2021-08-13, 00:52
Medlem
KrimiMillas avatar
Eoku, eoku, eoku....

Det faktum att en Flashback-användare slänger ur sig att det finns en möjlighet att Polisen, NFC, Uppsala universitet med flera (?) i maskopi med varandra kan ha fabricerat ett bevis - för att användaren säger det - och att personen i fråga ska anmäla "alla dessa konstigheter" om han inte får tillfredsställande svar (som han av någon outgrundlig anledning försöker få av övriga Flashback-användare istället för personerna vars agerande han ifrågasätter) är kanske höjden av humor. Absoluta höjden av komik. Men vill tas på största allvar.

Är det inte teorier om att Polisen själv planterat OWs sperma på liket, så är det teorier om att gammalt DNA skulle vara otillförlitligt (helt falsk information som vanligt) eller teorier om gängvåldtäkt där man av någon anledning också teoriserar att alla utom OW lämnade sperma efter sig i offret som "ruttnat" och helt försvunnit - alltså inte förstörd sperma av mycket dålig kvalitet, utan sperma som avdunstar till minsta molekylnivå så att NFC inte kan se att det någonsin funnits något där (helt falskt, hittar på hur biologi kanske, eventuellt, gärna skulle få fungera för sin teori, helt frånkopplat från verkligheten - falskt.)

Eller så är det ju teorier om bilolyckor som fejkats att se ut som sexualmord, vansinnigt misslyckade kidnappningar, en Malin som medan hennes kompis med mamma väntar på henne utomhus tydligen velat haft lite sex med OW i skogen, fått epilepsi och därefter bundits till händer, fötter och mun för att inte få gå därifrån medan OW hämtade kniven han försökte väcka henne med genom 7 hugg i ryggen, och någon gång i sexakten innan anfallet sprutat lite på hennes jeans, eller den kristna som gick förbi och såg skoggssexet och blev så förbaskad över sex före äktenskap att hen mördade Malin (OW fick gå) för att sex är inte okej med mord är okej, sen var det ett helvetes tjafs om icke-bevisning på nån Motorgård där alla skyddar alla
. Och nu snackar vi tunga konspirationsteorier om våra myndigheter som måste svara på användarens frågor så att han personligen inte ska tro att de alla är skurkar. Och du vill desperat att vi ska börja lyssna på ditt jävla dravel? Varför hör du inte hur fan du låter?

Du övertygar dig själv, eoku, andra kan inte övertyga dig. Görs dessutom en ny topsing och därefter DNA-matchning med spåret på hennes byxor börjar du återigen tjafsa om att gammalt DNA inte går att lita på, eller att polisen och NFC fejkar resultatet att se ut som det matchar OW så hur kan vi veta att det stämmer?! Det finns inget som kan övertyga dig, särskilt inte när du gone full on konspirationsteoretiker mot NFC och Polisen. Då finns det ju inget bevis eller svar de kan ge dig som du kan tro på. För de kan ju bluffa för att få fällande dom. Det finns inga svar i denna värld som kan "övertyga," dig. Det är heller inte du som behöver övertygas om någonting alls.

Du var aldrig övertygad förut, du är inte övertygad nu, du kommer inte bli övertygad. De skiter fullständigt i dig och din mani. Du är inte det första Flashback-trollet som kommer dragande med konspirationer ur luften om myndigheter, men du är nog den första att ta sig själv på så oerhört stolt allvar. De kan alla leva med att de inte övertygar dig och att du aldrig blir övertygad om vare sig att OW är en sexualmördare eller att poliserna inte begått brott eller annat.

Anmäl för guds skull, anmäl. Anmäl om du misstänker brott. Glöm inte bort att lämna in din övertygande bevisning.
Citera
2021-08-13, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
En annan spännande aspekt med Eokus teori om att man fabricerade en DNA-träff för att få till stånd en resning och en ny topsning av OW, är att man isåfall satsar allt på att han är skyldig, och därigenom riskerar hela sin yrkesmässiga karriär och heder (i professorns fall) på att den DNA man isåfall skulle extahera från OW skulle matcha.
Om den däremot INTE skulle matcha, då blir det ju plötsligt väääldigt obekvämt, så jag är obenägen att tro att man fuskar på det sättet.

Inte lika svårt val om man lever för att sätta dit brottslingar. Och om man dessutom läser tex sådana här artiklar, så kan man nog påverkas känslomässigt så att man känner att det är rätt att fuska:

https://www.vk.se/2021-06-02/mordade-malins-pappa-orkade-inte-lasa-hds-beslut-nu-ar-det-kort

Dessutom är det troligen så att poliserna som har hand om fallet helt saknar tvivel om att det är OW som har mördat Malin, och det påverkar såklart deras vilja att ta risker. De kanske tänker att det är mer riskabelt att gå utanför dörren, vilket de ju gör varje dag. Och därför vågar de riskera att OW:s DNA inte matchar DNA på Malins byxor, sen om det görs en ny DNA-analys efter att man har topsat OW.
Och hatet mot OW hos somliga människor är uppenbarligen väldigt stort, och troligen hos poliser och professorer mm också, vilket kan påverka deras beslut.

