2021-08-20, 14:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jag har ingen börda att bevisa eller utbilda dig.

För över 1 bitcoin så kan vi börja prata om utbildning.

Du kan inte ens lägga fram fakta som stödjer dina uttalanden, så att du skulle utbilda mig i frågan är löjeväckande. Men det finns länkar i tråden som du kan studera, Israels data, men jag antar att du inte kan det.

https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general?utm_source=go.gov.il&utm_medium=referral
Citera
2021-08-20, 14:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
För att majoriteten är vaccinerad?

Men du påstod ju att risken är väldigt liten för att bli smittad?

Hur kan de då ha lika många fall nu som tidigare vågor om majoriteten är vaccinerade och smittar mycket mindre?

Tänk lite utbilda dig
Citera
2021-08-20, 14:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Som sagt, har du läst det nånstans är det självklart så.

Du vill fortsätta att komma med känslomässiga anklagelser för att jag säger sanningen om vaccinet? Fortsätt med det du.

Det du bygger hela ditt case på mot mig, sanningen om att vaccinet inte har ett fullt godkännande. Verkar vara extremt jobbig information i din värld så du till och med grinar för att andra inte stoppar huvudet i sanden och låtsas.

Du har missuppfattat alltihopa, jag bygger inget case mot dig på om vaccinet är fullt godkänt eller ej, för mig har det mindre betydelse och det vaccineras för fullt över hela världen. I Israel får exempelvis gamlingarna nu en spruta till. Att du är i riskgrupp och vägrar vaccinera dig finner jag däremot väldigt motsägelsefullt, än mer motsägelsefullt är det att du propagerar mot vaccinen. Som sagt en diagnos.
Citera
2021-08-20, 14:58
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jag har ingen börda att bevisa eller utbilda dig.

För över 1 bitcoin så kan vi börja prata om utbildning.

http://www.bilddump.se/bilder/20210820145530-85.188.73.6.png
Ovan är en bilddump från https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general (google translate översatt). Diagrammet visar antal pågående infektioner med vaccinationsstatus. Per 100k invånare i åldersgrupperna.

Your move!

Du kan ju kontra med att i absoluta tal är det fler fall bland fullvaccinerade än bland ovaccinerade. Jag undrar om din hjärnkapacitet klarar av att klura ut varför det kan vara på det sättet.
Citera
2021-08-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du har missuppfattat alltihopa, jag bygger inget case mot dig på om vaccinet är fullt godkänt eller ej, för mig har det mindre betydelse och det vaccineras för fullt över hela världen. I Israel får exempelvis gamlingarna nu en spruta till. Att du är i riskgrupp och vägrar vaccinera dig finner jag däremot väldigt motsägelsefullt, än mer motsägelsefullt är det att du propagerar mot vaccinen. Som sagt en diagnos.

Du bygger inget case mot mig? Låt oss citera in lite av ditt känslomässiga skitsnack som du inte kan backa upp med citat från mig:

Citat:
Din frihet blev andras fängelse, pensionärernas exempelvis, men det skiter du väl fullständigt i för att du ska få ha din frihet? Det blev även 14664 människors död samt närmare 80000 personers lidande på sjukhus, för att inte tala om deras anhörigas oro och stress. Lite collateral damage i ditt frihetssträvande? Du är inte så viktig som du tror.
Jag är ju liksom fullt medveten om att jag inte är så viktig, därför jag inte begär att andras frihet ska begränsas pga min situation, men när känslorna talar så spelar ju fakta ingen roll.

Citat:
Nu är det ju så att du är i riskgrupp och antivaxxare på det, kan det bli mer fel än så? Du borde vara mer orolig för att covid19 tar dig än ett stick i armen.

Citat:
Jag är nog mer påläst än dig som är rädd för vaccinet. Det känslomässiga engagemanget står du för, bara att se på din rädsla för vaccinet.

Och detta backar du upp med att jag har förhållit mig till sanningen:

Citat:
Jag tycker din hårdnackade inställning till godkännandet är idiotiskt, speciellt om du tillhör en riskgrupp. Vaccinerna kommer att fortsätta ges vare sig du vill eller inte. Vi konstaterade väl för ett tag sedan att du lider av någon form av autism?

Citera gärna inlägget där det konstaterades att jag har någon form av autism? Och förstå att vaccinerna inte är fullt godkännda vare sig du vill det eller inte. Bättre att förhålla sig till sanningen när man diskuterar än att fantisera ihop hur man vill att det ska se ut och utgå från det och snacka skit om dom som inte tycker dina fantasier är en bra grund att stå på.

Citat:
Det är bara att läsa bakåt i din historik, där du exempelvis käbblar om vaccinet är godkänt eller nödgodkänt.

Jaaa gud vilken antivaxxer man är om man förhåller sig till sanningen eller hur!

