2021-08-19, 22:16
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Att vara sliten behöver inte vara ett problem. Det skall man nog vara på sommaren. Att vara sliten för länge däremot då behöver man vila. Så de kan faktiskt ha skött detta bra. Men visst att läkare är inblandade låter inge vidare...
Precis,
Jonna rapporterades ju vara senare klart längre in på hösten inför förra säsongen - och det gick ju hyfsat till slut
Även Falla var ju sliten länge förresten
Citera
2021-08-19, 22:33
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Att vara sliten behöver inte vara ett problem. Det skall man nog vara på sommaren. Att vara sliten för länge däremot då behöver man vila. Så de kan faktiskt ha skött detta bra. Men visst att läkare är inblandade låter inge vidare...

Att vara lite sliten ska man vara efter en hård träningsperiod. Men att vara det länge är absolut inte speciellt produktivt.
Hon har troligtvis gått över den gräns hon klarar av och fortsatt att träna på hårt så att kroppen inte återhämtat sig.
Detta måste dom få ordning på.

Lyckligtvis är det ganska länge kvar ändå till säsongen börjar, så det borde inte vara några större bekymmer.
Men ändå. Inte bra att detta händer titt som tätt.
Citera
2021-08-20, 10:27
Medlem
Spännande med Max Novak. Vad tror ni. Finns det en möjlighet för honom att ställa upp i klassiska lopp i vinter?🙂 Världscupen alltså.
Citera
2021-08-20, 12:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Spännande med Max Novak. Vad tror ni. Finns det en möjlighet för honom att ställa upp i klassiska lopp i vinter?🙂 Världscupen alltså.

Då får han sluta med omaket att spela på sig själv som vinnare i loppen.
Citera
2021-08-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Då får han sluta med omaket att spela på sig själv som vinnare i loppen.

Har för mig att de var Poromaa han hade spelat på
Citera
2021-08-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart

Och om han då ska staka så får han sluta med sina spårbyten i tid och otid när det är uppför (Bruksvallsloppet om jag kommer ihåg rätt)
Citera
2021-08-20, 14:39
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart

Det var både och.
Citera
2021-08-20, 15:02
Medlem
Om jag uppfattade Ebba rätt i hennes senaste poddavsnitt hade hon tydligen slagit sitt gamla Hallstarekord på 8.56 i våras. Hon sprang också snabbare än 8.56 men något långsammare än i våras under Piteås läger (i samband med att Frida och Poromaa persade tror jag). Inga tider nämndes dock.

Tillsammans med perset på 3000 m nyligen tycker jag att det låter lite lovande, särskilt med tanke på att Ebba nog egentligen var en bättre löpare kring 2015, innan knäskador och överkroppsmuskler.
Citera
2021-08-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Om jag uppfattade Ebba rätt i hennes senaste poddavsnitt hade hon tydligen slagit sitt gamla Hallstarekord på 8.56 i våras. Hon sprang också snabbare än 8.56 men något långsammare än i våras under Piteås läger (i samband med att Frida och Poromaa persade tror jag). Inga tider nämndes dock.

Tillsammans med perset på 3000 m nyligen tycker jag att det låter lite lovande, särskilt med tanke på att Ebba nog egentligen var en bättre löpare kring 2015, innan knäskador och överkroppsmuskler.
Var lite frostigt i podden när man imponerades och pratade om Poromaas rekord och knappt nämnde Fridas rekord.
Citera
2021-08-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Var lite frostigt i podden när man imponerades och pratade om Poromaas rekord och knappt nämnde Fridas rekord.

Lite så. Ebba och Frida har väl en relation som liknar den mellan Gunde och Wassberg (säger jag även om jag knappt var påtänkt när Gunde och Wassberg tävlade).
Citera
2021-08-20, 21:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs

Båda var imponerade över att Frida slog sitt eget rekord. Hur du kan få det till frostig stämning förstår jag inte. För övrigt har ju Poromaas rekord slagits med 11 sekunder av Isac von Krusenstierna.
Senast redigerad av katw 2021-08-20 kl. 21:13.
Citera
2021-08-21, 10:34
Medlem
bcdefgs avatar
Ny artikel om Linns skada, men man blir inget klokare av den mer än att de inte blivit så mycket klokare vad gäller hennes skada https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/dnJe1X/mystiken-kring-linn-svahns-skada-inte-lakt-ihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in