2021-08-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Depression kan sätta ner kapaciteten, absolut. Hoppas han mår bättre och kan komma igång med spelet.
Dessutom vill jag minnas att han efter sitt lyckade VM (eller åtminstone apropå det) sågade sin köteknik och menade att den begränsar honom och därmed inte kan spela på den höga nivån kontinuerligt.

Hendry tämligen chanslös mot Wilson. Tror inte han kommer vinna mer än enstaka matcher om han inte tonar ned sin attacksnooker ett par snäpp. Men det här med att lära gamla hundar sitta är inte det lättaste förstås...
Citera
2021-08-19, 17:54
Medlem
god.childs avatar
När vi ändå är inne på ämnet, fick ett öga för Gary då han, antagligen under nämnda lyckade VM, bjöd på fantastisk utbrytarförmåga. Brecel (ish) snookrade honom gång på gång men Gary tog sig ur den ena brutala snookern efter den andra utan att lämna något läge. För att till slut vinna i skilje. Sånt sätter sig i minnet hos en defensiv-fanatiker.
Citera
2021-08-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
När vi ändå är inne på ämnet, fick ett öga för Gary då han, antagligen under nämnda lyckade VM, bjöd på fantastisk utbrytarförmåga. Brecel (ish) snookrade honom gång på gång men Gary tog sig ur den ena brutala snookern efter den andra utan att lämna något läge. För att till slut vinna i skilje. Sånt sätter sig i minnet hos en defensiv-fanatiker.
Jag vill minnas att kommentatorerna var inne på att han spelat billiards och att det förmodligen utvecklat hans förmåga från snookrade lägen. En oerhörd känsla för vinklar och fart visade han verkligen upp under det mästerskapet.
Citera
2021-08-19, 20:49
Medlem
Millediablos avatar
Apropå favoriter, Ali C(h)arter det gamla flygarässset får nog anses vara en lågoddsare.
Få spelare kan vara så "på" från start och i bäst av 5 är det ett viktigt vapen.
Senast redigerad av Millediablo 2021-08-19 kl. 21:06.
Citera
2021-08-20, 13:41
Medlem
TilleyHats avatar
Gary Wilson har nämnts en del i de senaste inläggen. Han ångar på för fullt med ytterligare en 3-0-seger i tredje omgången.
Citera
2021-08-20, 14:22
Medlem
Visst, jag kan också köpa fri lottning emellanåt i någon turnering. Dock tycker jag det är överdrivet att lotta på nytt inför varje omgång när omgångarna kommer så tätt inpå varandra. Har man kört fri lottning i första omgången är det ju bara för spänningens skull man lottar de kommande omgångarna, vilket blir lite krystat med ett så kompakt schema.
Citera
2021-08-20, 15:06
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Visst, jag kan också köpa fri lottning emellanåt i någon turnering. Dock tycker jag det är överdrivet att lotta på nytt inför varje omgång när omgångarna kommer så tätt inpå varandra. Har man kört fri lottning i första omgången är det ju bara för spänningens skull man lottar de kommande omgångarna, vilket blir lite krystat med ett så kompakt schema.
Det där kommer nog att försvinna. Jag tycker att man kan lotta om men kanske inte varje omgång och kanske bara en andra gång inför QF typ.
Citera
2021-08-20, 18:35
Moderator
Hjv9s avatar
Trump & Higgins ute. Bara Maguire & Williams kvar av topp-16 spelarna in i fjärde omgången.
Citera
2021-08-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Trump & Higgins ute. Bara Maguire & Williams kvar av topp-16 spelarna in i fjärde omgången.
Trumps uttåg innebär att Selby är (eller blir väl på måndag) världsetta igen.

Rätt eller fel, det illustrerar iaf hur svårt det är att hålla förstaplatsen utan VM-titel de senaste två åren.
Citera
2021-08-20, 19:03
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Kul för Elliot som nu möter Carter ikväll.
Citera
2021-08-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Kul för Elliot som nu möter Carter ikväll.
Carter som gör en 147.
Citera
2021-08-20, 20:32
Medlem
god.childs avatar
Carter gör turneringens andra maximum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem