2021-08-13, 19:37
Medlem
Gul-Bils avatar
Kolla "Vaccinationskriget" på SVT Play. Roligt att titta på. En ung mamma har fyllt hela ansiktet av injektioner men när läkaren pratar om vaccinet får hon "en dålig magkänsla" haha
Citera
2021-08-13, 19:37
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaVee71
Ännu en tråd från samma trollfabrik med samma tröttsamma frågeställning. Bla bla lågt iq, låg utbildning (medan undersökningar visar motsatsen).
Vankas soptunna.
De undersökningar som redovisas av Folkhälsomyndigheten bekräftar att det handlar om blattar från MENA och svenskar med enbart grundskola eller sämre

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/a/acceptans-for-covid-19-vaccination/?pub=95540
Citera
2021-08-13, 19:38
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hfuhruhurr
Det finns en rad kategorier folk som inte vaccinerar sig. Aftonbladet fick det till: konspirationsteoretiker, Högerextrema och vårdpersonal. De missade flera kategorier:

Kavlaner tycker jag mest består av ört-ekologiska människor.

En enkät med 5 milj amerikaner visade att den mest negativa gruppen var de extremt välutbildade (PhD).

Personligen är jag PhD och i de allra flesta frågor av vikt bryr jag mig inte det minsta vad flocken/myndigheter/vänner rekommenderar. Jag borrar i ämnet och kommer fram till en egen uppfattning. Efter att ha lyssnat på ett antal läkare, doktorer och professorer som avråder från vaccinering - och som därmed ger upp sin karriär eftersom de avviker - så bedömer jag vaccinet som allt för riskfyllt.

Jag är numera helt i linje med FHM, så som de initialt förhöll sig till Corona/Covid19 (och som jag tror att de fortfarande tänker, innerst inne). Bästa vore om smittan gick igenom befolkningen och vi fick flockimmunitet. Vaccinet har ju visat sig inte skydda mot smitta eller att föra smittan vidare. Vaccinet är det som kommer få den här skiten att fortsätta i många år.

Att följa flocken är den säkraste överlevnadsstrategin och de flesta är födda att i alla lägen följa denna strategi. Men alla är inte födda så och jag är en av dem.

Exakt så resonerar jag också!

Varför i Herrens Namn är det så många som är emot smittspridning som går igenom befolkningen, så att vi uppnår flockimmunitet?

Jag fattar inte hur folk tänker... Nej, de tänker helt enkelt inte, inget självständigt tänkande innanför pannloben!
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-08-13 kl. 19:41.
Citera
2021-08-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Det var du som skrev att vaccin kan ge bättre skydd baserat på en studie som mäter nivån av en antikropp. Även de nuvarande vaccinen har gett samma resultat i liknande tester utan att leverera bättre skydd i en verklig miljö. Det var det jag påpekade och det är väl rimligt att ta hänsyn till. Att vaccin mot coronavirus är väldigt svåra att förutsäga är ett annat problem då alla förkylningsvirus av familjen corona muterar och sprids väldigt snabbt och ständigt fajtas med immunförsvaret.
Jo BAVA vaccin ger bättre antikropps skydd än smitta i 45 testpersoner. Det mesta annat förutom antikropp reaktion blir mest en massa tyckande. Verkar vara det som fokuserar på presentera till sina ägare. BAVA kan ju inte presentera tyckande till investerare, det man måste ha vetenskaplig grund som är enkelt mäta. Nå vi lämnar detta.

