Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Med tanke på SOA:s uttalanden och försvarande av SD funderar jag på om det är han som vill ha kvar SD i familjen.
Han börjar komma till åren och har en svärson som han kommer bra överens med vad det verkar. En "dräng" (i brist på sonen han aldrig fick) på sitt lantställe är inte helt fel vartefter åren går.
Varför inte, låter inte osannolikt, det ena behöver inte ens utesluta det andra. Hanna kan ha ändrat sig ang sina intentioner visavi Steffe under årets gång, och som du skriver SOA ville behålla svärson och dräng. SOA tycks ju blundat präktigt hårt och hållit för öronen alldeles förskräckligt när han satt i hovrätten och överhörde allehanda dödshot och hat mot Lena från SD. Dök ju upp lika troget dag efter dag ändå. Soa verkade skita fullständigt i om SD var gärningsman. Hela Axelsson- familjen verkar medberoende till Steffe imo. Sen betvivlar jag inte hans tekniska skills som handy man varit gynnsamma i Axelssons hushåll. På så vis kan det betraktas som byte av tjänster.
Om det inte vore för allt stöd som Steffe fått under åren av SOA, Birgitta, Hanna och därtill Lena, vore han inte mycket mer än en blöt fläck skulle jag tippa. Han hade vidare sociala funktionsnedsättningar som båda hans kvinnor förstått och uppfattat.
Vi klurade ju i tråden förr i tiden hur det kunde komma sig att båda damerna trånande och suktade efter rövhögen SD Den enda gemensamma nämnaren i saken hos både Lena och Hanna anser jag vara mindervärdeskänslor och liknande komplex. För sanningen att säga brukar aspies vara särdeles avtändande i sin känslomässiga och omanliga omognad. Många brukar ofta förbli oskulder länge, om de ens får till det alls. Krävs säkert en barmhärtig samarier i det avseendet.