2021-08-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Exakt så. Oerhört märkligt att man nöjde sig med IT-forensiker JE:s amatörmässiga, felaktiga och vilseledande förklaring till 23.34-händelsen. Det gjorde i och för sig även TR men man valde trots det att fria och på ett sådant sätt att en fällande dom inte ens kändes som nära.
Jag tyckte det var väldigt märkligt fråga av åkl att SD inte svarat mejlet 23:30 !
Jag brukar själv svara jobb mejlen med 1 dag ibland 2 dagars dröjsmål.
Det är ingen som svara mejl nuförtiden på studs.
Om det inte är nåt väldigt viktigt.
I mina ögon åkl hade ingenting att gå på.
Utan försökte lappa ihop osammanhängande händelser till ett oförståeligt scenario.
Citera
2021-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Jag tyckte det var väldigt märkligt fråga av åkl att SD inte svarat mejlet ■ 23:30 !

Jag brukar själv svara jobb mejlen med 1 dag ibland 2 dagars dröjsmål.
Det är ingen som svara mejl nuförtiden på studs.
Om det inte är nåt väldigt viktigt.
I mina ögon åkl hade ingenting att gå på.
Utan försökte lappa ihop osammanhängande händelser till ett oförståeligt scenario.

Om det nu verkligen hade varit sålunda, att @Lars48 hade haft ett seriöst intresse för att diskutera det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 samt omständigheterna beträffande St*fan Davidss*n, så hade Lars48 tagit reda på fakta innan skriftligt inlägg postades i L*na Wesstr*m-tråden.

■ St*fan Davidss*n fick ett så kallat jobbmail, vilket inkom till St*fan Davidss*n under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 klockan 23:32 och inte ! klockan 23:30.

■ Detta så kallade jobbmailet som inkom till St*fan Davidss*n klockan 23:32, svarade han inte på vid det aktuella tillfället.

■ Däremot till ovan skrivet, så använde St*fan Davidss*n sin mobila enhet då han svarade på jobbmailet vilket ägde rum först klockan 00:23:07 under Tisdagen den 15 Maj 2018.

■ Sålunda deklarerat enligt ovan skrivet, så inkom ett jobbmail till St*fan Davidss*n klockan 23:32 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 vilket St*fan Davidss*n i sin tur först svarade på 51 minuter samt 7 sekunder senare under Tisdagen den 15 Maj 2018. Svaret från St*fan Davidss*n skedde med hjälp av hans mobila enheter vid det aktuella tillfället.

Slutligen sagt: Det är helt och hållet upp till dig att påpeka, att jag @JokerMannen, har ljugit som en häst galopperar enligt det ovan skrivna.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-14, 20:50
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Väl talat, läs gärna 12000 sidor Fup också och återkom med vidare analys efteråt.
Exakt, och ju mer man läser och lyssnar på utfrågningen i TR ju mer klarnar bilden, tex så berättar han att han många gånger besökt brottsplatsen efter händelsen, första gången direkt när avspärrningen plockades bort. Varför ? Om spår av honom hittas så har han ju en förklaring. En oskyldig person skulle väl inte vilja sätta sin fot där och kanske lämna fotspår eller annat. Under TR tar SD upp inte mindre än tre gånger att LW aldrig skulle berätta vart hon ska lägga ut sina burkar, vittnen menar dock att SD verkar ha koll på detta och vad LW gör på sin dator ev via spionprogram mm, i första förhöret vet han exakt på minuten hur länge LW chattade med Norgegänget på kvällen den 14 maj. HUR VISSTE HAN DET ???
Citera
2021-08-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Exakt, och ju mer man läser och lyssnar på utfrågningen i TR ju mer klarnar bilden, tex så berättar han att han många gånger besökt brottsplatsen efter händelsen, första gången direkt när avspärrningen plockades bort. Varför ? Om spår av honom hittas så har han ju en förklaring. En oskyldig person skulle väl inte vilja sätta sin fot där och kanske lämna fotspår eller annat. Under TR tar SD upp inte mindre än tre gånger att LW aldrig skulle berätta vart hon ska lägga ut sina burkar, vittnen menar dock att SD verkar ha koll på detta och vad LW gör på sin dator ev via spionprogram mm, i första förhöret vet han exakt på minuten hur länge LW chattade med Norgegänget på kvällen den 14 maj. HUR VISSTE HAN DET ???

