Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Den frågan är en härskarteknik. Precis det jag kritisera dig för! Ställ en fråga som konkret relatera till något jag har skrivit istället, eller utveckla frågan. Vilken klimatforskningen är det du syftar på och när har jag avfärdat den?
Jag skrev en fråga till dig, som konkret relaterade till något som du skrev, men som du undviker.
Haha, du tar verkligen priset!
Sakliga skäl är viktiga. Om man inte hittar sakliga fakta för en ståndpunkt, så handlar det ju antingen om känslor eller något som någon har övertygat mig om. Alltså tro, inte vetande.
Men du hävdar alltså en massa åsikter här utan att ha en susning om varför.
Och hur skulle det kunna vara en härskarteknik? Det är fundamentalt i varje diskussion att man kan argumentera för sina ståndpunkter. Men du har alltså inga argument. Men då så, då vet vi. Frågan jag ställde var högst relevant, men jag förstår att du inte kan svara på den. Du behöver inte ställa några frågor till mig, innan du har svarat på min fråga!
Om ni slutar förneka klimatförändringarna, så skall jag givetvis sluta kalla er klimatförnekare.
Själv har jag en massa skäl till att tro på klimatförändringarna och klimatforskningen och IPCC. Jag känner till massor av fakta, mätdata, vetenskapliga evidens och samband, historik mm.