Problemet för de som i så fall är inblandade i fusket, det är att poliser och professorer mm, precis som alla andra människor kan ha fel och göra misstag, även om de kanske inte tror det själva.

Och jag tror att det kan ha räckt med ca 10 personer (inkl poliserna och professorn), kanske ännu färre, för att genomföra en fejkad DNA-analys och allt pappersarbete mm.

Och om det inte blir någon matchning på OW vid en ny analys, då finns ju möjligheten att fejka en matchning en gång till, för att inte det första fusket ska avslöjas.
Senast redigerad av eoku 2021-08-13 kl. 01:35.
Citera
2021-08-13, 08:03
Avslutad
(FB) Hur kan man undvika att människor blir homosexuella, pedofiler mm?

Fråga till eoku, är det här någonting som du tror kan vara anledningen till OWs dockor?
Med tanke på ditt långa inledande inlägg, så tänkte jag på OW och hur hans beteende kan förklaras?
Citera
2021-08-13, 08:04
Avslutad

Fråga till eoku, är det här någonting som du tror kan vara anledningen till OWs dockor?
Med tanke på ditt långa inledande inlägg, så tänkte jag på OW och hur hans beteende kan förklaras?

Stäng ×Ämne: Hur kan man undvika att människor blir homosexuella, pedofiler mm?
2021-06-02, 23:22
eoku
Medlem
Reg: Aug 2020
Hur kan man undvika att människor blir homosexuella, pedofiler mm?
Några av mina tankar om detta:

För att undvika att människor blir homosexuella, så bör mammor avvisa sina söner, och pappor bör avvisa sina döttrar, när de blir könsmogna. Så att de vänder sig till andra könsmogna personer för att få det som deras föräldrar inte ska ge dem, dvs sexuell tillfredsställelse.
Självklart ska mammor/pappor visa sina söner/döttrar att de älskar dem och finns där för dem, men närhet bör de könsmogna barnen styras att söka hos andra än deras föräldrar.
Det är också viktigt att pojkar och flickor vänjer sig vid det motsatta könets könsorgan, så att de inte äcklas av det så mycket att de undviker det.
Och det är också viktigt att pojkar och flickor förstår hur många olika typer av människor det finns av det motsatta könet, så att inte tex en elak förälder av det motsatta könet blir ett dåligt exempel för barnet på det motsatta könet.

Och för att undvika att människor blir pedofiler, så bör man förbjuda all form av sexuell kontakt mellan barn som inte är könsmogna. Sådan kontakt bör istället ske mellan barnen och könsmogna personer av det motsatta könet, alltså av personer som inte är deras biologiska nära släktingar. Men självklart ska vuxna inte få ha sex med barn som inte är könsmogna, utan man ska bara förklara för dessa barn att de ska söka sig till könsmogna personer för sexuell tillfredsställelse när det själv blir könsmoget, och tills dess så får barnet nöja sig med tex att krama könsmogna personer.
Och det är också viktigt att alla barn får positiva kommentarer av könsmogna personer av det motsatta könet, alltså av personer som inte är deras biologiska nära släktingar. För annars kan barnet tro att ingen könsmogen person är sexuellt intresserad av det, och barnet kan då få för sig att det är bättre att ha sex med barn, även när det blir vuxet. Och då blir barnet en pedofil.
Och det är också här viktigt att barn förstår hur många olika typer av människor det finns, så att inte en vuxen person blir ett dåligt exempel på hur vuxna är. Barns kontakt med vuxna är därför väldigt viktig, tex samtal mellan barn och vuxna som inte är deras föräldrar. Men under övervakning av föräldrarna förstås, för att förhindra att vuxna begår sexuella övergrepp mot barn.

Och sen behöver man också öka möjligheterna för människor att hitta människor av det motsatta könet att ha sex med. Så att människor har många valmöjligheter för att få sexuell tillfredsställelse tillsammans med en person av det motsatta könet, och inte börjar med andra perversiteter som tex tidelag.
För allt som ger sexuell tillfredsställelse kan användas för att få sexuell tillfredsställelse. Människor har ju sex med sina händer tex, och istället för en hand kan det bli tex ett djurs underliv som används för att få sexuell tillfredsställelse, om inga andra valmöjligheter finns.

