2021-08-14, 17:47
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2021-08-14/farre-man-vaccinerar-sig--struntar-i-sin-halsa?utm_content=buffere88dd&utm_medium=sydsvensk an&utm_source=tw&utm_campaign=bfr

Så män som inte vill vaccinera sig struntar alltså i att ha en god hälsa.

Hans Boman hoppas på fitta. Förmodligen kommer han inte få det, vilket han haft ännu mindre chans till om han spekulerat i att anledningen beror på kvinnors mycket högre tilltro på auktoriteter.
Citera
2021-08-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur räknas det om man smittas av covid-19 och ligger i respirator sex veckor innan man dör? Då har man inte dött med covid-19 eftersom man avlidit mer än 30 dagar efter bekräftad smitta. Statistiken visar fel åt båda håll.

Slut göra narr av skiten!🐑
Då har man väl aldrig blivit frisk av flunsan om man ligger i 6 veckor.
Genomsnittligt på Corona i Finland och Sverige är 82 år! Sluta gapa nu. Detta är ett vanligt virus som tar gamla.
Alla ska dö nån gång!
Som sagt snitt åldern är 82 år på detta virus.
Spansk sjukan är ett helt annat kapitel.

Måste lägga till bara.
Ingen tvekan om att det är ett virus som sprids.
Men att ta ett vaccin mot det här är dumdristigt!
WHO säger ju rakt ut att det är för riskgrupper och vårdpersonal om dom vill ta det.
Senast redigerad av joohnn 2021-08-14 kl. 18:01.
Citera
2021-08-14, 17:56
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Robust reaktivitet mot nukleokapsidprotein från CoV-2, från CoV-1 infektion. Man har alltså T-celler som attackerar kapseln som håller genomet. Självklart ger det ett skydd, det är också en del av immuniteten som bildas av CoV-2.
T-celler attackerar inte virus, de attackerar våra egna celler (mer exakt CD8+ T-celler gör det, "mördar-T-celler"). Celler presenterar små smakprover av proteinerna de håller på att producera i MHC-molekylerna på sin cellyta. T-cellsreceptorn binder in till MHC-molekylen och om den känner igen proteinfragmentet där (t.ex. en kapsid eller ett spikprotein) så börjar den mörda cellerna för att de håller på att producera virus eller annan skit.
Citera
2021-08-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja, det är tur att de har någon effekt. Det är bara hos äldre dock.

Vaccinen är fortfarande riktigt dåliga, vi har ju facit för hur riktig immunitet ska se ut. Det är den jämförelsen jag gör. Det är givetvis jättebra att de skyddar de som har risk för allvarlig sjukdom, men för den stora massan som inte får allvarlig sjukdom, friska människor under 70, så är det utan tvekan bättre att få immunitet från infektion.
Vaccinen måste vara dåliga ändå att man tagit sina två doser ska man fortfarande hålla avstånd wtf?
Citera
2021-08-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
T-celler attackerar inte virus, de attackerar våra egna celler (mer exakt CD8+ T-celler gör det, "mördar-T-celler"). Celler presenterar små smakprover av proteinerna de håller på att producera i MHC-molekylerna på sin cellyta. T-cellsreceptorn binder in till MHC-molekylen och om den känner igen proteinfragmentet där (t.ex. en kapsid eller ett spikprotein) så börjar den mörda cellerna för att de håller på att producera virus eller annan skit.
Det där är riktigt men ska man vara petig är det T-minnedceller (cd 4+) som känner igen antingen och aktiviteter cd 8+, äve kallade Tc-celler.
Citera
2021-08-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är ju ett frivilligt val. De som inte väljer vaccin kommer ju troligen få det jobbigare med delta i höst. Men de är för få för att sjukvården ska kollapsa
Delta kan väl även fullvaccinerade få eller?
Citera
2021-08-14, 18:07
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ursäkta mig! Vilken socialgrupp tillhör hen?
Jag känner nämligen inte en jävel som INTE tagit spruta 1 och 2.

Då har jag folk med antikroppar och folk utan.
Alla är dock hyfsat välutbildade och intelligenta.
Det är kanske där den stora skillnaden finns.
För övrigt så ljuger du bara.. inte ens i förorterna finns det så stora grupper ovaccinerade. Eller är du möjligtvis en bruscha?

De som du har kvar att övertyga, de som inte brutits ner av befintliga "informationskampanjer," dessa kommer inte falla för hotet att av dig klassas som bruuuscha. Dags att växla upp insatsen!
Citera
2021-08-14, 18:12
Medlem
[quote=MachDiamonds|76904872]Ja, det är tur att de har någon effekt. Det är bara hos äldre dock.

