2021-08-16, 22:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Rika?
Nej vi talar om människor i krig utan resurser ... Varför kan du inte hålla dig till ämnet.

relativt, även om du promenerar och skippar människosmugglare osv, så är det inte gratis att ta sig från halvägs över jordklotet. många som bor i tältläger gör ju inte det för att det är nice.

Citat:
Det inget jag skrivit eller uttryckt med andra ord. Var snäll och håll dig till att uttrycka dina egna åsikter som något du står för - och klistra dem inte på mig.

Det humanistiska perspektivet innebär att man fokuserar på människan och dess behov?

eller menade du något annat med humanistiskt perspektiv, jag gick bara på en defintion.

Citat:
Vi har kvotflyktingar - så nej, det stämmer inte.

i praktiken gör det ju det, men du menade kanske inte sverige, utan mer som ide, att utfallet inte är lika viktigt som iden
Citera
2021-08-16, 22:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
relativt, även om du promenerar och skippar människosmugglare osv, så är det inte gratis att ta sig från halvägs över jordklotet. många som bor i tältläger gör ju inte det för att det är nice.
De flesta som bor i läger gör det i konfliktens omedelbara närhet och inte på andra sidan jorden.

Citat:
Det humanistiska perspektivet innebär att man fokuserar på människan och dess behov?

eller menade du något annat med humanistiskt perspektiv, jag gick bara på en defintion.
Du får gärna berätta om relevansen med dina sidospår.

Citat:
i praktiken gör det ju det, men du menade kanske inte sverige, utan mer som ide, att utfallet inte är lika viktigt som iden
Jag vet inte ens vad du kommenterar.
Citera
2021-08-16, 22:37
Medlem
Av alla saker man säger om talibanerna och extrem islam så är det till 90% knutet till kvinnofrågor och kvinnornas möjligheter att leva i samhället.

Så på det sättet är det rätt att fokusera på det. Många av de andra frågorna förutom våld är saker som folken själva valt att leva efter och det får de leva med.

Men kvinnornas situation är lite för absurd för att omvärlden ska glömma bort det.

Det gör också att ifall Sverige nu (mot allt förnuft) skulle ta emot hundratusen män och nästan inga kvinnor, så har Sverige återigen gjort något man aldrig trodde att en feministiskt regering skulle göra.

Kanada har insett detta. De gick tidigt ut med att de ville ta emot 20.000 kvinnor, helst välutbildade och ambitiösa. Sådana kvinnor som med all sannolikhet har mest att förlora på att leva i taliban-afganistan.

Det kan verka lite stötande. Men faktum är att man måste nästan gå ut med sådana krav annars får man ett hundra tusen afganska skäggbarn som knappt vet hur man steker en hamburgare, men likväl kommer kosta 10 ggr mer än en vanlig asylflykting pga sin påstådda ålder.
Citera
2021-08-17, 06:50
Avstängd
Citat:
De flesta som bor i läger gör det i konfliktens omedelbara närhet och inte på andra sidan jorden.

Det är okej, det är väll där kvinnorna ska vara antar jag.

Citat:
Du får gärna berätta om relevansen med dina sidospår.
Jag trodde att du tog det humanistiska perspektivet, men det var kanske bara ett sidospår,

Citat:
Jag vet inte ens vad du kommenterar.
Det gör inget, det är ju fler som läser än som skriver i trådarna
Citera
2021-08-17, 07:11
Medlem
Citat:
Det är inte svenska feminister som beslutar i dessa frågor, utan svenska politiker och myndigheter.
Frågan är inte en feministisk fråga utan en humanitär fråga.

Ur ett humanitärt perspektiv borde barn och kvinnor prioriteras i första hand eftersom de har minst möjlighet att klara sig i rådande situation.

Vill man komma åt obalansen mellan könen som uppstått i de sista åren på grund av den stora flyktingströmmen, så gör man det genom att skicka hem de som inte har asylskäl. Det räcker med det för att uppnå balans igen.

Citat.Det är inte svenska feminister som beslutar i dessa frågor, utan svenska politiker och myndigheter.

Jo - for for Sverige har en feministisk regering:

https://www.regeringen.se/regeringens-politik/feministisk-regering/?TSPD_101_R0=088d4528d9ab20006fa08f61276af07bfa985 659a1c53b31ab7db9920a2519896977219eeec6c58a082b3b4 81e143000b2c47bc0ee82ea37020b6a33290ed22ca36a79a83 e0f01efbb09dac02c7e719d9b94b8e8beb314d132b556aec8a 897f6
Citera
2021-08-17, 07:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat.Det är inte svenska feminister som beslutar i dessa frågor, utan svenska politiker och myndigheter.

