2021-08-16, 21:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så varför är hon inte rädd när hon vet hur han är? Särskilt när han är pressad? För att hon vet hur hon ska hantera honom? För att det är HON som lurar HONOM och håller god min i elakt spel? Lovar runt men håller tunt?

Hon verkar i så fall vara en risktagare av rang...
Rädd för vad?
Det är ju hon som har trumf på hand när hon tar ut skilsmässa.
Det är henne han vill ha tillbaka. Drömkvinnan.
Inte mörda.
Citera
2021-08-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rädd för vad?
Det är ju hon som har trumf på hand när hon tar ut skilsmässa.
Det är henne han vill ha tillbaka. Drömkvinnan.
Inte mörda.

Det jag främst har i åtanke är att SD är väldigt stressad och pressad och känner sig klämd, särskilt alldeles innan, men även efter mordet.

För HD borde varningsklockorna ringa ändå men ok, kanske har du rätt i att hon vet precis var hon har honom - och hur hon ska hantera honom.
Citera
2021-08-16, 21:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Det jag främst har i åtanke är att SD är väldigt stressad och pressad och känner sig klämd, särskilt alldeles innan, men även efter mordet.

För HD borde varningsklockorna ringa ändå men ok, kanske har du rätt i att hon vet precis var hon har honom - och hur hon ska hantera honom.
Ja. Stress pga risk att förlora drömkvinnan.
Det är LW som ligger pyrt till, utrangeras, mördas.

Han vill fortf ha HD efter mordet.
Citera
2021-08-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Inlägget i L*na Wesstr*m-tråden vilket jag skrev och postade under gårdagen samt som svar till medlemmen @Hans66 # 145.662 på
sidan 12.139, handlade inte om skilsmässan mellan St*fan Davidss*n och HD, det handlade däremot sagt, om att medlemmen, @Hans66 tidigare påstått att St*fan Davidss*n var en försiktig och noggrann människa.

■ Att som person, vara försiktig och noga, innebär att personen är aktsam och varsam och sålunda noga, vidare sagt är en sådan person företänksam så som,
på ! sin vakt.

Enligt ovan skrivet och däremot sagt, så var St*fan Davidss*n sålunda en oförsiktig person vilket till sist resulterade i att han i Hovrätten samt den 28 Maj 2021 blev dömd till 18 års fängelse för att då, av Hovrätten, ha konstaterats som skyldig till det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Tillägg: Bara för att St*fan Davidss*n slutligen i Hovrätten dömdes till 18 års fängelse, så betyder det inte ! .......... att det inte ! har funnits en, eller flera personer involverade beträffande mordet på L*na Wesstr*m.

person.
Mvh/JM.

Men snälla du. Stefan var väl mer en noggrann och försiktig människa än en korkad och oförsiktig person. Han tog väl till alla försiktighetsåtgärder som finns i boken när han var otrogen med Lena i 6 år. Han tvingade Lena att bara kommunicera genom telegram, han krävde total lydnad av Lena när det gällde radio tystnad när han var med HD eller barnen, Han lämnade otroligt lite spår av sej själv på mordplatsen förutom lite DNA på Lenas ring och en spermafläck på Lenas kjol som ingen än idag kan fastställa när den hamnade där, den kan ha varit där allt ifrån 100 timmar till 1 timme. Så ja, jag ser Stefan Davidsson som en noggrann och ibland en överdrivet försiktig människa. Sedan att han var en total misär när det gällde det sociala livet och att han inte kunde uppföra sej mot det motsatta könet är en helt annan sak.
Citera
2021-08-16, 22:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Men snälla du. Stefan var väl mer en noggrann och försiktig människa än en korkad och oförsiktig person. Han tog väl till alla försiktighetsåtgärder som finns i boken när han var otrogen med Lena i 6 år. Han tvingade Lena att bara kommunicera genom telegram, han krävde total lydnad av Lena när det gällde radio tystnad när han var med HD eller barnen, Han lämnade otroligt lite spår av sej själv på mordplatsen förutom lite DNA på Lenas ring och en spermafläck på Lenas kjol som ingen än idag kan fastställa när den hamnade där, den kan ha varit där allt ifrån 100 timmar till 1 timme. Så ja, jag ser Stefan Davidsson som en noggrann och ibland en överdrivet försiktig människa. Sedan att han var en total misär när det gällde det sociala livet och att han inte kunde uppföra sej mot det motsatta könet är en helt annan sak.
Han hade liksom ingenting för sin noggrannhet och var inte så smart som han trodde.