Och dessutom bör man lära människor om alla de skador och sjukdomar som kan uppstå om man har sex på fel sätt. För även om man gillar att onanera, så skulle man troligen inte vilja onanera om man hade glassplitter på händerna, eftersom rädslan att skada sig då skulle vara för avtändande. Så man behöver bygga upp olika psykologiska hinder hos människor, som gör att de inte ägnar sig åt någon annan form av sex än heterosex.
Tex så kan man berätta om hur många bakterier det finns i en människas eller ett djurs anus, och hur ohälsosamt det därför är att ha analsex. Och man kan berätta om alla de skador som kan uppstå hos ett barn eller hos ett djur, som blir utsatt för sexuella övergrepp, för att få människor att inte vilja ha sex med barn eller djur.
Senast redigerad av eoku 2021-06-02 kl. 23:41.
Citera
2021-08-13, 08:30
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Inte lika svårt val om man lever för att sätta dit brottslingar. Och om man dessutom läser tex sådana här artiklar, så kan man nog påverkas känslomässigt så att man känner att det är rätt att fuska:

https://www.vk.se/2021-06-02/mordade-malins-pappa-orkade-inte-lasa-hds-beslut-nu-ar-det-kort

Dessutom är det troligen så att poliserna som har hand om fallet helt saknar tvivel om att det är OW som har mördat Malin, och det påverkar såklart deras vilja att ta risker. De kanske tänker att det är mer riskabelt att gå utanför dörren, vilket de ju gör varje dag. Och därför vågar de riskera att OW:s DNA inte matchar DNA på Malins byxor, sen om det görs en ny DNA-analys efter att man har topsat OW.
Och hatet mot OW hos somliga människor är uppenbarligen väldigt stort, och troligen hos poliser och professorer mm också, vilket kan påverka deras beslut.

Problemet för de som i så fall är inblandade i fusket, det är att poliser och professorer mm, precis som alla andra människor kan ha fel och göra misstag, även om de kanske inte tror det själva.

Och jag tror att det kan ha räckt med ca 10 personer (inkl poliserna och professorn), kanske ännu färre, för att genomföra en fejkad DNA-analys och allt pappersarbete mm.

Och om det inte blir någon matchning på OW vid en ny analys, då finns ju möjligheten att fejka en matchning en gång till, för att inte det första fusket ska avslöjas.

Att du tror på stora sammansvärjningar (Ja, 10 personer som i samråd fejkar flertalet DNA-prov är en extremt stor sammansvärjning) inom rättsväsendet, innebär att man inte längre kan diskutera med dig i detta. Du säger bara det som passar dig i termer av att OW måste anses som oskyldig, oaktat hur sannolikt eller ens möjligt det scenario du målar upp är.
Därför blir argumentation med dig meningslös, eftersom du bara hasplar ur dig närmsta halmstrå för att peka på nåt som kan göra så att OW kan bli frikänd.

Det enda roliga med dina inlägg är den massiva verklighetsfrånvändhet som dom uppvisar. Skulle man stapla upp alla teorier som du målat upp så får man en bild av en desperat människa som letar möjligheter för OW att fly undan rättvisans annalkande kvarn.

Jag vet inte i vilken ordning, men under min tid i tråden har du påstått:

-Att ML mördats av någon kristen som inte stod ut med att se utomäktenskaplig sex
-Att ML mördats av någon svartsjuk tredje person som sett henne med OW
-Att ML kidnappats för att utpressa hennes pappa för att han arbetat i USA
-Att ML fått ett epileptiskt anfall och dött i efterverkningarna av första hjälpen från en välmenande OW
-Att ML blivit våldtagen av OW´s pappa eller en okänd nära släkting till honom
-Att ML blivit gruppvåldtagen och att samtliga övriga våldtäckares sperma "ruttnat" inne i henne men att OW sprutade utanpå
-Att OW är offer för en sammansvärjning inom hela rättsväsendet som fabricerar bevis
...jag har säkert missat några andra förklaringar också.

Det sammanlänkande i dina historier är att OW absolut inte har begått det vidriga sexualmord han läggs till last. Din argumentation är därvidlag helt enkelriktad. När man sedan bemöter dina teorier så backar du ett eller två steg under tystnad och sen återkommer du med ytterligare en helt sanslös teori som alltid går ut på att OW är oskyldig.

Men som jag sa, din senaste teori gör fortsatt diskussion meningslös, eftersom den äger så lite substans att den inte kan bemötas. Du har inga bevis för att Marie Allen skulle ha falsifierat ett DNA-resultat, utan den misstanken baserar du på att hon arbetar på Universitetet, och att du inte förstår varför hon är inblandad. Det avslöjar ett rätt stort hopp i slutledningskedjan som helt och hållet sker inne i din skalle.

Vi får helt enkelt se fram emot den dag OW hamnar inför skranket, för då kanske vi får veta mer om denna briljanta utveckling i ett fall som åtminstone jag trodde skulle falla i glömska. Då ser jag även fram emot att OW offentliggörs som den brottsling han är, och jag ska göra mitt yttersta för att han ska fortsätta finnas i människors medvetande som den sexualmördare han är, då hans fängelsestraff kommer att bli alltför milt för att motsvara det han gjort mot ML.
Citera
2021-08-13, 11:16
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Att du tror på stora sammansvärjningar (Ja, 10 personer som i samråd fejkar flertalet DNA-prov är en extremt stor sammansvärjning) inom rättsväsendet, innebär att man inte längre kan diskutera med dig i detta. Du säger bara det som passar dig i termer av att OW måste anses som oskyldig, oaktat hur sannolikt eller ens möjligt det scenario du målar upp är.
Därför blir argumentation med dig meningslös, eftersom du bara hasplar ur dig närmsta halmstrå för att peka på nåt som kan göra så att OW kan bli frikänd.

Det enda roliga med dina inlägg är den massiva verklighetsfrånvändhet som dom uppvisar. Skulle man stapla upp alla teorier som du målat upp så får man en bild av en desperat människa som letar möjligheter för OW att fly undan rättvisans annalkande kvarn.

-Att ML mördats av någon kristen som inte stod ut med att se utomäktenskaplig sex
-Att ML fått ett epileptiskt anfall och dött i efterverkningarna av första hjälpen från en välmenande OW
-Att ML blivit gruppvåldtagen och att samtliga övriga våldtäckares sperma "ruttnat" inne i henne men att OW sprutade utanpå
-Att OW är offer för en sammansvärjning inom hela rättsväsendet som fabricerar bevis

Det sammanlänkande i dina historier är att OW absolut inte har begått det vidriga sexualmord han läggs till last. Din argumentation är därvidlag helt enkelriktad. När man sedan bemöter dina teorier så backar du ett eller två steg under tystnad och sen återkommer du med ytterligare en helt sanslös teori som alltid går ut på att OW är oskyldig.

Men som jag sa, din senaste teori gör fortsatt diskussion meningslös, eftersom den äger så lite substans att den inte kan bemötas. Du har inga bevis för att Marie Allen skulle ha falsifierat ett DNA-resultat, utan den misstanken baserar du på att hon arbetar på Universitetet, och att du inte förstår varför hon är inblandad. Det avslöjar ett rätt stort hopp i slutledningskedjan som helt och hållet sker inne i din skalle.

Vi får helt enkelt se fram emot den dag OW hamnar inför skranket, för då kanske vi får veta mer om denna briljanta utveckling i ett fall som åtminstone jag trodde skulle falla i glömska. Då ser jag även fram emot att OW offentliggörs som den brottsling han är, och jag ska göra mitt yttersta för att han ska fortsätta finnas i människors medvetande som den sexualmördare han är, då hans fängelsestraff kommer att bli alltför milt för att motsvara det han gjort mot ML.

Nej du har nog fått med det mesta där, sen finns ju fler teorier eller flera varianter på samma teori, och det är svårt att hålla reda på.

Sen har vi ju exempelvis att Polisen planterat sperma de eventuellt kan ha hittat i OWs knulldockor, rattfylleristen som blev rädd och stageade ett sexualmord, och sen var det en jävla massa oklara teorier som involverade "Motorgården" och skyddande - skyddande av OW, skyddande av varandra, Polisens skyddande av massa potentiella personer. Mycket sammansvärjningar är det.

Ta allt detta i beaktande, och detta är samma användare som skrivit den legendariskt sjuka tråden som Mumsbulle har den goda humorn att ta upp igen ovan, där användaren tror att om man tycker att "kvinnans vagina" eller "anus" ger ungefär samma sköna fysiska stimulans som att penetrera en man, så kan en herre tex välja heterosexualitet istället, att sexuell läggning "är en slags åsikt", citat som "Jag tror att söner attraheras sexuellt av sin mamma, iallafall när de är väldigt små" och att barn "antagligen" ber sina mammor om hjälp med att onanera, och icke att förglömma detta citatet "Pojkar som inte avvisas av sin mamma när de gör sexuella närmanden mot henne, utan kanske istället uppmuntras att fortsätta genom att mamma skrattar och säger tex "åh vilken fin snopp du har, får jag leka med den", de får inte lika stor anledning som andra pojkar, att söka sig till andra kvinnor än sin mamma för att få sex och närhet."

Allt som allt har vi ju allt vi behöver om användarens verklighetsuppfattning, och varför det blir så brutalt roligt när användaren i fråga desperat vill tas på allvar hela tiden, medan större delen av tråden antingen ignorerar det han säger och försöker föra relevanta diskussioner kring frågetecken i fallet, eller bara driver med honom. Och ändå ges det liksom inte upp.

