2021-08-13, 17:45
Medlem
LaffanStings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tror du massan brukar genomskåda etablissemanget bluffer eller är det en minoritet? Rent historiskt tänker jag. Vad tror ni? Är ni en del av majoriteten eller minoriteten i detta?

Aha. Jag tror jag ser en vaccinvägraridiot!
Citera
2021-08-13, 17:46
Medlem
LaffanStings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ncogn1to
Amen. Det säger i princip allt.

Fler idioter.
Citera
2021-08-13, 17:46
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaffanSting
Aha. Jag tror jag ser en vaccinvägraridiot!

Den enda som svarade undvek frågan. Vad förvånad man blir <3
Citera
2021-08-13, 17:47
Medlem
LaffanStings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Många arbetar som sjukvårdspersonal.

Och de som vägrar är outbildade undersköterskor, samt en och annan psykotisk läkare...
Citera
2021-08-13, 17:51
Medlem
Känner bara en person som inte vaccinerat sig, en sjuksköterska.

Av de personer jag känner (vänner, kollegor) som vaccinerat sig så råder det ganska stor förvirring kring vad det här vaccinet faktiskt gör för något. I princip alla som vaccinerat sig ur min bekantskapskrets tror att de nu är "immuna" mot COVID-19.

Vet inte vad man kan dra för slutsatser av detta, men jag tror det speglar befolkningen i stort. De som är pålästa har valt att vara mer avvaktande och initialt inte vaccinerat sig (kanske aldrig gör det?).

Av dem som vaccinerat sig så har man gjort det av lite olika anledningar, det är ganska uppenbart att många gör det för att man tror att man står upp för de äldre och sköra i samhället eller att man ser det som sin "plikt" att vaccinera sig (för att få stopp på pandemin och återgå till det normala).