Citat:
Ursprungligen postat av
Gnagetmanglar
Jo TBE har jag tagit för. Den ger ju 100% skydd efter femte sprutan. Den är också godkänd, testad osv.
Jag vaccinera min dotter när hon var nyfödd också.
Jag är inte en antivaxxer.
Men nu har jag fått 3 svar.
Inget av dem svaren har egentligen svarat på min fråga.
Varför ta ett vaccin som inte hjälper. Som inte är godkänt. Vi vet ju att det ger ett "sannolikt skydd" mot äldre. Inget mot yngre. Vi vet också att efter 6 månader avtar vaccinet. Vi vet också att även fast vi är vaccinerade, ska fortsätta hålla avstånd, kan bli sjuk, kan bli smittad osv osv.
Varför då ta vaccinet?

Det är ett rätt så bra vaccin.
Minskar risken att bli sjuk.
Minskar risken att bli allvarligt sjuk.
Precis som övriga vaccin jag skrev om till dig.
Precis som bilbälte i bilen. Minskar risken att bli allvarligt skadad om olyckan inträffar.
Även att som jag väljer en bra bil med hög säkerhet. Minskar risken.
Nej man kan aldrig helt få bort risken för skada, sjukdom eller död men man kan ta till rimliga skydd och vaccinet mot covid är ett sådant anser jag.
Du har låtit vaccinera dina barn av precis samma orsak. Bra tycker jag och även gjort så med mina barn när de var små. Att minska risken att de ska bli allvarligt sjuka. Helt rätt tänk.
Precis som vi lärt våra barn att se faror före de inträffar. Förbygga.
Jag vet att vaccinen tagits fram rätt så snabbt men tekniken bakom har längre tid på sig än covid funnits. Jag anser att risken med att bli sjuk av covid är avsevärt större fara än vaccinen som nu getts till väldigt många med relativt lite biverkningar.
Mina barn (3) har nu fått dos 1 och 2 och det har de valt helt på egen hand utan någon form av påtryckning från oss. Helt på egna värderingar om vad som är bäst för dem.
Nej de är för stabila och vuxna nu för att ta mer från oss och kan tänka själva. För dem fanns bara ett alternativ, ta det skydd som finns även om det inte funkar till 110%