal mot honom så hon slipper honom.
Hon vill att han åker in och blir dömd för mord såsom skedde. Uttalat mars el april 2019.

Det är en rätt kraftig spännvidd till att känna "ömhet och värme" och att kalla det "vänskaplig relation" när hon sen campar med honom i två år till.
Citera
2021-08-21, 23:09
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad gör hon sen när "ambivalensen" släppt?

Jo, hon hoppas att de väcker mordåtal mot honom så hon slipper honom.
Hon vill att han åker in och blir dömd för mord såsom skedde. Uttalat mars el april 2019.

Det är en rätt kraftig spännvidd till att känna "ömhet och värme" och att kalla det "vänskaplig relation" när hon sen campar med honom i två år till.

Det uttalandet minns jag mer som ett för stunden "utrop" till en vän/väninna?
Att hon i stunden var trött på S och utbrister det ovanstående du nämnde.

Han var väl fortfarande "dampig" kan jag tro och i grunden var han densamma med eller utan L.
Och det är väl det hon inser med tiden.

En viss typ av ömhet o värme kan ju kvarstå oavsett.
Med tanke på att han för all framtid är barnens far.
Citera
2021-08-21, 23:23
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ska inte en som står henne så nära veta exakt var hon brukar ha sin mobil utan att vända och vrida på henne och undersöka varenda ficka ?!
Händelseförloppet tyder stark på en främmande gärningsman.
Om gärningsmannen loggar på hennes mejl konto fem på morgonen behöver inte alls betyda att det är en som känner henne.
Inloggningsuppgifterna kunde varit sparad i mobilen.
Inloggning med tvåfaktorsautentisering behöver en mobiltelefon. Det är knappast möjligt med hemdatorn som åkl har påstått.
Om SD hade mobilen då behövde han knappast logga in från LWs hemdatorn på mejl kontot.
Hela bevisningen som sagt är rena rama gissningar utan belägg och utan fakta.
Det skulle inte förvånat mig om HD skulle beviljat omprövning.

Varför skulle en främmande gärningsman böka med hennes döda kropp
för att få fram mobilen
(och samtidigt riskera att lämna spår)
allt för att lite senare totalkrascha mobilen ????
Göra den fullkomligt obrukbar ??

Nope...
Citera
2021-08-21, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Det uttalandet minns jag mer som ett för stunden "utrop" till en vän/väninna?
Att hon i stunden var trött på S och utbrister det ovanstående du nämnde.

Han var väl fortfarande "dampig" kan jag tro och i grunden var han densamma med eller utan L.
Och det är väl det hon inser med tiden.
Hon utbrister mycket den där HD...
Lite utrop i stundens hetta.
För att han är dampig?
Så trött att hon hoppas att de väcker mordåtal att han åker in för mord.
Citat:
En viss typ av ömhet o värme kan ju kvarstå oavsett.
Med tanke på att han för all framtid är barnens far.
Det är allt en rätt grov önskan om barnens far.
Att det väcks åtal för att HD ska slippa honom...

Och LW hoppades hon skulle placeras "6 feet under."

Det hoppar många grodor ur munnen på HD.
Citera
2021-08-21, 23:34
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Hon utbrister mycket den där HD...
Lite utrop i stundens hetta.
För att han är dampig?
Så trött att hon hoppas att de väcker mordåtal att han åker in för mord.

Det är allt en rätt grov önskan om barnens far.
Att det väcks åtal för att HD ska slippa honom...

Och LW hoppades hon skulle placeras "6 feet under."

Det hoppar många grodor ur munnen på HD.

Jaa det är inte alls omöjligt att det är just grodor i "stundens hetta".

Hade hon den tendensen tidigare så bör hon ha den även senare.
Ett karaktärsdrag, verbalt.
En känsloyttring.
Ett behov att ventilera det som pågår inombords.
Ex pågående frustration i stunden.

Jag säger inte att det var så men det KAN ha varit så.
Citera
2021-08-22, 00:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Jaa det är inte alls omöjligt att det är just grodor i "stundens hetta".

Hade hon den tendensen tidigare så bör hon ha den även senare.
Ett karaktärsdrag, verbalt.
En känsloyttring.
Ett behov att ventilera det som pågår inombords.
Ex pågående frustration i stunden.

Jag säger inte att det var så men det KAN ha varit så.
Det är allvarliga uttalanden.

Hade hon talat om annat hade jag hållit med dig och möjligen kallat henne för frustrerad, att det är uttalat i stundens hetta eller rent av plump.

Det är nämligen rätt egocentrerat att hoppas på att barnens far ska dömas för mord.
För sina barns skull vill säga.

För att HD själv är trött på honom och vill slippa honom.
Riskera livstid för att förslagsvis vars dampig?

Det syns att hon tänker högt till sin chef; att det inte bara en groda som råkar ramla ur munnen på henne.

Hon funderar på vad Lenas död skulle kunna innebära för hennes egen del.

Det är till att dra långa växlar när hon enbart är nyss försvunnen och hoppas att hon är död.
... Och väldigt egocentrerat.
För Lenas barns skull vill säga.

Dessa egocentrerade uttalanden rimmar däremot rätt bra med att hon utan skrupler loggar om LWs cacher när hon är ihjälslagen och inte kan opponera sig.

Att SD har problem med emotioner råder ingen tvekan, störd i kubik, men HD visar likaväl upp sidor som är obehagligt känslokalla.
Citera
2021-08-22, 00:47
Medlem
Citat:
En normal skilsmässa ser inte ut som HDs.

▪️Hon kärleksbombar SD april och maj.
▪️Hon har fokus på om SD gått till LW.
▪️Efter skilsmässan ältar hon att LW ska försvinna ur hennes liv.

