2021-08-19, 09:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nejdå. Gå och vaccinera dig bäst du vill. Helst 10 doser per år. Ju fler desto bättre.

Ja. Och glöm inte att hålla dina barn inlåsta så de inte får några vaccin. Hemska tanke...
Citera
2021-08-19, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja. Och glöm inte att hålla dina barn inlåsta så de inte får några vaccin. Hemska tanke...

Mina barn kommer inte att vaccineras mot en sjukdom som de inte ens kan bli sjuka av.

Injicera på du.
Citera
2021-08-19, 09:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Mina barn kommer inte att vaccineras mot en sjukdom som de inte ens kan bli sjuka av.

Injicera på du.

Bra. Lås in dem bara.
Citera
2021-08-19, 09:55
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Vad lurad du är!
Är det inte jobbigt att vara så blåögd?
Du är ju hjärntvättad och tror på precis allt du hör, kan sätta en peng på att du är lika dum som de flesta här som tror att ni är immuna för ni tagit en högst experimentell spruta som det inte gjorts någon forskning på.

Ha så kul med att gå två-tre gånger om året för att ta sprutor.

Men ditt foliehattsdrägg, läs alla inlägg och öppna inte käften. Högst ovesäntligt post.

Har nog faktiskt större koll på vad det här vaccinet innebär än dig - att jag fortfarande kan bli sjuk och bära på smittan är inget som stör mig. Jag eliminerar risken att bli allvarligt sjuk och är nöjd med det 👍🏻

Vet varför jag behöver toppa med nya vaccindoser och förstår varför. Har inga problem med det heller.

Mer svårsmittad och det är också bra i min bok.

Finns det långvariga biverkningar? Ingen aning! Dock inget jag är ett dugg orolig över, det visar sig med tiden.

Är jag orolig över det? Nej, har större problem och skador/svedor på min kropp.

Dricker alkohol, tar CBD, utsätter mig med jämna mellanrum för stark kem, avgaser pga mina motorintressen. Bygger för nuvarande nytt hus och andas in stenull, gipsdamm etc. då jag sällan använder munskydd.

Kalla mig försökskanin om du vill, jag är fullt medveten om vad jag gör och törs stå för det - har bättre saker för mig än att gå runt och vara rädd.
Senast redigerad av SmokeSkills 2021-08-19 kl. 10:20.
Citera
2021-08-19, 09:59
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagaVestenBoots
Jag är en av dessa 5% som valt att inte ta vaccinet. Varför? Helt enkelt för att jag är en kärnfrisk människa, som inte varit förkyld på snart 4 år och känner därmed att mitt eget immunförsvar är ett fullgott skydd mot Covid.

En fråga till alla er som valt att ta vaccinet.
Varför är det ett problem för er att vissa väljer att inte ta sprutan? Om ni redan tagit sprutan har ni väl inget att oroa er för.

Ditto här. Har inte haft någon förkylning/ influenza av betydelse sen slutet av 90 talet. Totalt har jag haft två influenza som har varit av en styrka som krävde huvudvärkstabletter, då hade jag så ont att jag grät.
Citera
2021-08-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapplisan
Ali Mirazami var precis på svt-nyhetsmorgon.

Lögner, halvsanningar och nya definitioner på vaccin och flockimmunitet diskuterades.

Ali ville inte diskutera siffror," man ska inte binda sig till siffror 70-80%".

Vid 70-80% kanske den nya definitionen på flockimmunitet uppnås (Sverige är väldigt speciellt och fungerar inte som Island och Israel)

"Inga vaccin är 100%", ett annat guldkorn från Ali.

Tydligen någon högt uppsatt i skolvärlden som vill ha 12-17åringar vaccinerade i Stockholm, Ali svarade att vi inte vet mycket om biverkningar i stort och väldigt lite data från just den gruppen.

"Det har förekommit sånhär hjärtsäcksinflammation", ett annat guldkorn

Komedin fortsätter

Redan våren 2020 pratades det om att vi snart skulle ha flockimmunitet...

Malta har 92% fullt vaccinerade och just nu dagligen 156 nya fall per dag och miljon invånare.
Värre än världen som helhet. Ingen flockimmunitet i sikte där inte.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&facet=none&pickerSor t=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+cases &Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=MLT~OWID_WRL

28 januari 2021 hade 5% av befolkningen i Malta fått sin första spruta, då låg CFR på 1%,
22 februari 2021 passerades 10% då låg CFR på 0.95%
Idag ligger CRF på 0.85% så trots att nästan hela befolkningen vaccinerats så har dödligheten knappt påverkats.

