2021-08-21, 14:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Som jag ser det har vi tre alternativ. Antingen spärrar vi in alla som vägrar vaccinera sig i koncentrationsläger. Där bör dom hjärntvättas till att tänka rätt.
Alternativ två är att vi som vägrar vaccin slår tillbaka mot fascisterna (vaccinförespråkarna). En kula i huvudet på alla dessa idioter vore lämpligt.
Alternativ tre är att ni slutar tramsa och accepterar det faktum att vi andra inte tänker ge upp vår frihet för en spruta(där ingen vet långtidseffekterna) mot en sjukdom som för dom flesta är helt ofarlig.

Alternativ 4 är att införa ett vaccinpass så får du och dina gelikar sitta hemma och sura på pojkrummet. Jag hoppas verkligen inte du uppmuntrar till våld och upplopp.
Citera
2021-08-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Alternativ 4 är att införa ett vaccinpass så får du och dina gelikar sitta hemma och sura på pojkrummet. Jag hoppas verkligen inte du uppmuntrar till våld och upplopp.
du ville ju inte ha mer tvång sa du ju.. du är tvetydlig nu! hur ska du ha det?
Citera
2021-08-21, 14:27
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Så du har således inget svar på den frågan?

Givetvis har jag det, men du har ju garanterat begåvats med en fullt fungerande hjärna. Så finns således ingen anledning att förklara eller hur.
Citera
2021-08-21, 14:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
varför är du så nedåtlåtande hela tiden, du gör dig själv en otjänst genom att förminska människor hela tiden. de du speglar är en enorm osäkerhet i dig själv när du måste göra så.

Jag blir irriterad när foliehattar kommer med helt ogrundade påståenden och slänger fram det som sanningar. I en pandemi är det viktigt med korrekta fakta så folk kan fatta välgrundade beslut. När folk påstår dumheter som att PCR inte fungerar eller försöker misskreditera vaccin som kan leda till att folk dör är bara dumt.
Citera
2021-08-21, 14:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
du ville ju inte ha mer tvång sa du ju.. du är tvetydlig nu! hur ska du ha det?

Ett vaccinpass är inget tvång, det är lite som ett körkort, ett tillstånd att framföra bil på allmän väg. Vaccinpasset ger dig tillgång till allmänna utrymmen.
Citera
2021-08-21, 14:44
Medlem
Citat:
Jag blir irriterad när foliehattar kommer med helt ogrundade påståenden och slänger fram det som sanningar. I en pandemi är det viktigt med korrekta fakta så folk kan fatta välgrundade beslut. När folk påstår dumheter som att PCR inte fungerar eller försöker misskreditera vaccin som kan leda till att folk dör är bara dumt.

Det är två läger! Men saker och ting är inte svart eller vitt, utan en gråzon där man faktiskt inte vet!
Men att förkasta kristiska sidan visar bara på att man inte kan har en nyanserad debatt om saker och ting. och när argumenten tar slut börjar man kasta nedåtlåtande epiteter hejdlöst då dör debatten och blir vansinnigt oseriös.

Utan viss kritisim hur skulle det då se ut?

Sedan kommer vi till punkten "vad är korrekt fakta"? det som är korrekt i dag visar sig fel i morgon om du förstår vad jag menar. Nu har det ju visat sig att kritike aka som du kallar dem foliehattarna haft rätt om ganska mycket. vad är då korrekt information? är det bara nu läget som spelar roll?
Citera
2021-08-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ett vaccinpass är inget tvång, det är lite som ett körkort, ett tillstånd att framföra bil på allmän väg. Vaccinpasset ger dig tillgång till allmänna utrymmen.

det är en tvingande åtgärd var sig du vill eller inte...

om vi tar svt som ett exempel https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hallengren-att-infora-tvingande-atgarder-inte-enkelt

tvingande åtgärder är aldrig bra, om vi tar de lite extrema länderna där man har militär och polis som patrulerar på gatorna för att se om folk har rätta medicinska dokument, är det bra eller dåligt?

Nu har jag svårt att tro det blir så i sverige men säker är ja inte.. jag tycker de samhället är direkt obehagligt
Senast redigerad av Offermod 2021-08-21 kl. 14:52.
Citera
2021-08-21, 14:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är två läger! Men saker och ting är inte svart eller vitt, utan en gråzon där man faktiskt inte vet!
Men att förkasta kristiska sidan visar bara på att man inte kan har en nyanserad debatt om saker och ting. och när argumenten tar slut börjar man kasta nedåtlåtande epiteter hejdlöst då dör debatten och blir vansinnigt oseriös.

Utan viss kritisim hur skulle det då se ut?

Sedan kommer vi till punkten "vad är korrekt fakta"? det som är korrekt i dag visar sig fel i morgon om du förstår vad jag menar. Nu har det ju visat sig att kritike aka som du kallar dem foliehattarna haft rätt om ganska mycket. vad är då korrekt information? är det bara nu läget som spelar roll?
Det hade varit klädsamt om den "kritiska sidan" tillhandahållit ett uns av vetenskapligt stöd för de påståenedn som formligen haglar från det "lägret". Jag tror faktiskt inte att jag sett ETT ENDA vetenskapligt stöd för ett enda av de argument som jag läser på FB. Sist jag frågade efter någon form av bevis fick jag svaret: "Givetvis har jag det, men du har ju garanterat begåvats med en fullt fungerande hjärna. Så finns således ingen anledning att förklara eller hur."

Vad skall man säga?
Antivaxxare i ett nötskal.
Citera
2021-08-21, 14:56
Medlem
Intressant artikel i Aftonbladet som bekräftar det vi misstänkt länge d.v.s.att vaccinationsviljan skiljer sig åt baserat på om du bor i ett invandrartätt område med lägre socioekonomisk status eller ett välbärgat område. I Botkyrka är 43% fullvaccinerade och motsvarande siffra är 67% i Vaxholm.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALR1BE/radd-att-det-finns-nagot-konstigt-i-sprutan
Senast redigerad av Leland1979 2021-08-21 kl. 14:58.
Citera
2021-08-21, 14:57
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:

Hur lång är giltighetstiden på dessa pass?
Sprider inte vaccinerade smitta?
Citera
2021-08-21, 15:00
Medlem
Futuretraders avatar
Hur ligger det till i Sverige idag ?

Hur många fall har vi per dag ?

Och kommer man kunna gå till arbetet som tidigare nu när sommaren är över ?

Kommer universitet och högskolor att rulla som vanligt eller kommer man fortfarande att ha distans studier ?

Vilken variant av covid härjar nu är det delta eller någon annan ?
Citera
2021-08-21, 15:00
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant artikel i Aftonbladet som bekräftar det vi misstänkt länge d.v.s.att vaccinationsviljan skiljer sig åt baserat på om du bor i ett invandrartätt område med lägre socioekonomisk status eller välbärgat område. I Botkyrka är 43% fullvaccinerade och motsvarande siffra är 67% i Vaxholm.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALR1BE/radd-att-det-finns-nagot-konstigt-i-sprutan

Det verkar så ja. Vaccinationsviljan är lägst i ytterkanterna, de minst och mest utbildade. Den gråa fårskocken är de mest mottagliga mot ny programkod. Som i så många andra frågor.

Invandrare som är emot vaccinpsykosen tycker man synd om för att de inte blivit upplysta. Läkare och professorer som larmar förlöjligar man.

Mönstret känns igen...
Senast redigerad av Ravatos 2021-08-21 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in