Vaccinen är fortfarande riktigt dåliga, vi har ju facit för hur riktig immunitet ska se ut. Det är den jämförelsen jag gör. Det är givetvis jättebra att de skyddar de som har risk för allvarlig sjukdom, men för den stora massan som inte får allvarlig sjukdom, friska människor under 70, så är det utan tvekan bättre att få immunitet från infektion.[/QUOTEhttps://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/

Folk blir alltså sjuka ändå att dom är fullvaccinerade
Citera
2021-08-14, 18:23
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där är riktigt men ska man vara petig är det T-minnedceller (cd 4+) som känner igen antingen och aktiviteter cd 8+, äve kallade Tc-celler.
Nja. CD4+ är T-hjälparceller. Både CD4+ och CD8+ kan vara minnesceller, och både CD4+ och CD8+ känner igen antigen (CD4+ i MHC II på professionella antigenpresenterande celler, CD8+ i MHC I på alla celler). Jag tror att du har rätt i att cytokiner från T-hjälparceller också behövs för att aktivera omogna mördar-T-celler (minns inte den delen av pathwayen särskilt noga).

Det här dock en parentes till det hela. Min poäng var att mördar-T-celler bekämpar inte virus direkt genom att slåss med dem i sig (till skillnad från t.ex. antikroppar) utan att de bekämpar virus indirekt genom att begränsa deras möjlighet att replikera (genom att mörda celler som viruset har infekterat). Det är mycket möjligt att MachDiamonds har koll på det, men om man som ovetandes läste den texten så kunde man definitivt ha fått ett felaktigt intryck.
Citera
2021-08-14, 18:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Det har jag svarat på
Och det kommer nog göra dig lite ledsen i ögat
Leta upp det vettja!

Men du kunde inte passa på att svara på min fråga istället? Pjud.

Jag kan ge dig ett svar på din fråga.

Kostnad vaccin 2 doser á 160 kr = 360 kr. Gratis för dig.

Kostnad för dig för 14 dagars IVA i respirator 50K/dygn = 750 000 kr. Ja om det nu går så illa dvs, kanske får du långtidscovid också på köpet och inte kan arbeta mer.

Som skattebetalare är det positivt för mig om du tar vaccinet.
Citera
2021-08-14, 18:32
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Dessa siffror är så jävla överdrivna så det otroligt....
Corona döda räknas på så sätt att om du får ett positivt resultat för Corona..
Så räknas man om man dör inom 30 dagar efter ett positivt resultat så är det Corona!
Ingen skillnad om du ha varit friska i 20 dagar och dör av hjärtinfarkt eller blodproppar eller faller av en stege eller krockar med bilen så är det Corona!....

https://emanuelkarlsten.se/sa-raknar-norge-danmark-finland-och-sverige-dodsfall-med-corona/

Titta på länkarna....

Samma gäller i USA och Europa....
Nej här är det en läkare som gör en dödsfallsutredning där man väger in all data.

Din foliehattskompis i länken försöker få det att se skumt ut och du låter dig luras!

Hur det ser ut i USA och övriga Europa har jag ingen koll just nu.

Ni aluminiumskallar räknas som de mest lättlurade på klotet...
Senast redigerad av negrofoben 2021-08-14 kl. 18:35.
Citera
2021-08-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Nja. CD4+ är T-hjälparceller. Både CD4+ och CD8+ kan vara minnesceller, och både CD4+ och CD8+ känner igen antigen (CD4+ i MHC II på professionella antigenpresenterande celler, CD8+ i MHC I på alla celler). Jag tror att du har rätt i att cytokiner från T-hjälparceller också behövs för att aktivera omogna mördar-T-celler (minns inte den delen av pathwayen särskilt noga).

Det här dock en parentes till det hela. Min poäng var att mördar-T-celler bekämpar inte virus direkt genom att slåss med dem i sig (till skillnad från t.ex. antikroppar) utan att de bekämpar virus indirekt genom att begränsa deras möjlighet att replikera (genom att mörda celler som viruset har infekterat). Det är mycket möjligt att MachDiamonds har koll på det, men om man som ovetandes läste den texten så kunde man definitivt ha fått ett felaktigt intryck.
Ja men jag vill minnas att antalet cd 8÷ kan reduceras ganska snabbt och därmed är det cd 4+ som oftast drar igång baletten. I och med denna balett skapas ett stort antal nya cd 8+.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in