Ja, det är bara att anmäla inlägget för "trams och off topic", jag är van.
Senast redigerad av KrimiMilla 2021-08-13 kl. 11:19.
Citera
2021-08-13, 11:32
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Nej du har nog fått med det mesta där, sen finns ju fler teorier eller flera varianter på samma teori, och det är svårt att hålla reda på.

Sen har vi ju exempelvis att Polisen planterat sperma de eventuellt kan ha hittat i OWs knulldockor, rattfylleristen som blev rädd och stageade ett sexualmord, och sen var det en jävla massa oklara teorier som involverade "Motorgården" och skyddande - skyddande av OW, skyddande av varandra, Polisens skyddande av massa potentiella personer. Mycket sammansvärjningar är det.

Ta allt detta i beaktande, och detta är samma användare som skrivit den legendariskt sjuka tråden som Mumsbulle har den goda humorn att ta upp igen ovan, där användaren tror att om man tycker att "kvinnans vagina" eller "anus" ger ungefär samma sköna fysiska stimulans som att penetrera en man, så kan en herre tex välja heterosexualitet istället, att sexuell läggning "är en slags åsikt", citat som "Jag tror att söner attraheras sexuellt av sin mamma, iallafall när de är väldigt små" och att barn "antagligen" ber sina mammor om hjälp med att onanera, och icke att förglömma detta citatet "Pojkar som inte avvisas av sin mamma när de gör sexuella närmanden mot henne, utan kanske istället uppmuntras att fortsätta genom att mamma skrattar och säger tex "åh vilken fin snopp du har, får jag leka med den", de får inte lika stor anledning som andra pojkar, att söka sig till andra kvinnor än sin mamma för att få sex och närhet."

Allt som allt har vi ju allt vi behöver om användarens verklighetsuppfattning, och varför det blir så brutalt roligt när användaren i fråga desperat vill tas på allvar hela tiden, medan större delen av tråden antingen ignorerar det han säger och försöker föra relevanta diskussioner kring frågetecken i fallet, eller bara driver med honom. Och ändå ges det liksom inte upp.

Ja, det är bara att anmäla inlägget för "trams och off topic", jag är van.

Haha!! Jag hade fan glömt teorin om att sperman egentligen kom från knulldockorna!
Jag tycker inte alls att detta är trams, utan en relevant fråga i tråden... Vad är det som driver en skribent till att så verklighetsfrånvänt hävda saker som inte kan stödjas i föreliggande bevisning?

Andelen teorier åt andra hållet är ju bara en enda. OW har opportunt utnyttjat en situation för att kunna förverkliga sina drömmar om sadism och sexuellt våld. Att just den teorin stöds av en mängd bevisning, vittnen, omgivningsbevisning, är nåt som blint förnekas av sagde skribent.

Min teori om det hela är att OW nog sannolikt gjorde det här, men att han blev så jävla skrämd av att bli häktad mm. i samband med rättegångar och annat, att han sedan dess undvikit all form av aktivt utagerande på sina sadistiska impulser. Ressler beskriver det i sin bok om seriemördare, att vissa utför bara ett mord och blir så jävla skrämda att dom aldrig gör om det hela.
Citera
2021-08-13, 11:54
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Haha!! Jag hade fan glömt teorin om att sperman egentligen kom från knulldockorna!
Jag tycker inte alls att detta är trams, utan en relevant fråga i tråden... Vad är det som driver en skribent till att så verklighetsfrånvänt hävda saker som inte kan stödjas i föreliggande bevisning?

Andelen teorier åt andra hållet är ju bara en enda. OW har opportunt utnyttjat en situation för att kunna förverkliga sina drömmar om sadism och sexuellt våld. Att just den teorin stöds av en mängd bevisning, vittnen, omgivningsbevisning, är nåt som blint förnekas av sagde skribent.

Min teori om det hela är att OW nog sannolikt gjorde det här, men att han blev så jävla skrämd av att bli häktad mm. i samband med rättegångar och annat, att han sedan dess undvikit all form av aktivt utagerande på sina sadistiska impulser. Ressler beskriver det i sin bok om seriemördare, att vissa utför bara ett mord och blir så jävla skrämda att dom aldrig gör om det hela.

Är det något som är tydligt så är det ju att att det här var en seriemördare in the making! För att göra en kvalificerad gissning då. Rätt säker att jag läst att minst nån expert-typ sagt samma sak, och fler än 1 användare här genom åren. Att det är troligt att detta är en, av allt att döma, "stoppad" seriemördare. Jag tror absolut att han skrämts så in i helvete, och hans rädsla för att åka fast för det är tydlig (inte helt jäkla ologiskt i sig), kom undan med nöd och näppe senast och det var inte värt det helt enkelt. Man kan tänka sig att han tänkt i banor som kommer jag bara undan det här, så gör jag inte om det. Han kände nog att han hade bra jävla tur där som kunde genomföra ett mord där utvecklingen inte räckte för att fälla, men utvecklingen sen dess har bara gjort det svårare att utföra sådana här mord utan att åka fast.

