2021-08-20, 23:09
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nja, det var du som påstod man inte kan lita på inrapporteringen av biverkningar. Har du några belägg för det påståendet?

Har du några belägg för att man KAN lita på det?

Jag berättar om mina personliga erfarenheter, 100% av dessa har inte ens tänkt tanken att rapportera något. Men det är inte så noga, vi har dagliga rapporteringar om procentenheter på smittade. Även på tantra-festivalen. Undrar hur många döda det är där nu?
Citera
2021-08-20, 23:10
Medlem
Jag är en som inte har vaccinerat sig ännu.
Citera
2021-08-20, 23:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Har du några belägg för att man KAN lita på det?

Jag berättar om mina personliga erfarenheter, 100% av dessa har inte ens tänkt tanken att rapportera något. Men det är inte så noga, vi har dagliga rapporteringar om procentenheter på smittade. Även på tantra-festivalen. Undrar hur många döda det är där nu?

Anekdotiskt således. Inget att fästa sig vid. Carry on
Citera
2021-08-20, 23:34
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Anekdotiskt således. Inget att fästa sig vid. Carry on

Jo, jag har påpekat det själv flera gånger. Är lite upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning. Du frågade mig efter källor, och när du fick samma motfråga pep du iväg som en liten mus.
Citera
2021-08-20, 23:42
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flumbert
Jag är en som inte har vaccinerat sig ännu.

Samma här.
Citera
2021-08-21, 06:50
Medlem
AbsPlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Frågan är väl om det är bättre att tro att allt är en stor konspiration?

Ordet "tro" i detta sammanhang är väldigt intressant. Vi alla tror på nåt, vi tror på att mat kommer att ge oss näring och vi tror på att den näringen behövs för att överleva. Vi tror på att polisen finns där för att hjälpa invånarna som blir utsatta för kriminellt oönskat beteende.

Det kritiska i detta ämne handlar om vad ens tro är baserad på, är det ens egna slutsatser, baserat på seriös research? Eller är ens tro baserat på vad alla andra tycker och tänker? Är ens tro kanske baserat på rädsla, rädslan av att helt plötsligt kunna bli utpekad som en outsider när man för något år sedan var mest populär på t.ex sin arbetsplats? Det är definitivt läskigare än vad många är förberedda för, social utfrysning är extremt farligt. Min poäng är att rädsla styr mycket av folks beteenden, speciellt i såna här situationer.

Men tyvärr så har vissa inget val annat än att vaccinera sig så som det ser ut idag - då är det bara att hålla "tron" stark och hoppas på att vissa av teorierna inte stämmer. Ska bli intressant sen att höra från "vaccinångrare" när vissa jobbiga men självklara sanningar (som idag viftas iväg som "misinformation") kommer ut i samhället. Det värsta av allt är att man ändå inte har något val än att fortsätta heja på sin regering efter allt det här, för det är landet vi bor i, vem annars ska man stötta?

Folk kommer dock att vakna till ideologiskt efter allt detta är över, och det kommer aldrig kunna återgå till det normala. Det finns en stor andel människor som inte ens vill föreställa sig vad det onormala ser ut som, och det är de som inte ifrågasätter alla "lösningar" som matas ut till folket.

All information finns på nätet, vill man åt information som faktiskt spelar roll så går det att hitta.
Citera
2021-08-21, 07:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du förstår inte att tekniken har funnits sedan slutet av 80talet?

Så du kan inte svara på vad det är och har inga länkar. Känns det bra att ha ämnen i din kropp som du inte har en aning om vad det är eller vad dom gör? Höj din nivå fåret.
Citera
2021-08-21, 09:02
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Frågan är väl om det är bättre att tro att allt är en stor konspiration?
Gör din egen efterforskning, lyssna på vad båda sidorna har att säga och bilda en egen uppfattning som inte är baserad på grupptryck.

I detta fall är det svårt att lyssna på vad båda sidor har att säga om covid vaccinet för att ena sidan blir censurerad, men bara det borde vara en varningsflagga.

Finns mycket bra fakta att hitta på nätet.

In och kolla på hur bra det går för pfizer och modernas aktier så kommer du fatta vad det handlar om till slut.

Lycka till
Citera
2021-08-21, 10:08
Medlem
Attityds avatar
Känner en familj som valt att inte vaccinera sig.
En har chefsjobb, en är pedagog.
Helt vanliga normala människor.
Citera
2021-08-21, 10:09
Medlem
Xanyos avatar
Har inte vaccinerat mig ännu men ska snart. Har aldrig haft Covid även om jag varit runt många som hade det utan jag visste om det eller ja dom med tills dom testade sig. Så vist det känns onödigt när mitt egna immunförsvar har klarat slå bort det och jag inte blivit sjuk utav det sedan det bröt ut. Men jag är illa tvungen om man ska utomlands i framtiden oavsett vilket jag har planer på så då har jag inget val.
Citera
2021-08-21, 10:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Öööhh. Brukar inte du Clay vara inne som portvakt på flat earth tråden. Saknas det folk.