Faktum är att han genomskådades av HD redan innan mars 2017 och likaså efteråt då han begår brott mot förnyade löften om evig trohet.
Feb 2018 begär hon skilsmässa pga detta.

HovR tyckte väl heller inte han var så värst noggrann.
Citera
2021-08-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ja. Stress pga risk att förlora drömkvinnan.
Det är LW som ligger pyrt till, utrangeras, mördas.

Han vill fortf ha HD efter mordet.
Målsägarbiträdet sa inte mycket under sin slutplädering i hovrätten, men det hon sa var desto viktigare, (ej ordagrant)
"Det var när Stefan höll på att förlora HD som han blev farlig"
Citera
2021-08-16, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Målsägarbiträdet sa inte mycket under sin slutplädering i hovrätten, men det hon sa var desto viktigare, (ej ordagrant)
"Det var när Stefan höll på att förlora HD som han blev farlig"
Hon hittar det centrala motivet. No doubt.
Citera
2021-08-16, 22:40
Medlem
Citat:
(sista stycket)

■ 1: ) Med ditt ålderdomliga, väldigt tillkrånglade och ■ 2: ) ytterst tvångsmässigt
■ 3: ) sjukliga språkbruk (som säger en hel del om dig som person ■ 4: ) och❗din mentala status)

försöker du övertala andra att tro att de inte begriper vad de själva läser och skriver.

Framförallt är det just du själv som inte begriper eller klarar av att läsa innantill och förstå vad andra skriver.

■ Tycker och tror man inte precis som du, då är det något som är helt fel och då ska det ältas in absurdum. Du borde kolla bakåt, så ser du vad jag tror om både HD och JG.

Men jag tror inte du vill läsa det eftersom det inte passar dina intentioner. Samt det faktum att du inte svarar på frågor.

■ 5: ) Du är inte riktigt frisk, helt klart.

Jag har full kontroll över vad som skrivs i L*na Wesstr*m-tråden av olika medlemmar samt skribenter.

Jag har vidare sagt tagit fram flera tidigare skrivna och postade inlägg av dig @Zilvereko vilka jag kommer att svara på framöver beträffande Yodinnan [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

■ Var och en äger sin fulla rätt att tro på vad den vill, jag själv skriver i L*na Wesstr*m-tråden av en helt annan anledning.

@Zilvereko, du är en person som är subsolid så fort som någonting går emot dig, som till exempel då jag skriver om Yodinnan [ HD ] och SOA så som om St*fan Davidss*n:s kamrat JG, vid sådana tillfällen blir du impertinell och även infantil i ditt skriftspråk, men sådant biter inte på mig.

Tar jag upp och framför någonting nytt beträffande det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018 samt utanför själva förundersökningsprotokollet då påstår du därefter att jag själv har uppfunnit det hela, detta istället för att ställa frågor och diskutera vidare med mig om detta.

Vad jag vill att du tar till dig och förstår i detta fallet är, att det finns ingen mening för mig att svara dig på olika frågor när du varje gång skall projicera dina negativiteter på mig och dessutom inte begripa vem du definierar.

Var god se svarsinlägget i L*na Wesstr*m-tråden # 145.654 på sidan 12.138 från mig till dig @Zilvereko samt vad du själv tidigare skrivit, sett i citatrutan = @Zilvereko.

Citat @Zilvereko: "Nu har du (@JokerMannen) dessutom plötsligt uppfunnit ett vittne som nära nog var på brottsplatsen" ... slut citat/

Citat @Zilvereko: "Kanske var det till och med du själv" ... slut citat/

Som avslutning på detta inlägget vill jag få sagt, att man bör inte anmärka på andra skribenters samt medpostares skriftspråk, jag är den jag är och skriver på det viset som jag skriver vilket du i din tur helt enkelt sagt får acceptera.

Om du @Zilvereko verkligen har ett seriöst intresse för det gamla mordet på L*na Wesstr*m inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära och fortsättningsvis väljer ditt språkbruk mot mig som medlem, så är jag beredd att dels svara dig på dina tidigare ställda frågor till mig samt, att berätta för dig om vissa speciella saker som jag känner till utanför själva förundersökningsprotokollet.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-16 kl. 22:43.
Citera
2021-08-17, 00:02
Medlem
Citat:
Han hade liksom ingenting för sin noggrannhet och var inte så smart som han trodde.

