2021-08-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Av det som jag fått höra ”viskandes” så är det inte gängrelaterat. Ena BO ska ha försökt att pressa en snubbe på pengar och det gick inte riktigt som planerat.
Han försökte först blåsa snubben på småpengar i samband med handel, men åkte på stryk i t-banan och blev nedslängd på spåret.
Det sårade väl hans stolthet så han pressade snubben på 50k. Det gick kanske inte så bra?
Jag vet vem den här snubben är och det låter inte omöjligt. Han är halvpsykopat.
Om så är fallet så förstår man detta utfall. Brutalt men det finns en historia bakom det. Blir man hotad i kriminella miljöer i nuläget så dödar man för att själv inte bli dödad.
Citera
2021-08-19, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vem vet men det viktigaste är att alla (Musse, Shobre och Makkan) fortfarande lever.

Varför är det viktigt? Vad har de bidragit med till samhället?
Citera
2021-08-19, 12:38
Medlem
Citat:
Av det som jag fått höra ”viskandes” så är det inte gängrelaterat. Ena BO ska ha försökt att pressa en snubbe på pengar och det gick inte riktigt som planerat.
Han försökte först blåsa snubben på småpengar i samband med handel, men åkte på stryk i t-banan och blev nedslängd på spåret.
Det sårade väl hans stolthet så han pressade snubben på 50k. Det gick kanske inte så bra?
Jag vet vem den här snubben är och det låter inte omöjligt. Han är halvpsykopat.

Tycker mer att det låter som årets svensk än halvpsykopat. Är väl bra att någon står upp mot de här dräggen.
Citera
2021-08-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vem vet men det viktigaste är att alla (Musse, Shobre och Makkan) fortfarande lever.
vet man när musse och talang muckar?
Citera
2021-08-19, 14:36
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Araber mot somalier? Eller öststat?
Han är helsvensk, lite äldre. En trevlig prick, men som har lite psykproblem med ångest, depression osv.
Det är dumt att mordhota nån som VILL dö. Man är rätt orädd av sig då.
Citera
2021-08-19, 17:11
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gates1
Nu utgår du ifrån att alla normala människor tänker som dig.

Jag kan tänka mig att massvis med människor hellre hade velat ha Pablo Escobars livsstil i 15 år än medelsvenssons livsstil livet ut.

När tiden är kommen, alltså efter dessa 15 år med en livsstil som Pablo, så kommer personerna vägra att dö. Eller hur? De kommer göra allt de kan för att inte dö så som ”avtalet” krävde att de skulle göra efter 15 år.

Alltså: När tiden är kommen & man levt i dessa 15 år så kommer man inte vilja dö. Hade någon då sagt ”Ok. Välj mellan att dö eller att gå tillbaka till ett Svenssonliv resten av livet” så hade dom valt det sistnämnda.

Du tror att du vill leva det livet. Men det vill du egentligen inte. Du bara luras av den tillfälliga illusionen. Eller ta t.ex. gängkrigen i Stockholm som ett exempel.
I boken ”Tills alla dör” berättar D.S historien om en 15-åring tung kriminell som kom att skjutas till döds. När han blev skjuten i ett skogsparti ska han enligt vittnen ha skrikit: ”Hjälp mig! Jag vill inte dö! Jag vill inte dö!”. Men ändå har samma person AKTIVT gjort ett val att leva ett liv där han själv har mördat andra och levt ett sådant liv där du tillslut blir mördad.

Om han inte ville dö; Varför levde han det liv som tillslut förde honom till döden? Människans instikt att överleva kommer kicka in. Jag tror att personer som hoppar från byggnader för att begå självmord drabbas av panik och ånger i luften, som kroppens instinkt och undermedvetna försök att rädda dig.

I slutändan vill vi alla leva Svenssonlivet, ett långt & normalt liv, före ett kort, rikt men kriminellt liv som tillslut dödar dig långt före medelåldern. Men det är ingen som tror att de kommer dö. Alla andra runt omkring dig kan dö, men du tror ändå att du inte kommer göra samma misstag som dom, du kommer inte dö etc etc. Sen blir du bara en av alla andra döda som tänker precis lika irrationellt som dig själv.

Med ”dig” menar jag självklart inte dig. Det vara bara retorik.
Senast redigerad av Machiavelly 2021-08-19 kl. 17:18.
Citera
2021-08-19, 17:29
Medlem
Citat:
Han är helsvensk, lite äldre. En trevlig prick, men som har lite psykproblem med ångest, depression osv.

Lite äldre svensk man som mördar två personer och åker iväg på elsparkcykel? Låter inte så troligt
Citera
2021-08-19, 17:29
Medlem
Citat:

Så du menar att det är en äldre svensk man som ligger bakom det här mordet? Borde isf vara intressant för polisen för antar att de är här inne och läser.
Citera
2021-08-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirthesirthe
Lite äldre svensk man som mördar två personer och åker iväg på elsparkcykel? Låter inte så troligt

Jag är snart 60 och brukar låna sonens elspark. Vad skulle vara konstigt med det?
Citera
2021-08-19, 19:02
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirthesirthe
Det är ingen vanlig Svensson som vi snackar om, men jag säger heller inte att det ÄR så. Bara nåt jag hörde från en fågel, som brukar vara insatt.
Dessutom så är jag 40+ och lånar ofta dotterns. Ser inte problemet i det.
Citera
2021-08-19, 19:06
Medlem
senapslamms avatar
Citat:

Är det farre och samir?
Citera
2021-08-19, 19:48
Medlem
beckos avatar
Citat:
Det är ingen vanlig Svensson som vi snackar om, men jag säger heller inte att det ÄR så. Bara nåt jag hörde från en fågel, som brukar vara insatt.
Dessutom så är jag 40+ och lånar ofta dotterns. Ser inte problemet i det.
Jag tror jag fattar, dom som hade en riktig missil på en av sina hemsidor i Europa för några år sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in