2021-08-14, 18:57
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Var det allt du hade att tillföra så utgår jag ifrån att du aldrig satt det intellekt* som krävs för att förstå, bearbeta, efterforska och dra slutsatser utifrån den information som man tilldelas. Det är en mer enkel övning att bara peka ut uppenbara konspirationsteorier och dylikt för en med din kapacitet och detta misstänkte jag redan var din akilleshäl efter ditt stavfel.

*Behöver inte nödvändigtvis vara högt i detta sammanhang

Jag älskar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tapferkeit
Pulitzerpriset utdelas till publikationer, inte till individer. Återigen visar du hur okunnig du är...

Men seriöst. Ni två. Jag orkar inte med såna som er. Ni förstår inte seriösa inlägg. Ni förstår inte sarkastiska inlägg. Ni förstår inte ironiska inlägg, och ni förstår inte när någon gör narr av er.

Ni förstår heller inte att man inte bryr sig om små felaktigheter i texter. Ni tar småsaker som dödsseriösa saker.

Lite synd om er ändå, att leva med sånt mentalt handikapp.
Citera
2021-08-14, 18:58
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Varför förväntar du att andra ska servera dig? Gräv själv!
Tar man ett skolbesök i auschwitz som ett bevis för att förintelsen har skett så har man inte satt ribban särskilt högt när det kommer till att söka sanningen.

Men du gör som du vill.

Haha du säger att förintelsen inte hänt? Wow. Så hela världen konspirerar mot dig?
Citera
2021-08-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Men seriöst. Ni två. Jag orkar inte med såna som er. Ni förstår inte seriösa inlägg. Ni förstår inte sarkastiska inlägg. Ni förstår inte ironiska inlägg, och ni förstår inte när någon gör narr av er.

Ni förstår heller inte att man inte bryr sig om små felaktigheter i texter. Ni tar småsaker som dödsseriösa saker.

Lite synd om er ändå, att leva med sånt mentalt handikapp.

Jag har inga bekymmer att tolka sarkasm eller ironi, vad exakt baserar du detta på? Vi håller en mer seriös nivå i denna magra diskussion än vad du själv gör trots detta skall du använda dig av det som ett argument, mycket likt hur kvinnor skriver och tänker.

Det är viktigt att kunna uttrycka sig så att det rimmar med vad man vill få fram och om man vill framstå som seriös, men det gör du redan bättre än någon av oss.
Citera
2021-08-14, 19:15
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Tack ska du ha ska göra det.
Jag undrar även hur Kina och Ryssland helt plötsligt fick igång sin ekonomi så snabbt på under 20 år gick man från svält till rika och starka och med sin egen valuta. Hmm.

Eller hur. Egentligen är det ju väldigt enkelt hur man ska kunna begripa sambanden och lägga pusslet - genom att helt enkelt släppa tanken på nationalstaterna och deras respektive suveränitet. Att konflikter alltid skulle stå mellan olika länder. Eller mellan öst och väst. Uppenbarligen en iscensatt illusion med syfte att hålla befolkningen på mattan. De människor som släppts upp till maktens korridorer, och sedan vägletts vidare allt högre upp i hierarkin, har alltid haft en överordnad agenda. Ett högre mål. Att värna om sitt eget land, och dess befolkning, har alltid varit prio två för dessa människor.
Citera
2021-08-14, 20:26
Avstängd
Citat:
Det är dock lite skrämmande hur man även utsätter en hel grupp människor som till exempel Judar till en indriekt livsfara genom sånt här material.

Jag menar det är inte och var inte enbart "Judar" som höll på med hemskheter utan även andra folk och kultur som är inblandade i alla dessa mord.

Det jag ansåg vara skrämmande dock var alla Europeer som mördats samt Ryssar både före andra världskriget samt under och efter.

Det är förvånansvärt att media aldrig talar om hur många Europeer som faktiskt dog under dessa hemska förhållanden och hur Tyskar näsatan åt upp varandra under den ekonomiska krisen inget sånt här har jag fått lära mig i skolan.

Sorry men orsaken till varför det är helt tyst om det är för att judar äger alla de stora mediebolagen, bokförlagen och filmbolagen i Usa liksom i Sverige. Detsamma gäller för de stora internet- och socialmedia företag.

De styr över informationsförmedlingen och framställer sig själva som helgon och offer.

Finns så klart många oskyldiga judar. Men de kan ju börja med att exponera vad deras fränder är sysselsatta med. Tyvärr är småjudarna ofta kommunister. Marxism är småjudarnas lösning på storjudarnas hyss.

/Johan
Citera
2021-08-15, 00:35
Medlem
Hej! Sugen på att kika på denna, men till min stora förvåning så hittar jag inte någon video som har svensk undertext. Någon som vet om det överhuvudtaget finns?
Citera
2021-08-15, 06:17
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=me4F...annel=VICENews
The Ultra Orthodox vs. The IDF: Israel's Other Religious War

They don't want to break what's in the Torah.
All of Israel is built on breaking two of the main laws in Torah (Don't steal & Don't kill).

Så tänk efter noga nu är det verkligen religösa Judar eller är det här andra människor som kallar sig för "Judar"
Den rabbinata Talmud innehåller väl en del prästliga(rabbin) tolkningar av Torah som om inte påbudar i alla fall ursäktar stöld o mord på folk som inte är judar ?
Senast redigerad av Kirev 2021-08-15 kl. 07:15.
Citera
2021-08-15, 09:04
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Pga omständigheterna. Hur ett land (Tyskland) skapade ett enda stort folkmordsmaskineri. Agendan, hatet, förföljelserna, och folkmordet som sagt.