Och det finns ju absolut inget som tyder på att samma gärningsman härjat igen. Det kan vara nog så svårt att låta bli faktiskt, särskilt om det var jäkligt upphetsande för den sjuke fan (och det var det ju av allt att döma...) och den vinsten får vi ju ta, att det började och slutade med ML. Med den typen av MO brukar det inte bara vara ett offer på samma gärningsman. Tyvärr, OW, räcker det inte att inte sexualmörda igen, man vill fortfarande lagföra det oförlåtliga brottet. Vi förlåter ingenting och låter det passera utan vedergällning, inte som samhälle, närstående eller som rättsstat. Tyvärr är det fortfarande inte klarlagt att du "kom undan." Sen får man ju undra hur han håller sig i schack. Hur mycket runkande, ritande, hemmasydda dockor, uppblåsbara bundna dockor (iofs, den här galningen kan väl inte köpa sig sådana då det funkar väldigt dåligt med att han ska skära med kniv i sina sexobjekt) som krävts genom åren för att hålla begären under kontroll. För jag tror knappast han blev skrämd till friskhet liksom.
Citera
2021-08-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Förstår du inte att om DNA har sparats på ett olagligt sätt, då väcks frågor om vad mer de gör i sitt arbete som är olagligt. Och polisen har då antingen ljugit för åklagaren, eller så har också åklagaren ljugit för Högsta domstolen.
Alltså om de "bara" har sparat OW:s DNA på ett olagligt sätt. Om de istället har fejkat hela DNA-matchningen i syfte att få resning i fallet, då är det ett mycket allvarligare brott som alla inblandade antagligen kommer hamna i fängelse för.

Och nu till nästa fråga, varför berättade inte polisen för åklagaren att hårstrån redan fanns, innan åklagaren lämnade in begäran till Högsta domstolen om att få topsa OW?
Det mest logiska svaret är att hårstråna inte fanns då, att de "uppfanns" först efter att Högsta domstolen avslog begäran om att få topsa OW. Läs mer här:

(FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 1996-11-23

Och om det stämmer, då är det ett så allvarligt brott att det kan leda till fängelse för de inblandade. Och jag kommer kanske anmäla detta om jag inte snart får en bra förklaring till alla dessa konstigheter.

Eoku din sjuka fan! Du får anmäla bäst du vill, vilket jag tycker du ska göra så vi får ett namn på dig. Att du inte tillhör normen har ju du visat med dina verklighetsfrånvända teorier. Nu har du dessutom visat hur sexuellt störd du är med dina inlägg i ”hur man undviker att bli homosexuell”. Jag orkade bara läsa ett fåtal av dina helt sjuka inlägg, då jag blev illamående av att läsa dem. Eftersom du uppenbarligen lider av någon sexuell avvikande sjukdom så förstår man lite av dina försvarande inlägg gentemot den sexuellt sjuke OW så mycket tydligare. I din värld där man verkar behöva hjälp för att få sexuella kontakter framstår väl hemmasydda knulldockor som ett bra hjälpmedel. I den tekniskt utvecklade värld vi lever i kanske du har införskaffat dig en riktig knulldocka från staterna. Såg någon sådan på Outsider på 5:an tror jag.
Hursomhelst så blir du ännu svårare att ta på allvar när du skriver som du gör. Men jag tycker synd om dig, det gör jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Det finns så mkt i hans inlägg i den tråden man skulle vilja bemöta men vart börjar man? Man förstår att han inte haft en normal uppväxt om han tror det är normalt för en mamma att fråga om man får leka med sin sons lilla snopp(!)

Citat:

Det intressantaste med Eokus teorier är ju hur han kommer bemöta det när OW bli satt bakom galler. Blir det helt magiskt tyst från vår berömde rättshaverist då?
Citera
2021-08-13, 17:15
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Fy satan så jag längtar tills vi har ett beslut från högsta domstolen om hur man går vidare i det här. Man undrar ju om man bara plockar in OW på förhör med advokat för att höra hur han ställer sig till det hela, eller om man haffar in karln för att han ska mjukna ett tag i häkte innan man drar igång skiten.

För i dagsläget torde det väl vara tillräckligt för att en åklagare ska kunna få karln häktad i väntan på rättegång. Åtminstone i andra mordfall har det ju räckt när man har så handfast bevisning som en ejakulation rakt över offrets byxor!