Faktum är att han genomskådades av HD redan innan mars 2017 och likaså efteråt då han begår brott mot förnyade löften om evig trohet.
Feb 2018 begär hon skilsmässa pga detta.

HovR tyckte väl heller inte han var så värst noggrann.

Om jag minns det rätt så var det väl Lena som avslöjade otroheten för HD. Och att kunna som SD lyckas vara otrogen i 5 år beror väl mycket på hans försiktighetsåtgärder när det gällde kommunikationen mellan han och LW. Dom flesta som är otrogen brukar väl oftast torska inom ett år eftersom dom glömmer att radera sms och mail trafik eller att den bedragne äkta hälften svarar i telefonen och ingen är där. Så ja, jag tycker att SD var mer noggrann och försiktig än genomsnittet otrogna. Sen att han saknade allt av sociala antenner när det gällde att uppföra sej bland andra människor är en helt annan sak.
Citera
2021-08-17, 01:29
Medlem
Citat:
Om jag minns det rätt så var det väl Lena som avslöjade otroheten för HD. Och att kunna som SD lyckas vara otrogen i 5 år beror väl mycket på hans försiktighetsåtgärder när det gällde kommunikationen mellan han och LW. Dom flesta som är otrogen brukar väl oftast torska inom ett år eftersom dom glömmer att radera sms och mail trafik eller att den bedragne äkta hälften svarar i telefonen och ingen är där. Så ja, jag tycker att SD var mer noggrann och försiktig än genomsnittet otrogna. Sen att han saknade allt av sociala antenner när det gällde att uppföra sej bland andra människor är en helt annan sak.

Det var HD som med hjälp av en väninna avslöjade att SD/LW delade hotellrum under ett event. SD nekade då HD konfronterade honom varför HD frågade Lena som bekräftade.
Citera
2021-08-17, 01:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Du minns fel.
HD har vetat om otroheten och hon svarar jakande att det rör sig om år. Står i förhör.

Redan 2015 kopplar hon upp honom på endomondo, förbjuder att ta burkar nattetid och kväll och hon har sett mönster på deras digitala kommunikation.
Hon var inte tillräckligt psykiskt stabil för att ta tag i saken ordentligt.
Sen dess har dock syster kavlat upp rockärmarna.

Vad hon behövde 2017 var att samla bevis eftersom SD inte skulle erkänna, så hon får sin väninna att ringa hotellet i sthlm och hon ser hur de loggar samma cacher.

Hon ger honom en ny chans där han dyrt och heligt ska hålla sig från LW, ett livslångt kontaktförbud.

Det enda som skedde var att han blev mer sofistikerad med sina metoder och ökar sitt RT.
HD var dock mer sofistikerad och vet att kontakten fortsatte. Därav skilsmässa.
Det berättar hon för både sin chef och JG.

Hon verkar dock ha "glömt" att säga detta till SD - som är uppenbart paranoid och stressad över att avslöjas.

LW fattar heller inte att hon är orsak till skilsmässan och tycks i sin tur tro hon har en hållhake på SD via att drömkvinnan är på glid.

Den enda i soppan som har full koll är väl isf HD?

Hon i sin tur är otrogen, ljuger om att hon ligger med JS sen drygt ett halvår tillbaka och håller SD på halster via brist på tillit.

SD i sin tur går och trånar efter hennes gunst, och LW mördas.
Vilket HD hoppas på, dvs att hon försvinner för alltid (uttalat till JS) och är död (uttalat till chefen).
Sept 2016 var hon dock schysst och tyckte LW kunde få leva.

HD: (..) Jo, jag ställde krav att han inte skulle ha nån kontakt efter otrohet sen va va liksom avslöjad eller va man nu ska säga.
FI: När va det då i tid?
HD: Det va ju för ett år sen, pff april. Våren, förra året.
FI: Va lova han då?
HD: Att han inte skulle ha kontakt med henne."
(..)
F1 : Va gör Stefan då? Pratar han sanning för dig?
HD: Nä det gör han ju inte, han gör ju samma sak en gång till. (..)"
Senast redigerad av develi 2021-08-17 kl. 02:18.
Citera
2021-08-17, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var HD som med hjälp av en väninna avslöjade att SD/LW delade hotellrum under ett event. SD nekade då HD konfronterade honom varför HD frågade Lena som bekräftade.

Jag hade glömt bort väninnan men kommer ihåg det nu när du säger det, I stundens hetta så kom jag bara ihåg LW och HDs te party där LW la alla korten på bordet. Tack för att du rättade mej där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in