2021-08-17, 19:29
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Jag tror det är bäst att låta polisen sköta det här så vi inte sätter käppar i hjulen på ngt sätt. även om jag är lika nyfiken som er.

Det var ju givetvis aldrig någon fråga om att lägga sig i polisutredningen på något sätt, utan smygtagning av bild på OW. Det gör ju varken till eller från för utredandet av skuldfrågan för mordet om någon från Sveg lyckas med den uppgiften.
Citera
2021-08-17, 19:55
Medlem
Journalistkopians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
....Det är ju upp till rätten att bestämma vad som är mest sannolikt.

Det har du rätt i men det räcker inte med att något är sannolikt för att det ska bli en fällande dom.

Troian skrev en rätt bra sammanfattning i ett inlägg hur bevisen ser ut. Det är "uppenbart" vem som är skyldig till mordet och hans historia hittills är helt klart "mindre sannolikt".

Det är dock inte säkert att det räcker för fällande dom. Tycker det har varit många fall där den uppenbart skyldige har blivit friad.
Citera
2021-08-18, 00:34
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Journalistkopian
Det har du rätt i men det räcker inte med att något är sannolikt för att det ska bli en fällande dom.

Troian skrev en rätt bra sammanfattning i ett inlägg hur bevisen ser ut. Det är "uppenbart" vem som är skyldig till mordet och hans historia hittills är helt klart "mindre sannolikt".

Det är dock inte säkert att det räcker för fällande dom. Tycker det har varit många fall där den uppenbart skyldige har blivit friad.

Nej, det är klart domar inte baseras på vem av åklagaren och den åtalades versioner som är mest sannolikt. Det går heller sällan till aldrig komma fram till en absolut sanning. Det är väl frågan om hur pass sannolikt man anser att det är utifrån bevisningen att han bär skulden. Bedömer det extremt sannolikt utifrån bevisläge så kan man fälla.

Jag törs gissa att man i HR förra gången absolut trodde att OW var skyldig och man medgav att det fanns saker som låg honom till last, men inte för den sakens skull satte honom som GM utom rimligt tvivel i rättslig mening. Sen har ju deras gissning inget att göra i en dom. Vi får se, helt enkelt. HR hade förra gången stora problem med att OW inte kunde placeras på brottsplatsen med, exempelvis, sperma. Nu är ju detta inte bara ett mord, utan att sexualmord offret råkat ut för som han avsatt sin sperma på. Den vilda historien om att offret prostituerade sig med honom som kund har han ju tagit tillbaka liksom. Och indicier som sett små och obetydliga ut innan ska nu sättas i sammanhanget att de funnits kring den som också avsatt sperma. Någon förklaring om sperman kommer han ju att ge, men hans historiers trovärdighet sågades rätt friskt i HRs dom förra gången. Att han ändrar historia igen utifrån bevisläge slår inte så högt. Det är ganska irrelevant i sammanhanget vad OW kommer att säga. Sen ska han ju ha all rätt att tala om han vill som alla andra.

Jag känner mig nog mer övertygad om resning än om fällande dom. Sen är det upp till dem så kan vi sitta här i tråden och tjafsa i oändlighet 😁 När det kommer till HR har de definitivt friat vad allmänheten ser som rätt uppenbara gärningsmän för att de inte kan formulera en dom utom rimligt tvivel, man friar hellre än fäller fast att det faktiskt är riktigt uppenbart. Bevisbördan är stor. Min övertygelse är enorm, min övertygelse om fällande dom är inte alls lika stor. Jag är svårt nervös. Utifrån min erfarenhet av rättegångar och brottsfall, ser jag absolut möjligheten till fällande dom.

Nu är ju halva tråden avstängd från Flashback här ett tag. Det blir lite tomt. Blir nog bara enstaka sådana här inlägg, samt vilda teorier och fantasier ett litet tag och sparsamt med svar på dessa, i denna långtråkiga väntan på faktisk utveckling ger sig till känna i fallet.
Citera
2021-08-18, 18:55
Medlem
@krimiMilla

Jag fick precis rätt häpnadsväckande info ang fallet jag vill diskutera med dig innan jag skriver i tråden med hänsyn till Malins anhöriga. Kan du dm’a mig? Har skrivit för få inlägg för att kunna det.
Citera
2021-08-18, 19:15
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucylawless
@krimiMilla

Jag fick precis rätt häpnadsväckande info ang fallet jag vill diskutera med dig innan jag skriver i tråden med hänsyn till Malins anhöriga. Kan du dm’a mig? Har skrivit för få inlägg för att kunna det.