Ja precis. Hur visste han det? Rewievern H Å undrade bl.a också hur han alltid var FTF på Lenas cacher. Inte bara hennes.
I övrigt verkade han ha rätt bra koll på HDs väninnor också.
Fyfan vilken obehaglig individ. Borta från jordens yta, alldeles på egen hand och för alltid...
...och tjosan hejsan så bra det går i skogen för HD nu!
Citera
2021-08-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

■ Nästkommande inlägg handlar om St*fan Davidss*n och det trådlösa nätverket Comhem.

Mvh/JM.

■ Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 anslöt sig St*fan Davidss*n till ett trådlöst nätverk samt Comhem.

Kopplingen ägde rum klockan 20:49:35.

■ Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 meddelade sig St*fan Davidss*n till L*na Wesstr*m att han var på väg till Gust*vsvik utomhusgym, detta ägde rum med hjälp av Telegram samt klockan 21:09.

■ Enligt ovan skrivet, så platsdelade även St*fan Davidss*n då han var på väg till Gust*vsvik utomhusgym, vilket ägde rum från Varbergag*tan.

■ Från klockan 20:49:35 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och fram till klockan 02:30:47 under Tisdagen den 15 Maj 2018 hände märkliga saker beträffande St*fan Davidss*n:s olika förflyttningar och göromål.

■ Först när klockan framflutit till 02:49:39 under Tisdagen den 15 Maj 2018 kopplade St*fan Davidss*n:s mobil enhet in på det trådlösa nätverket Comhem på nytt igen.

Som avslutning på detta inlägget vill jag iterera mig med följande nedan skrivet.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Under Lördagskvällen den 19 Maj 2018, skrev St*fan Davidss*n:s kamrat JG via sin Facebookssida klockan 19:03 samt citat:
"Vila i frid Soft-is" ... slut citat/

Extra tillägg:

■ Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, kunde en person observera en gående person vid en mycket speciell tidpunkt vilket då, ägde rum någonstans ut med Rättar*vägen 11 till och med 35, personen, som vid det aktuella tillfället gjorde sin observation, har inte deklarerat sin tidigare iakttagelse till polisen.

■ Enligt ovan skrivet, har jag, vid några tidigare tillfällen, berättat om anledningen till att personen inte har varit i kontakt med polisen beträffande sin tidigare gjorda iakttagelse.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-14 kl. 21:36.
Citera
2021-08-14, 21:53
Medlem
Citat:
■ Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 anslöt sig St*fan Davidss*n till ett trådlöst nätverk samt Comhem.

Kopplingen ägde rum klockan 20:49:35.

■ Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 meddelade sig St*fan Davidss*n till L*na Wesstr*m att han var på väg till Gust*vsvik utomhusgym, detta ägde rum med hjälp av Telegram samt klockan 21:09.

■ Enligt ovan skrivet, så platsdelade även St*fan Davidss*n då han var på väg till Gust*vsvik utomhusgym, vilket ägde rum från Varbergag*tan.

■ Från klockan 20:49:35 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och fram till klockan 02:30:47 under Tisdagen den 15 Maj 2018 hände märkliga saker beträffande St*fan Davidss*n:s olika förflyttningar och göromål.

■ Först när klockan framflutit till 02:49:39 under Tisdagen den 15 Maj 2018 kopplade St*fan Davidss*n:s mobil enhet in på det trådlösa nätverket Comhem på nytt igen.

