2021-08-20, 22:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Nej, majoriteten känner inte ens till att man ska anmäla en biverkning. Man ringer till en vårdcentral om det är riktigt illa, och får prata med någon imbecill som inte heller känner till detta och allt rinner ut i sanden. Tragiskt men sant.

Hittar du på lite som du vill nu?

Jag fick - efter min andra vaccindos - lite ont i armen. Det var det enda. Det rapporterade jag inteckning in, så därvidlag hade du iof rätt. Men så var det knappt några biverkningar heller.
Citera
2021-08-20, 22:27
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur vet du det? Varför skulle vården inte bry sig om att rapportera dessa fall?

För att det är så vården fungerar...
Alla har någon högre upp som man litar på och som man tror ska ta hand om problemet om det nu skulle vara något problem som uppstår, så är det de som är högre upp som ska slå ifrån och larma...
Kolla bara hur det blev med de äldre som blev satta på palitativ vård 2020, det är ju inte direkt längesedan eller hur.
Vad hände med det? Var var alla som borde hjälpt till och lyssnat när vi var ett par hundra på golvet inom vården som försökte väcka både anhöriga, sjuksköterskor,läkare och myndigheter.
Ingenstans och nu är det glömt och hysch hysch.
Citera
2021-08-20, 22:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Hur vet du det? Varför skulle vården inte bry sig om att rapportera dessa fall?

Majoriteten som jobbar inom vården är övertygade om att vaccinen är 100% säkra. Alltså gör man inte ens kopplingen. Dessutom får man bara en bråkdel av alla rapporter som borde rapporteras in eftersom man inte informerar om detta vid vaccination. Snacka om vetenskapligt!
Citera
2021-08-20, 22:31
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hittar du på lite som du vill nu?

Jag fick - efter min andra vaccindos - lite ont i armen. Det var det enda. Det rapporterade jag inteckning in, så därvidlag hade du iof rätt. Men så var det knappt några biverkningar heller.

Nej, det är som sagt anekdotiskt. Bra för dig, ont i armen verkar vara den vanligaste biverkningen av det man hört.
Citera
2021-08-20, 22:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Majoriteten som jobbar inom vården är övertygade om att vaccinen är 100% säkra. Alltså gör man inte ens kopplingen. Dessutom får man bara en bråkdel av alla rapporter som borde rapporteras in eftersom man inte informerar om detta vid vaccination. Snacka om vetenskapligt!

Är det något du kan belägga eller spekulerar du mest?
Citera
2021-08-20, 22:33
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Vaccinen har funnits ett tag nu och döda med vaccinerna finns det rapporter om så inte direkt något mörkande.

Du är fruktansvärt naiv och på ett sätt kan jag avundas dig. Gud vad skönt att bara kunna lita på att inget vinklas, göms, glöms eller mörkas.
Allt och alla inom vården, politiker,vaccintillverkare, ja alla vill oss bara gott. Finns inget här att ens fundera över
Pengar, makt, mer makt osv har försvunnit tack vare covid 19 vår jords frälsare som fått alla att kämpa för det goda här i världen.
Citera
2021-08-20, 22:37
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Är det något du kan belägga eller spekulerar du mest?

Kan du belägga hur många procent av vaccinerade som rapporterar in biverkningar, eller spekulerar du mest? Som du ser åker detta tåg tur och retur.
Citera
2021-08-20, 22:38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Du är fruktansvärt naiv och på ett sätt kan jag avundas dig. Gud vad skönt att bara kunna lita på att inget vinklas, göms, glöms eller mörkas.
Allt och alla inom vården, politiker,vaccintillverkare, ja alla vill oss bara gott. Finns inget här att ens fundera över
Pengar, makt, mer makt osv har försvunnit tack vare covid 19 vår jords frälsare som fått alla att kämpa för det goda här i världen.

Frågan är väl om det är bättre att tro att allt är en stor konspiration?
Citera
2021-08-20, 22:49
Medlem
Ni som tagit 2, om ni inte väljer att ta den 3dje, 4dje eller vilken nu det blir då blir ni en del av alla dom som inte är vaccinerade, ni hamnar i samma fack. Slutar ni spela efter deras pippa kommer ni bli andra klassen medborgare, så enkelt är det.

Covid är största bedrägeriet mot mänskligheten.
Citera
2021-08-20, 22:53
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Frågan är väl om det är bättre att tro att allt är en stor konspiration?

Troligtvis lika illa.
Citera
2021-08-20, 22:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kan du belägga hur många procent av vaccinerade som rapporterar in biverkningar, eller spekulerar du mest? Som du ser åker detta tåg tur och retur.

Nja, det var du som påstod man inte kan lita på inrapporteringen av biverkningar. Har du några belägg för det påståendet?
Citera
2021-08-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Att vi inte har talat mer klarspråk och belyst problemen är orsaken till Sveriges utveckling. Du framstår ju exakt som en politiker inom sjuklövern i din retorik. Vi har testat det och resultatet ser du. Utanför politiken kanske du har en poäng. Tänk om alla kunde kasta sina färgade glasögon/ego och se klart oberoende vilken parti som färgat ens identitet. Tyvärr är människan svag. Sätter punkt här.

Man kan tala klarspråk på olika sätt. För egen del tycker jag att det är betydligt bättre att säga att vi ska ta i med hårdhandskarna mot gängkriminalitet, istället för att säga att vi ska ta i med hårdhandskarna mot kriminella afghaner och somalier.

Jag möter ofta kvinnor som jag tycker är fula, det betyder dock inte att jag går fram och säger det till dessa då jag vet att jag i så fall sänker deras självkänsla.

Jag tycker precis lika mycket som du att kriminella ska straffas hårt, speciellt när det handlar om återkommande brottslingar. Straffrabatt är fullständigt korkat och ungdomsrabatt ska i mitt tycke bara gälla vid första brottet. Däremot tycker jag att man ska behandla enskilda människor med respekt, även om deras landsmän är överrepresenterade i brottslighet. Samhället vinner inget på att vi säger rakt ut att Somalier begår mer brott än svenskar. Vi ska sätta dit dem istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in