Och en normal skilsmässa enligt dej är??
Citera
2021-08-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OffTopic: Gällande dina tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden.

Din polémiska attityd som skriftspråk fungerar inte på mig i detta fallet i L*na Wesstr*m-tråden, du beter dig likt en ilsken pekingese tillika ditt ovårdade språkbruk där du använder dig av svordomsord i dina svarsinlägg, det är både infantilt och impertinellt.

OnTopic: Om du verkligen har ett seriöst intresse för att diskutera mordet på L*na Wesstr*m 2018 och därtill, de konnekterade omständigheterna samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära, inkluderat förundersökningsprotokollet, så skall jag svara dig på dina frågor om Yodinnan [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG med mera.

Men, detta endast under förutsättningen att du fortsättningsvis vårdar ditt språkbruk i L*na Wesstr*m-tråden.

Att kalla mig för ett j*vla missfoster
[ Miffo ] leder inte till en fortsatt diskussion gällande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Yodinnan [ HD ] är en falsk människa, full av förtigelser och hon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet.

St*fan Davidss*n:s kamrat JG var även han Mister Yoda behjälplig under Måndagen den 14 Maj 2018, som till exempel, trappinspektionen.

En tokskurande Harpýa som Yodinnan
[ HD ] var under Fredagen den 25 Maj 2018 när hon vid det aktuella tillfället tokskurade St*fan Davidss*n:s golvbrunn för att sålunda undanröja bevis för polisen och åklagarna.

Hur du än vill vända och vrida på det ovan skrivna, så vet jag till skillnad från dig, betydligt mer om detta mordfallet än vad du gör, sedan vad tycker är för mig helt ointressant, det räcker gott och väl för mig, att jag vet, att St*fan Davidss*n inte var ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Tillägg: Gust*vsvik:s utomhusgym och platsdelningen samt L*na Wesstr*m, vad har #Hans66 för tankar kring detta ?

Mvh/JM.

Inte ett jävla skit, Stefan är en dömd och tyvärr en avliden mördare, Historien tar slut här, finns inget mer att tillägga. Om Hanna var involverad i mordet på Lena kommer dom lärda att tvista om i generationer. Men fram tills bevis saknas så är hon oskyldig.
Citera
2021-08-22, 01:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Och en normal skilsmässa enligt dej är??
Normal skilsmässa är att göra slut. Gå vidare.

Inte sätta sig som ett fyrtorn 60 meter bort och älta med nya partnern om den man skilt sig från är hos älskarinnan.

Nåt som hon inte har ett skit med att göra heller om hon tagit ut skilsmässa.

Tror inte det är jättevanligt att begära skilsmässa, skaffa ny partner, flytta, ordna ekonomiskt så att hus inte säljs.
Samt åberopa brist på tillit och vara otrogen själv och utan problem fortsätta ljuga om det.

14 dagar innan mordet och efter HDs serie med kärleksförklaringar:
"bara vänner"
"Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det skulle bli ngt annat."

Hon är ju helt skev.
Senast redigerad av develi 2021-08-22 kl. 01:04.
Citera
2021-08-22, 03:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag förstår vad du "säger" men jag tror inte det är nödvändigt...

Först o främst så har folk vetat länge att man ska gå vid första slaget...
Teoretiskt.
Eller första grova kränkningen eller vad som indikerar någon typ av "stördhet".
Hjälper det att vi alla vet det???
Ja några kanske det hjälper.
Men de övriga? Nej.
Eftersom smällen kommer inte innan det har byggts upp en jäkla massa fina stunder dessförinnan
o ljuva drömmar som man delat, osv.
Inte sällan är det under tex graviditeten som det börjar....
De är inte dummare än så...
De vet när det "är säkert".
Eller de TROR det är säkert.

Det jag menar med ovanstående är att det inte går att lära ut detta mer än det redan har gjorts.
Det behövs inte att smutskasta någon eller dennes val, för att förstå.

Jag kan hålla med om att L borde ha backat, ja.
(Liksom H borde ha gjort för länge sedan även om hon var hans fru.)
Men hon liksom en massa andra gör inte det.
Har man rätt å slå ihjäl dem då?
Nej så klart inte.

Detta är bara en konstant upprepning...

Så vad hon än valde att göra och inte göra så hade hon rätten till sitt liv.
Och hennes barn hade rätten till sin mor osv osv.

Men som mimmirider (?) var inne på nyligen så kan man absolut se och känna
att detta triangeldrama inte alls var friskt/sunt.

Men den enda som är skyldig till mordet är mördaren!!
Ingen annan.

Citat:
Det jag menar med ovanstående är att det inte går att lära ut detta mer än det redan har gjorts.
Det behövs inte att smutskasta någon eller dennes val, för att förstå.

Jag menar inte alls att L blev mördad för att hon inte gick vid första slaget.

Hon blev mördad för att hon vägrade att släppa
SD trots att han var tydlig med att han valde sin fru. Hon vägrade acceptera att bli behandlad som en bajstrasa och tvingade till sig sex och umgänge med hjälp av hot. När HD begärde skilsmässa och flyttade så var LW ändå inte nöjd eftersom SD ändå inte ville ha henne. Då gav hon sig på HD ännu mer eftersom hon var svartsjuk.

Citat:
Men den enda som är skyldig till mordet är mördaren!!
Ingen annan

Ingen har påstått något annat!!!
Men det är viktigt att förstå att man inte kan pusha en annan människa hur långt som helst. Alla har en gräns för hur mycket skit man kan ta emot innan man exploderar. Det är viktigt att backa innan man går över den gränsen. Det gjorde inte LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in