Som avslutning på detta inlägget vill jag iterera mig med följande nedan skrivet.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Under Lördagskvällen den 19 Maj 2018, skrev St*fan Davidss*n:s kamrat JG via sin Facebookssida klockan 19:03 samt citat:
"Vila i frid Soft-is" ... slut citat/

Extra tillägg:

■ Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, kunde en person observera en gående person vid en mycket speciell tidpunkt vilket då, ägde rum någonstans ut med Rättar*vägen 11 till och med 35, personen, som vid det aktuella tillfället gjorde sin observation, har inte deklarerat sin tidigare iakttagelse till polisen.

■ Enligt ovan skrivet, har jag, vid några tidigare tillfällen, berättat om anledningen till att personen inte har varit i kontakt med polisen beträffande sin tidigare gjorda iakttagelse.

Mvh/JM.
Du menar att en person skulle observerat någonting som har med mordet att göra? Denne person har inte hörts av polisen, men har kontaktat dig?
Det vore önskvärt om du kan ha fått det förtroendet?
Varför har personen inte talat med polisen?
Citera
2021-08-14, 22:01
Medlem
Citat:
Om det nu verkligen hade varit sålunda, att @Lars48 hade haft ett seriöst intresse för att diskutera det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 samt omständigheterna beträffande St*fan Davidss*n, så hade Lars48 tagit reda på fakta innan skriftligt inlägg postades i L*na Wesstr*m-tråden.

■ St*fan Davidss*n fick ett så kallat jobbmail, vilket inkom till St*fan Davidss*n under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 klockan 23:32 och inte ! klockan 23:30.

■ Detta så kallade jobbmailet som inkom till St*fan Davidss*n klockan 23:32, svarade han inte på vid det aktuella tillfället.

■ Däremot till ovan skrivet, så använde St*fan Davidss*n sin mobila enhet då han svarade på jobbmailet vilket ägde rum först klockan 00:23:07 under Tisdagen den 15 Maj 2018.

■ Sålunda deklarerat enligt ovan skrivet, så inkom ett jobbmail till St*fan Davidss*n klockan 23:32 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 vilket St*fan Davidss*n i sin tur först svarade på 51 minuter samt 7 sekunder senare under Tisdagen den 15 Maj 2018. Svaret från St*fan Davidss*n skedde med hjälp av hans mobila enheter vid det aktuella tillfället.

Slutligen sagt: Det är helt och hållet upp till dig att påpeka, att jag @JokerMannen, har ljugit som en häst galopperar enligt det ovan skrivna.

Mvh/JM.
Vad vill du ha sagt med det ?
Han svarade mejlet en timme senare och inte med datorn utan med mobilen.
Det låter hur normalt som helst.
Läser man ett mejl då funderar man över det en stund oftast behöver man gå igenom en del material innan man svarar.
Förmodligen gick han och la sig med mobilen i handen och svarar ett jobb mejl.
Så brukar många göra.
Det är inget konstigt med det.
Om han var GM då skulle han varit väldigt upptagen med att eliminera spår efter modet.
Det låter väldigt underligt att springa hem efter ett mord och det första han gör är att öppna en pdf fil kl 00:05 ! tror jag att det var.
Du som har full koll på minuterna kan rätta mig om jag skrev fel.
Citera
2021-08-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ ...och tjosan hejsan så bra det går i skogen för HD nu!

■ Ja du @Zilvereko, stackars lilla Yodinnan
[ HD ], totalt och fullkomligt söndermanipulerad av St*fan Davidss*n samt tillika sagt, oskyldig som ett lam till allt.

Stackars lille JG, även han blev totalt och fullständigt söndermanipulerad av sin bäste kamrat St*fan Davidss*n.

Jag undrar verkligen vilka bostäder som kommer att gå till försäljning inom den närmaste tiden, väldigt intressant och spännande i detta fallet, kanske blir det St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil som först går ut till försäljning ?
Därefter blir det kanske HD:s bostadsrätt ?