Jo - for for Sverige har en feministisk regering:

https://www.regeringen.se/regeringens-politik/feministisk-regering/?TSPD_101_R0=088d4528d9ab20006fa08f61276af07bfa985 659a1c53b31ab7db9920a2519896977219eeec6c58a082b3b4 81e143000b2c47bc0ee82ea37020b6a33290ed22ca36a79a83 e0f01efbb09dac02c7e719d9b94b8e8beb314d132b556aec8a 897f6
Nej, Sverige har inte en feministisk regering, politiken som drivs är inte utifrån ett feministiskt perspektiv och partierna som ingår har inte en feministisk ideologi som grund.
Det är en lika osann och populistisk utfästelse som det var när Reinfeldt och moderaterna låtsades vara ett arbetarparti.
Citera
2021-08-17, 07:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
De har ju krigat mot USAs armé i 20 år mer eller mindre. Då måste man ha ballar av stål. Jag är inget fan av talibaner för övrigt. Men fega är de inte.
Hoppas du inte för vidare till dina eventuella barn i alla fall att se upp till talibanerna som varandes riktiga män.
Citera
2021-08-17, 08:05
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hoppas du inte för vidare till dina eventuella barn i alla fall att se upp till talibanerna som varandes riktiga män.

Well de har större kulor än de flesta svenska män.
Citera
2021-08-17, 08:13
Medlem
RedXs avatar
Det är ändå intressant att det är så svårt att få stöd bland feminister för den här idén.

Samma gäng som menar att könsskillnader i utfall ska motarbetas på politisk väg i precis alla andra sammanhang (där kvinnor drar det kortaste utfallsstrået), och som inte är sena att peka på länder som Afghanistan som bevis för hur kvinnor förtrycks även idag, hävdar nu att det vore ”diskriminering” att ge fördelar till dessa förtryckta kvinnor.

Samma gäng som i ett decennium försvarat den generösa (men könsmässigt skeva) svenska migrationspolitiken oroas nu över att ”för många” personer skulle beviljas asyl om vi gör riktade insatser för att hjälpa afghanska kvinnor att komma till Sverige.

Jag tror att det bäst summeras i att det finns en konfliktlinje mellan nationell feminism (inriktad på svenska kvinnors intressen) och global feminism (inriktad på alla kvinnors intressen). Den sistnämnda är i mitt tycke mer sympatisk.
Citera
2021-08-17, 08:20
Medlem
nidhoogens avatar
Majoriteten av kvinnor vill ha patriarkat, därför det inte kommer komma massa Afghanskor i flyktingvåger utan enbart män.

Samma anledning som vita kvinnor, f.f.a unga röstar för invandring av patriarkala (maskulina) män.

Feminister fattar detta och gör en höna av en fjäder genom att fälla krokodiltårar för några horor som knullat runt och/eller svalt massa kulturmarxism och genustrams, så att vita män förhoppningsvis inte ser den överväldigande majoriteten kvinnor som INTE flyr, utan stannar och kommer föda i snitt 6 nya Talibaner.

Därför är vita födelsetal på dekis men inte Talibanernas.
Citera
2021-08-17, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Well de har större kulor än de flesta svenska män.
Ja tänk få vara en tuff taliban va?

Är du själv afghan?
Citera
2021-08-17, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är ändå intressant att det är så svårt att få stöd bland feminister för den här idén.

Samma gäng som menar att könsskillnader i utfall ska motarbetas på politisk väg i precis alla andra sammanhang (där kvinnor drar det kortaste utfallsstrået), och som inte är sena att peka på länder som Afghanistan som bevis för hur kvinnor förtrycks även idag, hävdar nu att det vore ”diskriminering” att ge fördelar till dessa förtryckta kvinnor.

Samma gäng som i ett decennium försvarat den generösa (men könsmässigt skeva) svenska migrationspolitiken oroas nu över att ”för många” personer skulle beviljas asyl om vi gör riktade insatser för att hjälpa afghanska kvinnor att komma till Sverige.

Jag tror att det bäst summeras i att det finns en konfliktlinje mellan nationell feminism (inriktad på svenska kvinnors intressen) och global feminism (inriktad på alla kvinnors intressen). Den sistnämnda är i mitt tycke mer sympatisk.

De globala 'feministiska frågorna' används mest som argumentatoriska slagträn för att motivera in offerskap, resurser och åtgärder på hemmaplan. Det finns inget intresse hos den västerländska och 'vita' feminismen att 'åtgärda' eller propagera för insatser i dessa områden. De vill ha dem kvar på plats så de kan använda deras lidande för egen vinning. Precis som med er sexuallagstiftning och traffickingoffer och prostituerade som hålls i limbo i ingemansland där de offras som honeypots för att lura in män och då samtidgt galjonsfigurer för sexuella övergrepp.

Cynism deluxe och ren och skär ondska.

Feminism = Fascism
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-08-17 kl. 09:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in