Mycket märkligt faktiskt.
Senast redigerad av L.D. 2021-08-19 kl. 10:22.
Citera
2021-08-19, 10:13
Medlem
SmyghukareNs avatar
https://dailystormer.su/study-shows-people-with-phds-least-likely-to-get-the-deadly-vaxx/

Study Shows People with PhDs Least Likely to Get the Deadly Vaxx

Shockingly, the more educated you are, the more likely you are to believe in false and discredited conspiracy theories.

Clearly, what this means is that we need to cleanse academia of white people – again.

Free West Media:

A new study from Carnegie Mellon University and the University of Pittsburgh in the US revealed that the most educated people were the least likely to get vaccinated.

In Germany and elsewhere, those who refuse the jab have been called “Covidiots” suggesting that such people are stupid. And the unvaccinated have not only been shamed, but bribed, excluded from participation in daily life or portrayed as victims of mis- and disinformation campaigns.

Surveys consistently also found that Democrats were much more likely to report having been vaccinated than Republicans. Republicans, on the other hand, were much more likely to say that they definitely do not want to get vaccinated. Rates were therefore lower in counties that voted for Trump in the 2020 Presidential election compared to those that voted for President Biden and the gap has grown.

Thus, the unvaccinated are said to be uneducated, poor Trump supporters. But while the unvaccinated may be disenfranchised conservatives, they are undoubtedly also smart.

According to a new paper by researchers from Carnegie Mellon University and the University of Pittsburgh, the unvaccinated are not the stupid ones. The researchers analysed more than 5 million survey responses, including various demographic details, and listed the people who would “probably” or “definitely” not take the shot as “vaccine hesitant”.

Så desto smartare du är, desto mindre benägen är du att gå på vaccinbluffen.

Har själv en 70+ släkting, som numera är immun mot covid, märkte knappt sjukdomen.

Själv har jag haft den några gånger, som värst lite feber och möjligen ett tryck över bröstet.

Annars har man väl skitgener, som inte är värt att föra vidare.

Så inget vaccin här inte, får skicka grannen till bolaget om och när vaccinpasset införs.
Citera
2021-08-19, 10:26
Medlem
Jag tillhör dessa 5%. Jag anser att jag just nu inte behöver det. Tror också jag hade caovid i början av pandemin. Eftersom man inte vet vad vaccinet gör om säg 5 år avvaktar jag. Sen tycker jag inte man ska bli tvingad till detta. Vaccinpass är bara ett sätt att tvinga folk att ta det. Jag väntar så länge jag kan. Vacinpass grejen är dock något jag stör mig på mer än själva sjukdomen. Alla vänner säger men om du inte tar det kan du ju inte åka utomlands.

Den som lever får se.
Citera
2021-08-19, 10:26
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Bra. Lås in dem bara.

Varför i hela friden skulle han låsa in sina barn?

Det är ju ungefär som att säga att barnen inte får gå ut bara för att dom inte får äta falukorv...
Citera
2021-08-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Jag tillhör dessa 5%. Jag anser att jag just nu inte behöver det. Tror också jag hade caovid i början av pandemin. Eftersom man inte vet vad vaccinet gör om säg 5 år avvaktar jag. Sen tycker jag inte man ska bli tvingad till detta. Vaccinpass är bara ett sätt att tvinga folk att ta det. Jag väntar så länge jag kan. Vacinpass grejen är dock något jag stör mig på mer än själva sjukdomen. Alla vänner säger men om du inte tar det kan du ju inte åka utomlands.

Den som lever får se.

Är ovaccinerad och på väg ut i världen just nu faktiskt, så alla dina vänner har fel tyvärr (just nu)
Kolla upp vilket test som behövs samt giltighetstid, sedan undviker du länderna med hårda restriktioner.
Ska du semestra är det bara att googla
Citera
2021-08-19, 11:17
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Du vill tvinga folk att inte ta vaccin. Om man ska använda din logik.

Att din "logik" är vaccinvänlig har alla här inne förstått

Vilka restriktioner och utpressning påförs de som vaccinerar sig?
Citera
2021-08-19, 11:19
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Vi kanske ska låsa in de vuxna lobbyister som vill tvinga på barn ett vaccin för ett för barn fullkomligt ofarligt förkylningsvirus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in