2021-08-13, 17:45
Medlem
LaffanStings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tror du massan brukar genomskåda etablissemanget bluffer eller är det en minoritet? Rent historiskt tänker jag. Vad tror ni? Är ni en del av majoriteten eller minoriteten i detta?

Aha. Jag tror jag ser en vaccinvägraridiot!
Citera
2021-08-13, 17:46
Medlem
LaffanStings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ncogn1to
Amen. Det säger i princip allt.

Fler idioter.
Citera
2021-08-13, 17:46
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaffanSting
Aha. Jag tror jag ser en vaccinvägraridiot!

Den enda som svarade undvek frågan. Vad förvånad man blir <3
Citera
2021-08-13, 17:47
Medlem
LaffanStings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Många arbetar som sjukvårdspersonal.

Och de som vägrar är outbildade undersköterskor, samt en och annan psykotisk läkare...
Citera
2021-08-13, 17:51
Medlem
Känner bara en person som inte vaccinerat sig, en sjuksköterska.

Av de personer jag känner (vänner, kollegor) som vaccinerat sig så råder det ganska stor förvirring kring vad det här vaccinet faktiskt gör för något. I princip alla som vaccinerat sig ur min bekantskapskrets tror att de nu är "immuna" mot COVID-19.

Vet inte vad man kan dra för slutsatser av detta, men jag tror det speglar befolkningen i stort. De som är pålästa har valt att vara mer avvaktande och initialt inte vaccinerat sig (kanske aldrig gör det?).

Av dem som vaccinerat sig så har man gjort det av lite olika anledningar, det är ganska uppenbart att många gör det för att man tror att man står upp för de äldre och sköra i samhället eller att man ser det som sin "plikt" att vaccinera sig (för att få stopp på pandemin och återgå till det normala).

Vet inte riktigt hur de här personerna kommer reagera när de inser att det här är det normala. Men det är kanske därför vi blivit så polariserade och varför 68% vill att vaccinpass ska vara ett krav för att få gå tillbaka till arbetet. Jag tycker det visar lite på de här människornas desperation och ur desperation kommer ingenting gott.
Citera
2021-08-13, 18:00
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
Hej,
jag har haft corona 2 gånger, så jag skiter i sprutan. Anser att mitt immunförsvar fixar grejen så att säga. Slösar ingen tid på sprutor för att andra vill det.
Citera
2021-08-13, 18:07
Medlem
Skulle vilja vända på det, hur många av er som vaccinerat er är medvetna om att det aldrig kommer ta slut? Nu är det en Delta-variant ute, snart en Echo sedan en Foxtrot osv genom hela alfabetet.
Kommer ni ihåg panikvaccineringen för den ofarliga svin-influensan och hur miljontals svenskar lurades till att ta vaccinet? Tydligen inte.
Senast redigerad av Tompa81 2021-08-13 kl. 18:18.
Citera
2021-08-13, 18:10
Medlem
Haft covid, så jag behöver ingen spruta.
Citera
2021-08-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Min tanke var att ta vaccinet för att inte riskera att sprida det till andra, men när det argumentet ser ut att försvinna så finns det inte särskilt stor anledning att ta vaccinet.

Att slippa bli allvarligt sjuk av viruset räckte för mig…
Citera
2021-08-13, 18:20
Medlem
Runt hälften är inte fullvaccinerade och den siffran har legat så länge och ser inte alls ut att öka speciellt, så jag vet inte vart denna 5% kommer ifrån
Senast redigerad av User-01 2021-08-13 kl. 18:25.
Citera
2021-08-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Fortsätta att ge dem korrekt information och relevant fakta. De kommer sannolikt fortsätta att trafikera Bithshite och TikTok i jakten på galenpannor som de kan identifiera sig med, men rent generellt är det bästa att kontinuerligt fortsätta att mata dem med fakta. Man skall ha klart för sig att det inte på något sätt är olagligt eller tecken på idioti att ha fel; det är där jag klassar majoriteten av antivaxxers; det har fel, helt enkelt. Och man kan inte göra annat än att fortsätta ge dem korrekt information och fakta. Med lite tur upptäcker de hur fel de har, annars kommer Darwin ta hand om dem.

Det är bara att acceptera att det är så det är.

Du glömmer att cirka 30% redan haft covid och därmed har ett bättre skydd än vaccinen någonsin kan ge. Vad jag inte förstår är att en massa människor springer och vaccinerar sig ändå.
Citera
2021-08-13, 18:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Du glömmer att cirka 30% redan haft covid och därmed har ett bättre skydd än vaccinen någonsin kan ge. Vad jag inte förstår är att en massa människor springer och vaccinerar sig ändå.
Glömmer jag det? Jaha, det var intressant. Berätta mer om vad jag glömmer och tänker! *jösses*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in