Sen ska det bli så sjukt jäkla kul att höra vad han har att säga i förklarande hänseende!!
Det måste vara otroligt svårt att hitta en plausibel förklaring till allt som läggs honom till last.

Han har alltså iakttagits tillsammans med mordoffret på ett sätt som gör honom till den som sist sågs tillsammans med henne i livet. Han har haft parafernalia och dokumenterade vanor som visar på en sexualsadistisk läggning. Tillika har han om vartannat ljugit och anpassat sin historia för att den ska passa inkommen bevisföring. Slutligen finns den fysiska bevisningen, i form av teckningar som liknar flickans kropp med vidhängande skador efter mordet, fibrer som sannolikt kommer från hennes tröja på hans sax och i bilen... samt slutligen hans sperma som påvisats på mordoffrets byxor.

Blir man inte dömd med sådan bevisning, då kan man fan klara sig undan med vad som helst.
Citera
2021-08-13, 18:04
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Fy satan så jag längtar tills vi har ett beslut från högsta domstolen om hur man går vidare i det här. Man undrar ju om man bara plockar in OW på förhör med advokat för att höra hur han ställer sig till det hela, eller om man haffar in karln för att han ska mjukna ett tag i häkte innan man drar igång skiten.

För i dagsläget torde det väl vara tillräckligt för att en åklagare ska kunna få karln häktad i väntan på rättegång. Åtminstone i andra mordfall har det ju räckt när man har så handfast bevisning som en ejakulation rakt över offrets byxor!

Sen ska det bli så sjukt jäkla kul att höra vad han har att säga i förklarande hänseende!!
Det måste vara otroligt svårt att hitta en plausibel förklaring till allt som läggs honom till last.

Han har alltså iakttagits tillsammans med mordoffret på ett sätt som gör honom till den som sist sågs tillsammans med henne i livet. Han har haft parafernalia och dokumenterade vanor som visar på en sexualsadistisk läggning. Tillika har han om vartannat ljugit och anpassat sin historia för att den ska passa inkommen bevisföring. Slutligen finns den fysiska bevisningen, i form av teckningar som liknar flickans kropp med vidhängande skador efter mordet, fibrer som sannolikt kommer från hennes tröja på hans sax och i bilen... samt slutligen hans sperma som påvisats på mordoffrets byxor.

Blir man inte dömd med sådan bevisning, då kan man fan klara sig undan med vad som helst.

Ja, känns närmast overkligt att en dag vakna upp till en artikel som informerar om HDs beslut. Det är ju mycket ovanligt att det beviljas resning till en tidigare friads nackdel, men vi lär nog se fler sådana fall ju mer det lider. Tycker det är sjukt intressant och "roligt" att de som kommit undan åker dit senare pga ny bevisning, i synnerhet ny teknik. Om de ändå har kommit undan eller friats så är det ju högst önskvärt, även dom direkt är mest tillfredsställande såklart.

Och just det här fallet kan ju sätta exempel för många följande. Känns också oerhört talande om resning beviljas, vilket jag inte ser någon anledning att det inte ska. Det blir ju en "vanlig rättegång i Hovrätten" så att säga, men om HD ens beviljar resning så tar de ju nästan en viss ställning - resning beviljas om det finns anledning att tro att ny bevisning hade gett ett annat utfall än det faktiskt gjorde. Det är ju som att säga "han borde dömas", men allt hänger ju på HR och hur de bedömer bevisen. I min mening sätts ALL tidigare bevisning i ett annat ljus i och med detta bevis. Vill man se det på det viset kan man "förklara bort" indicierna - det är inte helt säkert hennes tröja, det är inte helt säkert än det ena, än det andra. Men med DNA-beviset, hur trolig blir någon bortförklaring av dessa tillfälligheter? Det blir ju inte rimligt.

Jag både förstår och inte förstår HR:s tidigare bedömning. Mest inte. Likt många av deras kollegor eller allmänt kunniga i rättsfall. Visst är det inte ställt 100% att det tex är hennes tröja. Men de gjorde ett jättejobb att undersöka just denna typ av tyg och denna färg som tillverkats specifikt för JC i Sverige och så vidare. 5 andra likadana tröjor hade sålts i Ö-vik, men flera hundratals andra i landet. Jag förstår det. Det finns fler tröjor. Men för guds skull, ska det vara en REN tillfällighet att en SÅDAN tröja som Malin bar vid mordet som KLIPPTS i hittats på en SAX hemma hos OW i HUSUM - verkligen?! Jag hade baskemig satt mig och försökt spåra alla andra hundratals tröjor i landet, samlat in dem och släpat till rättegången, för inte fan tror jag att någon annan klippt i sin..
Citera
2021-08-13, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Ja, känns närmast overkligt att en dag vakna upp till en artikel som informerar om HDs beslut. Det är ju mycket ovanligt att det beviljas resning till en tidigare friads nackdel, men vi lär nog se fler sådana fall ju mer det lider. Tycker det är sjukt intressant och "roligt" att de som kommit undan åker dit senare pga ny bevisning, i synnerhet ny teknik. Om de ändå har kommit undan eller friats så är det ju högst önskvärt, även dom direkt är mest tillfredsställande såklart.