Som sagt, caset du bygger upp om mig har inte med nånting annat att göra än dina känslor.
Citera
2021-08-20, 15:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Så här kan det låta när andra påstår saker:

Sen när mr confirmation bias påstår saker då går det skit bra att skita i källor:

Att vara konsekvent i sina handlingar är väldigt svårt när man kör all in på känslor.

Jag är inte känslostyrd som dig. Om någon påstår något så är det väl inte jag som ska leta upp bevisen för det? Nä nu släpper jag diskussionen med dig då det inte går att diskutera sakligt med dig. I en vetenskapstråd om corona så spelar ditt personliga tyckande mindre roll, här är det fakta som gäller. Fakta är att vaccineringen fortsätter oavsett hur mycket du ramblar om godkännande och i slutänden kommer det även att gynna dig som är i riskgrupp.
Citera
2021-08-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
http://www.bilddump.se/bilder/20210820145530-85.188.73.6.png
Ovan är en bilddump från https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general (google translate översatt). Diagrammet visar antal pågående infektioner med vaccinationsstatus. Per 100k invånare i åldersgrupperna.

Your move!

Du kan ju kontra med att i absoluta tal är det fler fall bland fullvaccinerade än bland ovaccinerade. Jag undrar om din hjärnkapacitet klarar av att klura ut varför det kan vara på det sättet.
Blir alla testade i Israel? Kan ju vara så att folk med vaccin blivit smittade men visar mindre symptom då vaccinet verkar skydda mot allvarligare sjukdom. Isf är detta en väldigt dålig grund att stå på om man diskuterar vilka som sprider sjukdomen mest. Men gå gärna in på djupet så vi förstår hur du tänker
Citera
2021-08-20, 15:10
Medlem
Citat:
Men du påstod ju att risken är väldigt liten för att bli smittad?

Hur kan de då ha lika många fall nu som tidigare vågor om majoriteten är vaccinerade och smittar mycket mindre?

Tänk lite utbilda dig
Jag har inte påstått någonting, det gör du så bra själv.

Men vi gör det enkelt för dig:
- ponera att alla är vaccinerade
- anta att risken är liten för att bli smittad om man är vaccinerad.
Vilka blir då smittade?

(det är skillnad på liten och obefintlig)
Citera
2021-08-20, 15:11
Medlem
Citat:
Jag är inte känslostyrd som dig. Om någon påstår något så är det väl inte jag som ska leta upp bevisen för det?

Du menar att någon annan loggade in på ditt konto och skrev följande:

Citat:
Jag läste någonstans att risken för att smittas är 8 ggr lägre för en vaccinerad

Då förstår jag varför du inte vill backa upp det starkare, case closed.
Citera
2021-08-20, 15:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du bygger inget case mot mig? Låt oss citera in lite av ditt känslomässiga skitsnack som du inte kan backa upp med citat från mig:

Jag är ju liksom fullt medveten om att jag inte är så viktig, därför jag inte begär att andras frihet ska begränsas pga min situation, men när känslorna talar så spelar ju fakta ingen roll.

Och detta backar du upp med att jag har förhållit mig till sanningen:

Citera gärna inlägget där det konstaterades att jag har någon form av autism? Och förstå att vaccinerna inte är fullt godkännda vare sig du vill det eller inte. Bättre att förhålla sig till sanningen när man diskuterar än att fantisera ihop hur man vill att det ska se ut och utgå från det och snacka skit om dom som inte tycker dina fantasier är en bra grund att stå på.

Jaaa gud vilken antivaxxer man är om man förhåller sig till sanningen eller hur!

Som sagt, caset du bygger upp om mig har inte med nånting annat att göra än dina känslor.

Det är jag som har konstaterat att du lider av någon form av autism så det behöver inte citeras. Hur länge hade du tänkt sitta i karantän?
Citera
2021-08-20, 15:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag har inte påstått någonting, det gör du så bra själv.

Men vi gör det enkelt för dig:
- ponera att alla är vaccinerade
- anta att risken är liten för att bli smittad om man är vaccinerad.
Vilka blir då smittade?

(det är skillnad på liten och obefintlig)

I slutet av dagen har de lika många fall som tidigare.
Citera
2021-08-20, 15:15
Medlem
Citat:
Det är jag som har konstaterat att du lider av någon form av autism så det behöver inte citeras. Hur länge hade du tänkt sitta i karantän?
Jo men du har ju också konstaterat att det är jag som suttit i karantän som lett till att pensionärer suttit fängslade och dött samtidigt som du säger att karantän är något bra. Så dina känslomässiga slutsatser är ju skitsamma, dom går ju inge bra har du inte märkt det ännu.

Satt i karantän tills äldre och riskgrupper blivit full-vaccinerade. Till skillnad från dom som tar vaccin för andras skull men inte satt i karantän när det behövdes, hycklare var ordet. Enkelt att "göra saker för andra" när man själv inte behöver offra något..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in