Jag undrar verkligen hur Wesstr*m:s stackars
b*rn mår ? så också givet vis gällande
Davidss*n:s barn ?

Det skall nu bli mycket spännande att få se framöver om HD kommer att byta ut sitt efternamn Davidss*n till sitt gamla flick-efternamn Axelss*n, vad tror du om den
saken ?

Fråga: Är det vanligt att människor bringas om livet när det handlar om transmitterade loggremor ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-14 kl. 22:20.
Citera
2021-08-14, 22:53
Medlem
Citat:

■ 1: ) Vad vill du ha sagt med det ?

■ 2: ) Han svarade mejlet en timme senare och inte med datorn utan med mobilen.

Läser man ett mejl då funderar man över det en stund oftast behöver man gå igenom en del material innan man svarar.
Så brukar många göra.
Om han var GM då skulle han varit väldigt upptagen med att eliminera spår efter modet.
Det låter väldigt underligt att springa hem efter ett mord och det första han gör är att öppna en pdf fil kl 00:05 ! tror jag att det var.

■ 3: ) Du som har full koll på minuterna kan rätta mig om jag skrev fel.

■ 1: ) Precis och exakt till punkt och pricka med vad jag tidigare hade skrivit till dig @Lars48, och därutöver, ingenting annat.

■ 2: ) Nej min gode Lars48, St*fan Davidss*n svarade inte ! på sitt jobbmail en timma senare, men, däremot sagt, så svarade St*fan Davidss*n på sitt jobbmail efter 51 minuter och 7 sekunder vilket inte är en full timmas tid.

Tillägg till ovan skrivet: Om du hade läst mitt tidigare skrivna inlägg till dig, lite bättre, så hade du gjort dig observant över att jag klart och tydligt skrev, att St*fan Davidss*n svarade inte på sitt jobbmail vilket inkom till honom klockan 23:32 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

St*fan Davidss*n svarade först 51 minuter samt 7 sekunder senare under Tisdagen den 15 Maj 2018 vilket då ägde rum klockan 00:23:07 samt med hjälp av sin mobila enhet.

■ 3: ) Den frågan skall du inte ställa till mig utan till medlemmen @Zilvereko vilken har full kontroll över timmar, minuter samt sekunder beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Medlemmen @Zilvereko har ju bland annat deklarerat för medlemmarna i L*na Wesstr*m-tråden, att St*fan Davidss*n mottog den transmitterade loggremsan från L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 klockan ( 23:05 ) och inte som jag felaktigt enligt medlemmen @Zilvereko tidigare skrivit som tiden 23:01:13.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-14 kl. 23:01.
Citera
2021-08-14, 23:00
Medlem
Citat:
■ Ja du @Zilvereko, stackars lilla Yodinnan
[ HD ], totalt och fullkomligt söndermanipulerad av St*fan Davidss*n samt tillika sagt, oskyldig som ett lam till allt.

Stackars lille JG, även han blev totalt och fullständigt söndermanipulerad av sin bäste kamrat St*fan Davidss*n.

Jag undrar verkligen vilka bostäder som kommer att gå till försäljning inom den närmaste tiden, väldigt intressant och spännande i detta fallet, kanske blir det St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil som först går ut till försäljning ?
Därefter blir det kanske HD:s bostadsrätt ?

Jag undrar verkligen hur Wesstr*m:s stackars
b*rn mår ? så också givet vis gällande
Davidss*n:s barn ?

Det skall nu bli mycket spännande att få se framöver om HD kommer att byta ut sitt efternamn Davidss*n till sitt gamla flick-efternamn Axelss*n, vad tror du om den
saken ?

Fråga: Är det vanligt att människor bringas om livet när det handlar om transmitterade loggremor ?

Mvh/JM.