Och just det här fallet kan ju sätta exempel för många följande. Känns också oerhört talande om resning beviljas, vilket jag inte ser någon anledning att det inte ska. Det blir ju en "vanlig rättegång i Hovrätten" så att säga, men om HD ens beviljar resning så tar de ju nästan en viss ställning - resning beviljas om det finns anledning att tro att ny bevisning hade gett ett annat utfall än det faktiskt gjorde. Det är ju som att säga "han borde dömas", men allt hänger ju på HR och hur de bedömer bevisen. I min mening sätts ALL tidigare bevisning i ett annat ljus i och med detta bevis. Vill man se det på det viset kan man "förklara bort" indicierna - det är inte helt säkert hennes tröja, det är inte helt säkert än det ena, än det andra. Men med DNA-beviset, hur trolig blir någon bortförklaring av dessa tillfälligheter? Det blir ju inte rimligt.

Jag både förstår och inte förstår HR:s tidigare bedömning. Mest inte. Likt många av deras kollegor eller allmänt kunniga i rättsfall. Visst är det inte ställt 100% att det tex är hennes tröja. Men de gjorde ett jättejobb att undersöka just denna typ av tyg och denna färg som tillverkats specifikt för JC i Sverige och så vidare. 5 andra likadana tröjor hade sålts i Ö-vik, men flera hundratals andra i landet. Jag förstår det. Det finns fler tröjor. Men för guds skull, ska det vara en REN tillfällighet att en SÅDAN tröja som Malin bar vid mordet som KLIPPTS i hittats på en SAX hemma hos OW i HUSUM - verkligen?! Jag hade baskemig satt mig och försökt spåra alla andra hundratals tröjor i landet, samlat in dem och släpat till rättegången, för inte fan tror jag att någon annan klippt i sin..

Angående tygfibrerna så kan du läsa tingrättens dom:

https://docdro.id/1l6tETn

På sida 32 (eller 68) i tingsrättens dom står det att Malins tröja bestod av en blandning av viskos och lycra. Ett material som var ovanligt år 1995, men som sedan dess har blivit allt vanligare. Och vid den tiden var det ganska vanligt med ren viskos i tex blusar.
Och på sida 33 (eller 69) i tingsrättens dom står det att de enstaka fibrer som hittades i OW:s hem var av ren viskos, alltås ingen lycra. Och mer exakt var det tre stycken blå viskosfibrer som hittades i OW:s hem, som ni kan läsa på sida 28 i hovrättens dom (samma fil som ovan).
Och ren viskos har använts även i strumpor och andra tyger och produkter, åtminstone sedan 1910-talet.
Och blå är en vanlig färg i nästan alla tygprodukter.

Och jag föreslår att du tittar på en sax eller annat metallföremål som du har hemma och som har legat framme en tid utan att ha blivit rengjorda och utan att du har städat i rummet. Även om du aldrig klipper tyg med det föremålet, så kommer det finnas massa dammpartiklar på föremålet. Och damm är bla tygfibrer som virvlar omkring i luften och lägger sig på föremål. Läs tex här:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dust

Och här om förekomsten av tygfibrer i luften och hur de kan transporteras tusentals kilometer från källan:

“Once airborne, they could remain suspended for days or weeks before being removed via precipitation; giant mineral dust particles are transported thousands of kilometres from their sources,” say the authors. “Thus, the atmosphere represents a diffuse source of microplastics, which may deposit into different environments, including oceans, where smaller microplastics may be re-aerosolised via wave breaks and bursting bubbles, and again transported."
https://www.ecotextile.com/2020010225490/materials-production-news/textile-microfibres-abundant-in-the-air-we-breathe.html

Och som du säkert känner till så fastnar damm på kläderna. Så damm som finns i luften när man är ute, på bussen, i affären eller hemma hos någon annan, det fastnar på kläderna och kan sen lätt lossna från kläderna och hamna på saxar och även på andra tyger och platser i ens eget hem, och förstås i inomhusluften.

Så sannolikheten är väldigt stor att hitta sådana viskosfibrer i någons hem. Och troligen den enda orsaken till att inte likadana fibrer hittades hos tex OW:s grannar eller hemma hos poliserna som utredde fallet, det var att ingen letade där!

Så detta "bevis" hör inte hemma i en rättegång i Sverige.
Senast redigerad av eoku 2021-08-13 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in