Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
Om Esb bott på mitt pensionat och gjort lite jobb mot mat o husrum så hade jag ALDRIG stoppat honom från att sälja och jag hade ALDRIG försökt först då få hjälp via kommunens bistånd för något jag tidigare skött åt Esb.
Hade jag skött Esbs hygien och byk så hade det inte förändrat sig när han säljer sin fastighet.
Det är så beräknat uträknande fult och taskigt mot Esb.
Sen at JB har ett horn i sidan til KD och de allihopa känner varandra och drar igång det hela,,det är ingen konspirationsteori utan en konspiration där det finns flera intressenter.
Stackars Esb!
Han skulle ha suttit på Spanska solkusten i inköpt billigt hus och njutit livet.
Ibland åkt till Sverige och fikat hos Ebba.
Majken kunde ha hälsat på honom eller han hälsat på hos henne.
Det är ingen som stoppat Esbjörn från att sälja. Men det finns dom som ställer upp för honom för att hjälpa honom så att det blir som han vill.
Majken har väl aldrig slutat hjälpa honom. Anledningen till att de ansökte på kommunen just nu. Var väl troligen att när Esbjörn fattar beslut om att sälja, sedan behöva få det förklarat för sig och sedan ångrar sig. Inser omgivningen att Esbjörn har större hjälp behov än man tänkt när man tuffade på i sin lilla vardag.
Jag tror inte Esbjörn har något intresse av spanska solkusten han vill bara ha sitt hus.
Att Johann har ett hormon sidan till KD är ju inte bekräftar. Utan enbart En spekulation.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Det är inte en skogstom... I begreppet skogstomt ingår skötsel.
Tomten är inte skött över huvud taget de senare 20 åren och det vi ser är ett hie.
Visst - en våt dröm om du jobbar på länsstyrelsen - men inte får någon annan.
Det har visst omnämnts som skogstomt. Det säger Esbjörn i alla fall. En skogstomt vid en sjö. Sen om Esbjörn bara kallar det skogstomt för att det alltid varit skog på den vet jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Det finns saker som man kommer överens om att ex återställa till som det var förut ex man har plockat bort trösklar och dörrar då säljaren inte ville ha dessa.
I en förhamdling om priset kommer man överens om ev avdrag på priset eller återställa. Så enkel är det.
Vad nu gubben har gjort som hon finner olämpligt att sälja i det skick vet jag inte, men skulle gissa på hans fulkopplingar av vattenn och el som i kombo är direkt livsfarliga.
Jag har svårt att se vad som skulle behövas återställas i ett hus som ska totalrenoveras. Jag menar väggar ska tilläggsisoleras fönster ska bytas, det ska borras efter vatten, bergsvärme och tank ska grävas ner. Vi antar att kök och badrum ska blåsas ur. Vad tänker du skulle behövas återställas innan ett sådant projekt?