NEJ egentligen tycker jag vi ska lägga allt i guds hand. Han sorterar ut dom rätttrogna /JK
Senast redigerad av sidsix 2021-08-13 kl. 19:49.
Citera
2021-08-13, 19:47
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
De undersökningar som redovisas av Folkhälsomyndigheten bekräftar att det handlar om blattar från MENA och svenskar med enbart grundskola eller sämre

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/a/acceptans-for-covid-19-vaccination/?pub=95540

Du menar den grupp som aldrig trodde på att massinvandring från Somalia var en bra idé?
Citera
2021-08-13, 19:49
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Nu har FHM inte haft mycket rätt i sina uttalanden. Men vi leker med tanken att dom har det. Då framstår blattar och MENA jävligt smarta jämfört med vaxxare som utan att tänka säger ja till ett experimentvaccin som inte ens är i närheten av att vara bra. Har det varit bra har ingen dött av det, ingen har blivit svårt sjuk och behövt vara inlagd på grund av det. Det har skyddat mot coronan så att man inte blir sjuk av det. I dag dör man av det, blir sjuk, får livslånga biverkningar, smittar andra och ni vaxxare säger att det är ett bra vaccin.... Undrar vem som är begåvad.
Senast redigerad av Lawline 2021-08-13 kl. 19:58.
Citera
2021-08-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaffanSting
Fler idioter.

Javisst, jag är idiot. Med det sagt är jag i god form efter min 14-dagarsviros. Lukt, smak, kondition (här kan du flika in något om att jag fortfarande tycks sakna den kognitiva biten) är helt och hållet återställt. Immunoglobulin G cirkulerar fortfarande i blodet - jag har kontrollerat via kvalitativa tester från olika instanser ett flertal gånger.

Med detta i åtanke, avstår jag från betatest av de medel tillgängliga att injicera och överlåter det till dig och dina gelikar.
Citera
2021-08-13, 20:00
Medlem
När vi släpper på restriktionerna pga risk för inbördeskrig och smitta går som en löpeld kommer de som inte fått en spruta senaste året eller inte haft corona under den tiden drabbas mest. Så är man i riskgrupp och icke vaccinerad ( eller haft det ) så bäst ta sprutan. my $0.0.2. Kommer sedan flera sprutor.

<olämlpligt>
Senast redigerad av sidsix 2021-08-13 kl. 20:12.
Citera
2021-08-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Fortsätta att ge dem korrekt information och relevant fakta. De kommer sannolikt fortsätta att trafikera Bithshite och TikTok i jakten på galenpannor som de kan identifiera sig med, men rent generellt är det bästa att kontinuerligt fortsätta att mata dem med fakta. Man skall ha klart för sig att det inte på något sätt är olagligt eller tecken på idioti att ha fel; det är där jag klassar majoriteten av antivaxxers; det har fel, helt enkelt. Och man kan inte göra annat än att fortsätta ge dem korrekt information och fakta. Med lite tur upptäcker de hur fel de har, annars kommer Darwin ta hand om dem.

Det är bara att acceptera att det är så det är.

Fel om vadå? Att ett vaccin som är oprövat för potentiellt allvarliga långtidsbiverkningar är värre än en förmodad mild covidsmitta med lite feber/förkylning?
Citera
2021-08-13, 20:14
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Du menar den grupp som aldrig trodde på att massinvandring från Somalia var en bra idé?
Jag menar ingenting om massinvandring utan redovisar bara resultatet av en undersökning om vaccinationsviljan.

Men massinvandringen från MENA gör ju att det kompetensregnet drabbats hårt av covid, då de tror mer på woodoo än på vetenskap.
Citera
2021-08-13, 20:15
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Lågutbildade och folk som inte tillhör den breda medelklassen. Invandrare, dagdrivare, lantisar, människor som lever i utanförskap på olika sätt. Sen finns givetvis foliehattarna men dom utgör en minoritet. Skiter man i allt och saknar struktur i livet så skiter man förmodligen i vaccinationen också.

Framförallt stadsbor, sprider sig rejält i städer, inte minst Stockholmare verkar sakna vett att vaccinera sig.
Citera
2021-08-13, 20:18
Medlem
Jobbar som programmerare, tjänar bra och har utbildning. Gymmat med random folk 5 dagar/vecka under hela pandemin och inte haft ett enda symptom på förkylning. Har inte vaccinerat mig pga dåliga erfarenheter av influensavaccin (fick inflammation i bröstkorgen). Tycker riskgrupper och rädda ska vaccinera sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in