Citat:
Vad är det för dumheter? Försöker du intala oss att det var allt annat än sura sammanbitna miner i Ebba-bussen hem? Hela hennes mötesupplägg var ett totalfiasko för Ebba. Nu om inte förr bör även hon se att det är one way only som gäller och har gällt sen Esbjörn uppdagade att han höll på å bli avlurad sitt kära fäderneshem. Jag satsar min 2-krona på att hon vilken dag som helst nu blåser till reträtt å inte en dag för tidigt vilken dag det än må bli.
Så "vilken dag som helst nu" kommer du få se att du fick fel igen.
För Ebba var detta som jag redan nämnt inget negativt alls. Det bästa för henne är att låta det gå till domstol, och det är det scenariot jag tror mest på.
Det väljarna ser är att Ebba till sist lyckats få Esbjörn till förhandlingsbordet, men att han fortsatt bara är en surgubbe. Eftersom det inte går att förhandla med honom som bara stänger dörrar, vägrar och hittar på dåliga ursäkter, så kommer det gå till domstol, och där kommer domstolen att döma till Ebbas fördel, och hela landet kommer få se en dom som sågar Esbjörn fullständigt och bekräftar att Ebba haft rätt från dag ett. Vartenda ett av Esbjörns alla argument kommer att granskas av domstolen och vartenda ett kommer att genomskådas och hängas ut på tork i domskälet. Esbjörn får stå för hela kalaset och sannolikt blir det så dyrt att det inte blir ett korvöre över till surkarten. Ebba vinner inte bara i domstolen, utan blir genom den vinnande domen där också en vinnare i väljarnas ögon.
Att låta Esbjörn driva detta hela vägen till domstol med sin tjurskallighet är en ren win-win-win situation för Ebba.
Jag är dålig på att säga det, men du och några tillskriver så väldigt bra inlägg med en tydlig moralisk kompass.