Han pratar flat earth i alla trådar om vaccin nu istället, hans psykos har spridit sig till andra forumavdelningar.

Citat:
Ja jag hade fel om nanopartiklar. Men spelar de någon roll? Har funnits i medicin sedan 60-talet. Vad är grejen?

Vet du vad begreppet halmgubbe betyder? Magnetiska människor är ingen halmgubbe, du har påstått att de finns, precis som du påstår att vi lever på en platt jord. I inlägget ovan återkommer du till dessa skaror av magnetiska människor.

Du kan lika lite styrka ditt påstående om magnetiska människor som du kan styrka att du är kemist, eller att jorden är platt för den delen.

Jag gick med på att jag hade fel om de lipida nanopartiklarna, för anständighetens skull kan du göra detsamma ang din ’chefskemist’-tjänst och magnetiska människor. Varför inte även den platta jorden?

Varför det spelar roll är för att man påstår att frankenvaccinet inte kan ta sig in i dom innersta cellerna men det vet vi att nanopartiklar kan, ni försöker förneka att det handlar om genmodifering med nämligen eller du kanske har slutat med det nu också?

Det vet jag så när jag pratar om mRNA och nanopartiklar och du drar upp flat earth och magnetism så är det ett skolboksexempel på en halmgubbe. Mer frågor på det?

Skillnaden mellan dig och mig är att jag ljuger inte. Jag är chefskemist, människor är magnetiska och jorden är platt. Du förnekar verkligheten och ljuger om allt så detta går över ditt förstånd lilla vän. Jag bevisade att du hade fel om nanopartiklar, du däremot har aldrig motbevisat någon så du saknar fortfarande helt och hållet trovärdighet och det är också en stor skillnad mellan oss. Hur skall du någonsin lära dig något om du bara ljuger och sen när du har fel så är det ändå direkt så, inom en sekund att du bestämmer dig för att det inte är farligt, trots att din första impuls är att bara förneka trots att du har visat att du har noll kunskap på ämnet genom din lögn. Vilken sund intelligent människa beter sig så? Ja ingen naturligtvis, din conformation bias har gjort dig mer eller mindre hjärndöd.
Citera
2021-08-21, 10:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Han pratar flat earth i alla trådar om vaccin nu istället, hans psykos har spridit sig till andra forumavdelningar.

Varför det spelar roll är för att man påstår att frankenvaccinet inte kan ta sig in i dom innersta cellerna men det vet vi att nanopartiklar kan, ni försöker förneka att det handlar om genmodifering med nämligen eller du kanske har slutat med det nu också?

Det vet jag så när jag pratar om mRNA och nanopartiklar och du drar upp flat earth och magnetism så är det ett skolboksexempel på en halmgubbe. Mer frågor på det?

Skillnaden mellan dig och mig är att jag ljuger inte. Jag är chefskemist, människor är magnetiska och jorden är platt. Du förnekar verkligheten och ljuger om allt så detta går över ditt förstånd lilla vän. Jag bevisade att du hade fel om nanopartiklar, du däremot har aldrig motbevisat någon så du saknar fortfarande helt och hållet trovärdighet och det är också en stor skillnad mellan oss. Hur skall du någonsin lära dig något om du bara ljuger och sen när du har fel så är det ändå direkt så, inom en sekund att du bestämmer dig för att det inte är farligt, trots att din första impuls är att bara förneka trots att du har visat att du har noll kunskap på ämnet genom din lögn. Vilken sund intelligent människa beter sig så? Ja ingen naturligtvis, din conformation bias har gjort dig mer eller mindre hjärndöd.

Du har ju flera gånger i tråden - i denna diskussion- påstått att vaccinet gör folk magnetiska. Då är det per definition ingen halmgubbe. Du påstår även att jorden är platt. Det kan vara bra för folk att veta vilken föreställningsvärld du finns i.

Du kommer däremot med en halmgubbe nu. Jag har inte nämnt genmodifiering i denna tråd. Tror aldrig jag nämnt det i något av mina inlägg på FB.

Du påstår även - denna tråd - att du är ’chefskemist’, samtidigt som du på annat hävdar att utbildade människor är förlorare, att all utbildning är indoktrinering. Att intelligenta människor inte behöver utbildning.

Alla inser ju att man inte blir vare sig kemist eller ’chefskemist’ utan utbildning. Alltså faller din höga svansföring ihop - den kompetens du påstår att du har finns helt enkelt inte. Du är verkligen ingen kemist, och det du påstår här ska ses i det ljuset.

”Jag är chefskemist, människor är magnetiska och jorden är platt.” Fucking signaturmaterial. 😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in