Spännande,även jag ställer min kunskap o insyn till förfogande.
Citera
2021-08-18, 19:33
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
@krimiMilla

Du är för färsk medlem för att kunna DMa till.
Ut med det i tråden så länge.
Citera
2021-08-18, 19:38
Medlem
Citat:
@krimiMilla

Ja nu vill vi alla veta.
Citera
2021-08-18, 19:56
Medlem
Enligt boende i Husum låg Malin i en vecka i en ”plåt- bod” (??) på Motorgården innan hon flyttades till fyndplatsen. Ev var OW’s bästa vän inblandad, han tog livet av sig ett år efteråt.

Ngn som kan bekräfta el hört ngt om detta?
Citera
2021-08-18, 20:00
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Enligt boende i Husum låg Malin i en vecka i en ”plåt- bod” (??) på Motorgården innan hon flyttades till fyndplatsen. Ev var OW’s bästa vän inblandad, han tog livet av sig ett år efteråt.

A/ finns mig veterligen inga bodar gjorda av plåt eller avsedda för plåt på nämnda motorklubb

Enda sanna är att NJ tog sig av daga,men troligen av helt helt personliga orsaker.

NJ var en snäll missförstådd kolle,men en oerhörd fegade. Finns inga chanser han skulle kunna knipa om hanbhade kunskaper om ML
Senast redigerad av Zootis 2021-08-18 kl. 20:05.
Citera
2021-08-18, 20:08
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:

Enligt boende i Husum som aldrig talat om det för Polisen isåfall, det borde de verkligen ha gjort, om någon sett hennes kropp där, allt annat är ju helt idiotiskt. Det är nog väldigt svårt att bekräfta den saken när ingen gjort detta. Jag har läst hela tråden, hela förundersökningen, och allt annat jag kan hitta i fallet. Polisen har ingen som helst information om att kroppen ska ha legat där, så pass mycket kan jag säga.

Eftersom förundersökningen är öppen så tycker jag du kan tala om för de som personligen vet att hennes kropp legat där, ska tala om det för Polisen omedelbums i så fall. Så tillvida att någon faktiskt sett den, och det inte bara är ryktesspridning på byn.

Vad gäller han som tog livet sig hade helt andra anledningar till att göra det vilket avhandlats i tråden. Finns ingen som helst bevisläge om att han ska ha varit inblandad i mordet.

Nu kommer eoku löpa amok, både rykten om den förbaskade Motorgården och andra inblandade. Great!
Citera
2021-08-18, 20:33
Medlem
Citat:

Boende? Och vilken trovärdighet har de personerna som säger det? Och förutsätter att om du nu fått vetskap nu direkt faktiskt pratar med polisen om det och vilka personer det gäller. Sjukt att det sitter personer i husum och gått 25 år och då skulle iaf jag direkt kontaktat polisen om det!! Och i vilket fall som helst gör det ingen skillnad då det är tydligt utifrån vad som framkommit ha hittas hos OW samt DNA så inget man ens behöver fundera över. Det här är ett brutalt fall och sorgligt att det tagit så lång tid för rättvisa. Är ett MORD vi pratar om här och igen så förutsätter jag att du faktiskt pratat med polis innan du tog upp det i tråden och uppgett namn på dessa ”boende”
Citera
2021-08-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Enligt boende i Husum som aldrig talat om det för Polisen isåfall, det borde de verkligen ha gjort, om någon sett hennes kropp där, allt annat är ju helt idiotiskt. Det är nog väldigt svårt att bekräfta den saken när ingen gjort detta. Jag har läst hela tråden, hela förundersökningen, och allt annat jag kan hitta i fallet. Polisen har ingen som helst information om att kroppen ska ha legat där, så pass mycket kan jag säga.

Eftersom förundersökningen är öppen så tycker jag du kan tala om för de som personligen vet att hennes kropp legat där, ska tala om det för Polisen omedelbums i så fall. Så tillvida att någon faktiskt sett den, och det inte bara är ryktesspridning på byn.

Vad gäller han som tog livet sig hade helt andra anledningar till att göra det vilket avhandlats i tråden. Finns ingen som helst bevisläge om att han ska ha varit inblandad i mordet.

Nu kommer eoku löpa amok, både rykten om den förbaskade Motorgården och andra inblandade. Great!

Personen berättade det för Polisen vid flera tillfällen men uppenbarligen utan att få gehör.
En jag känner hade fått detta berättat av en vän boende i området. Tyckte själv det lät märkligt. Trist oavsett.

Haha! Ja nu jävlar måste euko spinna loss…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in