Citat:
Ursprungligen postat av
firrobecca
Tycker den blandning är så sjukt finna där av jag frågar vad som är lämplig pris för en sådan blandning för vill verkligen ha den combo.
Vill verkligen ha för att de är fina är inget argument som någonsin kommer vara gångbart med djur.
Citat:
Ursprungligen postat av
MissMD
Så på vilket sätt passar rottisens i kombination med alaskan huskyns egenskaper in i din livsstil?
Och nej, en hund blir inte vad man gör den till. Det går bara att träna hunden innanför deras genetiska förutsättningar. Naturliga instinkter kan varken tränas in eller tränas bort.
Well put

Och det är skitkul att köra spann, är man lite lätt byggd så kan en hund fungera som träning för vovven.
Citat:
Ursprungligen postat av firrobecca
Nej inte riktigt. Allt handlar om hur ägaren gör sina hundar till. Alla mina hundar har jag enbart haft som husdjur och inte i bruk skick och ingen av alla 7 hundar jag har haft varit något problem 5 hanar 2 tikar. Du kan ta en jakt hund och få den till att bli vakt hund istället om man vill.... Jag tycker det e fel att säga att en typ av hundras är vakt en är jakt osv.... Så enligt dessa person som säger så menar att jakt hundar skulle överleva om dom blev övergivna medans en vakt hund som blir övergiven i skogen skulle dö xD. Att människor har skapat vissa raser för dom ska vara mer eftktiva i vissa områden ja. Men om man ska gå efter vad du säger att husky är en feg hund så påstår du att en varg är en feg varg

all husky är bland dom närmaste ras lagligt i Sverige du kan komma en varg. Så nej en husky är inte en feg hund. Men nu handlar inte min tråd om detta ämne utan vad folk skulle ge om dom va intresserad av en Rottsky som den blandning kallas för som är super populära i USA.
Du har inte fött upp sju hundar, sluta ljug.
Som svar på din fråga: Du betalar så mycket du vill. Skulle jag träffa dig som uppfödare så skulle jag backat, även om det var min absoluta favoritras. Skulle jag mött en ordnad & välrenomerad uppfödare som gjorde denna, eller liknande blandning så skulle jag försökt tala dessa ur att behålla kullen vid liv, som Micro skriver...