Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Jag bryr mig väll inte var de överlämnar köpebrevet. Jag säger bara till dig att det inte står i kontraktet och att banken inte är självskriven.
Jag frågade inte vad du brydde dig om, jag frågade dig vad du menade. Förstår du inte skillnaden på att mena något och att bry sig om något?
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Jag orkar inte leta fram kontraktet nu, så om du vill att jag ska svara på det får du vara tydligare.
Kontraktet finns i aktbilaga 2.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Jag struntar i att du googlat fram ett fint ord . Du förstår ju inte juridik. Du tycker ju att man har rätt att välja vilka lagar man följer. Så tillämpa dessa teorier på din egna frågan och svara på den själv.
Ja, för dig är det bara ett fint ord som du inte förstår.
Som väntat kunde du inte svara på någon av dessa tre extremt enkla frågor, Dina ursäkter: "Jag bryr mig inte", "jag orkar inte", "jag struntar i". Det säger allt om dig, du kan inget och du har inget att komma med.
För sakens skull så var alltså frågorna till dig följande
1. Så var och när menar du att Esbjörn ska överlämna köpebrev m.m.?
2. Hur menar du att Esbjörn skall uppfylla 6§ utan att närvara på banken på tillträdesdagen?
3. Menar du att rättsprincipen om partsavsikt inte gäller i detta fallet, och i så fall varför?
Och jag passar då också på att ge de korrekta svaren.
1. Esbjörn var skyldig att göra detta på banken på tillträdesdagen. Det var vad parterna hade kommit överens om, det var den gemensamma partsavsikten.
2. Esbjörn kan inte uppfylla 6§ utan att närvara på banken. Därför utgjorde hans frånvaro ett avtalsbrott, som därmed innebar att Ebba inte behövde fullgöra sina prestationer enligt avtalet, enligt det som kallas detentionsrätt. (Ett annat för dig "fint" ord som du kan googla om du vill)
3. Självklart gäller rättsprincipen om partsavsikter även i ett fall som detta, och det är därför som Esbjörn begick avtalsbrott även genom att inte närvara på banken.