2021-08-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Jag är nog en av dessa 5% tror jag. Eftersom jag saknar både ”god man”(är det något ätbart?) och särskola....

Mitt största frågetecken dock inför vaccineringen är att jag inte vet vilken eller ens vems arm jag skall skicka in för vaccinering, kan du hjälpa tror du?

Tack på förhand mvh
Citera
2021-08-19, 15:58
Medlem
frdks avatar
En mindre utbildad bekant summerade det rätt bra: "Jag litar på FHM, de är experter och vet vad de gör, vi måste följa rekommendationer." Efter ha tillfrisknat från covid ett år sedan så har han nu tagit spruta 1 följt av 2.
Jag åsikt: *Bäh bäh bäh* boskapsdjur.

Jag med högre utbildning känner att FHM kanske är kunniga, men de är också färgad av större bilden.
Dvs, man vet att det är problematiskt att rulla ut vaccin, men dödssiffror och kraven från samhället kräver det.
Jag är glad att andra tar vaccin men själv gör jag bedömningen när min personliga risk för att smittas ska överväga möjliga biverkningar från vaccinet innan jag ska överväga det, och som jag lever idag gör den absolut inte det (minimal kontakt med samhället).
Citera
2021-08-19, 16:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vi kanske ska låsa in de vuxna lobbyister som vill tvinga på barn ett vaccin för ett för barn fullkomligt ofarligt förkylningsvirus?

Personligen tycker jag att vi borde tvinga olärda till sommarkollo där de kan lära sig skillnaden mellan ett förkylningsvirus och andra virus.
Citera
2021-08-19, 16:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Att din "logik" är vaccinvänlig har alla här inne förstått

Vilka restriktioner och utpressning påförs de som vaccinerar sig?

Jo och att du är vaccinmotståndare är också klart.

Något mer?
Citera
2021-08-19, 16:15
Medlem
Ah, big deal. Lika onödigt som att vaccinera sig mot säsonginfluensa (om man inte är riskgrupp).

Skönt att alla inte är lika lydiga. (undertecknad är dock pinsamt lydig och fullvaccinerad).
Citera
2021-08-19, 16:18
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jo och att du är vaccinmotståndare är också klart.

Något mer?

Vi har haft problem med din kognitiva förmåga att ta till dig enkel fakta.. men misslyckats varenda gång och du kastar ur dig enkla repetitiva satser som ex foliehatt, vaccinmotståndare, konspirationsteoretiker, C19 vaccin funkar, är säkert, effektivt.mm .. du är dessvärre ett av de hopplösa fallen som man endast skall hålla sig nära men ändå på en armlängds avstånd. Man ska inte låta dig härja helt fritt med din desinformation
Citera
2021-08-19, 16:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Varför i hela friden skulle han låsa in sina barn?

Det är ju ungefär som att säga att barnen inte får gå ut bara för att dom inte får äta falukorv...

Han verkar ängslig och räddhågsen. Bäst att vara på den säkra sidan.
Citera
2021-08-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
En mindre utbildad bekant summerade det rätt bra: "Jag litar på FHM, de är experter och vet vad de gör, vi måste följa rekommendationer." Efter ha tillfrisknat från covid ett år sedan så har han nu tagit spruta 1 följt av 2.
Jag åsikt: *Bäh bäh bäh* boskapsdjur.

Jag med högre utbildning känner att FHM kanske är kunniga, men de är också färgad av större bilden.
Dvs, man vet att det är problematiskt att rulla ut vaccin, men dödssiffror och kraven från samhället kräver det.
Jag är glad att andra tar vaccin men själv gör jag bedömningen när min personliga risk för att smittas ska överväga möjliga biverkningar från vaccinet innan jag ska överväga det, och som jag lever idag gör den absolut inte det (minimal kontakt med samhället).

Din bekant är som de flesta, har inte tid att reflektera. Jobba, hämta och lämna på dagis, det vanliga ekorrhjulet. Storhandla på willys och köper med pizza hem somnar till netflix. Jaha ska man ta en spruta? Inga problem! Känner sig som en god medborgare och en aning viktig med plåstret på armen. Helt utan reflektion och tanke.
Citera
2021-08-19, 16:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Vetenskap är strävan efter sanning.

Inte att acceptera någon annans sanning
Du är på det klara med att vad du nu beskriver är ett forum-troll och inte någon form av vetenskaplig princip eller definition på vetenskap?
Citera
2021-08-19, 17:24
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du är på det klara med att vad du nu beskriver är ett forum-troll och inte någon form av vetenskaplig princip eller definition på vetenskap?

Det de flesta här är på det klara med är att du och flera andra användare här i princip enbart har postat om covid och vaccinationer sedan ni registrerade er på Flashback. Tror du verkligen att vi är så blåsta så vi inte ser vad du håller på med?

Mvh
Citera
2021-08-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det finns inga bevis för att vaccin minskar smittspridningen. Tvärtom verkar det vara fler fall världen över idag jämfört med för ett år sedan.

Alla ska inte vaccineras. Det är en dum idé. Sluta vara springpojkar åt Pfizer och co.
Jo, det finns mängder av bevis på att vaccinet minskar smittspridningen. Sluta snacka skit.
Citera
2021-08-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Skitsnack, ny data visar att vaccinerade är lika smitsamma som ovaccinerade.
Nej, där har du helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in