Resten dog pga "vanligt" krig och dess efterföljder. Tyskarna led ju inte förrän Hitler förlorade. Många, många, många i Ryssland och däromkring dog ju pga svält, sjukdomar och annat. Det var inte regelrätta skjutningar eller så alla gånger.

Jämför gärna med folkmordet i Turkiet 1915. Det talas om det Armeniska folkmordet. Jaha, men alla andra folk som eliminerades?

Vilket folkmord sysslade Tyskland med?

Åh, detta folkmord?

https://www.bitchute.com/video/Wu22PV0NFWIm/

Senast redigerad av Zloth 2021-08-15 kl. 09:17.
Citera
2021-08-15, 09:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Har du aldrig någonsin varit nyfiken på vad "den andra sidan av andra världskrigets historia" var?

Sedan mitten av 1900-talet har världen bara hört ena sidan av det mest fruktansvärda kriget i mänsklighetens historia. Under de 75 år som nu har gått har bara en enda berättelse om den stora konflikten hörts.

Den här förenklade berättelsen ignorerar totalt de tidigare decennierna av kritisk historia som ledde fram till andra världskriget, ignorerar viktig information från de faktiska krigsåren och utfärdar direkt lögn efter lögn efter lögn.

Vi lever idag i världen för segrarna i det kriget och utan en objektiv, rationell och balanserad syn på vår historia är vi dömda att upprepa misstagen. Efter andra världskriget fortsatte krigets segrare inte bara att skriva våra historieböcker, infiltrera våra medier och allmänbildning utan även gå så långt som att kriminalisera enbart ifrågasättandet av den officiella historiens ortodoxi.

Sanningen är att vår värld idag bara kan förstås genom en korrekt förståelse av andra världskriget, arkitekterna för den och konflikterna mellan globalism och nationalism. Mellan den gamla och nya världsordningen. Det traditionella och det ”progressiva”.

Dag efter dag har propaganda efter kriget slagits i huvudet på tre efterföljande generationer. Varje medium för massindoktrinering har utnyttjats för uppgiften att utbilda de lydiga massorna i vad den rätta och "acceptabla" synen på denna händelse bör vara. Academia, nyhetsmedier, folkbildning, bokutgivning, tv -dokumentärer, Hollywoodfilmer och politiker i varje rad sjunger alla samma låt.

Av mycket goda skäl litar de flesta inte på vanliga medier längre. Du har redan hört den officiella historien miljontals gånger.

Denna dokumentär ger en översikt över hur Europa har format i modern historia. I den hittar du den hemliga historien, där du hittar de verkliga orsakerna till händelserna. Se den här serien och avslöja de verkliga orsakerna till andra världskriget.

Den tar dig med på en episk tidslinje som kommer att transportera dig tillbaka i tiden och leda dig på resan genom bolsjevikrevolutionen, de kommunistiska försöken att ta över Tyskland; hyperinflation under Weimarrepubliken, utbredd arbetslöshet och elände, Adolf Hitlers uppkomst till makten, första och andra världskriget - ända till den moderna världen.

Den presenterar de sanna historiska händelserna som leder till denna världskatastrof som kallas andra världskriget, liksom efterdyningarna.

Jag rekommenderar er samt dig starkt att se dokumentären den är riktigt riktigt obehaglig.
Var det inte rentav så att precis före WWII så spekulerade *någon/några* i Deutchmark så att den blev nästan värdelös? Så tyskarna svalt och i desperation fick ta en skottkärra full med pengar för att köpa bröd?

Om detta berättas ytterst lite.
Citera
2021-08-15, 09:38
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Den rabbinata Talmud innehåller väl en del prästliga(rabbin) tolkningar av Torah som om inte påbudar i alla fall ursäktar stöld o mord på folk som inte är judar ?
Njaa då dom anser att muslimer tror på samma Gud samt att en Jude får tillträda en moske och även be i den men aldrig någonsin besöka en kyrka så anses det enligt en Rabbi jag ofta använder Skype för att tala med om att det i en egentlig mening går emot dom att kriga mot muslimerna även om han erkände att dom ej Tror profeten Muhammed var en riktig profet så tyckte han att i vart fall muslimer är riktiga Noahide följare som förutom att tro på en Gud också följer dom 7 Noah lagarna.

En Jude som ber tillsammans med muslimerna i en moske.
https://www.youtube.com/watch?v=6W3v...nel=MrWhaatwaa

Och för att svara på din fråga man får ej stjäla från någon enligt deras skriter inte ens en none beliver.
Citera
2021-08-15, 09:39
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Var det inte rentav så att precis före WWII så spekulerade *någon/några* i Deutchmark så att den blev nästan värdelös? Så tyskarna svalt och i desperation fick ta en skottkärra full med pengar för att köpa bröd?

Om detta berättas ytterst lite.
Nej även det finns i dokumentären.
Där man även får se bilder av pengar i högar för en limpa bröd som kostade 2-3 miljoner Deutche mark om jag minns rätt.
Citera
2021-08-15, 09:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Nej även det finns i dokumentären.
Där man även får se bilder av pengar i högar för en limpa bröd som kostade 2-3 miljoner Deutche mark om jag minns rätt.
Frågan är vilka som var skyldiga för denna tragedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in