Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Är det TP som fått detta galet om att Anna Hage varit först på plats ?
Är det inte Anna Hage själv som påstått detta ?
Så nu är det TP som fått detta galet pga att han använder ett vittnesmål är det inte som det ska vara enligt dig ?
Hur i helsike ska man ha någon teori överhuvudtaget om man ska ifrågasätta ett vittne som Anna Hage...
Ja ja...

Här finns inga ”heliga kor”, utan det enda vi har att gå på är det vi faktiskt kan läsa oss till. Stereotypa föreställningar är en dödssynd. Anna blir inte sämre för det.
Några utvalda meningar ur Annas förhör:
” strax efter att de passerat Kungsgatan iakttog hon en man liggande på Sveavägens högra (östra) gångbana”
”När hon kom fram till mannen såg hon att han blödde ur munnen och näsan. En kvinna stod bredvid och en man Y stod nedhukad vid den skadades huvud”
”I samband med att Anna steg ur bilen såg hon en kvinna som stod intill den liggande mannen. Vidare fanns där en yngling som uppehöll sig vid mannens huvud”
Tidningsintervju strax efter mordet:
”Vi var på väg till Centralen där min bror skulle hämta mig när jag såg en man på gatan. En kvinna och en ung man hukade sig ner över honom”
Åke L:
”när det inträffar så kommer vi rullande va, så jag tittar hela tiden åt höger och ner mot platsen där mordet sker alltså, så jag tittar nere, men jag var tvungen och titta på vägen
också för att kolla...”
Karin J:
”Under färden mot centralen när de åker Sveavägen oah har passerat Kungsgatan för·att åka fram till Tunnel*
gatan och denne mot centralen ser de en folksamling på Sveavägen, nästan i hörnet med Brunnsgatan., dessa människor är på väg fram mot en man som ligger på gångbanan och över honom står det en kvinna som verkade mycket uppriven”.
Elisabeth J:
F: Ni stod mitt i vägen. Och det gjorde ni också, Åke körde iväg därifrån?
J: Ja när det blev grönt då men jag såg när Anna och Carin kommit fram dit, att hon stod och pratade men hon gjorde ingenting då, hon stod lite böjd där och pratade med dom där, då var han framme som gjorde konstgjord andning, det kanske var han som sprang fram men jag vet inte om han redan var där....”
Christina V.
”Och sen under tiden då, där kom några stycken till under tiden och det var bland annat den här tjejen, som gjorde ja, hjärtmassage och så en kille, som gjorde konstgjord andning”.
Bengt P:
”När Palm kom fram så hade Palme legat i framstupa sidoläge. Han vändes senare på rygg då återupplivningsförsöken sattes in”.
Bengt P kom fram tidigast 45 sekunder efter mordet. Kommentarer?
Ingenting är så enkelt som det först kan verka. Det finns en hel del som tyder på att Anna varken sett någon falla, kommit först, omedelbart vänt Palme på rygg. Förändrar i så fall inte det hela bilden av den första minuten?