Du fattar absolut ingenting och hakar ständigt upp dig på petitesser om minuter och sekunder och du läser och begrundar inte vad andra förmedlar. Eller vad som står i FUP. Allt du själv skriver är ju redan känt för de flesta som har följt denna tråd.

Är du så dum att du inte begriper detta med loggremsan som en del av något större? De flesta begriper det och skriver om det i sitt sammanhang, även jag.

Men inte du. Nu har du dessutom plötsligt uppfunnit ett vittne som nära nog var på brottsplatsen. Kanske var det till och med du själv?

Att du bara orkar.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-14 kl. 23:07.
Citera
2021-08-14, 23:12
Medlem
Citat:
Vad vill du ha sagt med det ?
Han svarade mejlet en timme senare och inte med datorn utan med mobilen.
Så brukar många göra.
Du som har full koll på minuterna kan rätta mig om jag skrev fel.

Läs gärna FUP så förstår du mer av vad som har hänt. En bit ner på första sidan i tråden hittar du länkar och där finns svaren på alla dina frågor, ty du har missat en hel del.
Citera
2021-08-14, 23:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nu har jag lyssnat på rättegångspodden och den tre timmars långa utfrågningen med SD.
Jag kan bara säga att alibin under mordtillfället stämmer bra.
Det finns tydliga aktiviteter på SDs dator kl:23 och vid midnatt.
Dagen efter googlar han efter barnspärr som är jobbrelaterat och beter sig normalt.
Det ör inte alls lik beteende som man förväntar sig sv en mördare.
Åklagaren ägnat 5 minuter av den 180 minuterna på vad SD gjorde vid mordtillfället och resten ägnat om utfrågningar om relationer, skvaller och skilsmässan och annat ointressant.
Fattar inte alls att hur HR kunde ändra tingsrättens dom till hela 18 år !

Det är klart att om man lyssnar på Stefans vitnesmål, så får du den bild som han vill ge.

I TR målar han upp en bild av sig själv som en riktigt fin kille. Trafikpilot och elitsimmare.
Han drog det tunga lasset hemma när frun var "ett skal" och psykiatrin sa att H*anna aldrig skulle bli bra och aldrig sig själv mer.
Det var då han var hjälten som inte kunde svika frun, men när han fick stöd av sin granne utvecklades till något mer.

Men till Lena sa han redan 2015 att det inte skulle bli något mellan dom och Lena accepterade detta. De höll allt hemligt, mest för Lenas skull....De var bästa vänner

Så där fortsätter det...

Alla som läst FUP vet att det här är en förvriden bild av vad som verkligen hände. Lite sanning som bäddas in i en anpassad version.

Att någon som mördar vill verka som vanligt på jobbet dagen därpå, det är sannerligen inget bevis på att han är oskyldig.

Det finns så mycket andra underliga beteenden som visar på ett avvikande beteende från hur majoriteten av oskyldiga personer skulle reagera.

Vad säger du om att vägra lämna sitt lösenord?
Vad säger du om att inte nämna ett ord till Lenas vän om att Lena är försvunnen? Istället skojar du om solen och kramar, trots att du bara en stund innan fått ett alarmerande samtal från Lenas son (som du skickat otäckt meddelande till från en anonym adress, det för att hota Lena), en som som du aldrig annars har kontakt med.

Du skriver dock till Lena (som är död) att du nu är orolig. Men till vännen säger du inte ett ord om det. Glättig ton i sms:en.

Normalt för en oskyldig som sedan strax säger till chefen att snart får vi se rubriker...?

Lena är en person som han har träffat så gott som dagligen under många år, kanske något glesare på slutet.

Reviewern HÅ som var Lenas vän, var den person som på bästa sätt kunde fått ut info till andra och dessuton kunde själv rotat fram viktig information om Lena och var man skulle kunnat leta.

Varför säger han inte ett ord till henne, henne som han precis har träffat inna han får "bomben" att Lena är borta? Istället ramsar han på om oväsentligheter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in