• 1
  • 2
2021-08-11, 00:47
Medlem
Hej.
Är lite nyfiken vad ni skulle tänka er att betala för en Rottweiler/Alaskan Husky valp eller om ni själva har köpt eller känner någon som har köpt den typ av blandningen och vad ni/dom betalade för den valpen mvh
Citera
2021-08-11, 06:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firrobecca
Hej.
Är lite nyfiken vad ni skulle tänka er att betala för en Rottweiler/Alaskan Husky valp eller om ni själva har köpt eller känner någon som har köpt den typ av blandningen och vad ni/dom betalade för den valpen mvh

Börja inte göra en drös med blandrasvalpar för att dra in snabba pengar.

Då jag inte gillar någon av raserna så skulle jag aldrig köpa den. Tänk på vilken typ av hundar det är.
Citera
2021-08-11, 11:29
Medlem
vadsadusadus avatar
Skulle aldrig köpa eller avla på en sån blandning, oavsett pris. Låter spontant som två raser man inte ska mixa. Vad är målet med just den blandningen? Vad vill man få ut av det? Låter som två krockande raser rent psykiskt. Väldigt krävande och "spretigt".

Jag har inget emot blandraser eller så, men då ska det vara blandningar med ett tydligt syfte, tydlig mening och tydligt mål. Raser som kompletterar varandra och inte raser som man tycker "de här är fina och kul hundar".

Vad man kan ta betalt för blandraser är otroligt svårt att veta. Kolla typ bara på Blocket och se allt från 5000 till 40 000 för en blandrasvalp, i alla olika blandningar. Vad man får betalt eller betala är ju egentligen upp till vad köparen är villig att betala och säljaren villig att släppa iväg hunden för.
Många säljare sätter en viss summa som ska täcka omkostnader för hela avelsgrejen och ge dem en viss summa utöver det, men många är ändå öppna för förhandling.

Är du säljare sätter du ett pris du tycker är rimligt för det jobb du lagt ner på kullen. Är du köpare bedömer du hur mycket du tycker valpen är värd.
Citera
2021-08-11, 11:38
Medlem
5000kr inkl vaccin och chip. Det där är en förjävlig blandning som bara fåtal klarar av. Så att ta betalt för att bli av med dom blir svårt. Hitta lämpliga ägare ännu värre.
Halva kullen kommer va avlivad innan de blivit 1år.
Ena rasen vaktar och andra är feg. Båda är egensinniga och envisa. Ingen bra kombo.
Citera
2021-08-11, 12:01
Avstängd
TantRossins avatar
Nu skulle jag inte själv välja en sådan mix, men som svar på frågan; vaccinationsomkostnaden, maskkur, det får räcka.
Citera
2021-08-11, 12:20
Medlem
Bizmarcks avatar
Som att mixa en gris med en räv.
10 000 kr/st…åt den som tar emot dem.
Citera
2021-08-11, 12:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hej.
Jag skulle inte betala ett öre för den blandningen, inte ens ta emot den gratis.

Finns det verkligen folk som är så dumma i huvudet så de experimenterar med de raserna....
Citera
2021-08-11, 13:59
Medlem
MissMDs avatar
Citat:
Hej.

Jag skulle överhuvudtaget aldrig ens tänka tanken att köpa en sådan blandning, inte ens om jag skulle få den gratis.

Jag är snarare nyfiken på vad anledningen är att du tittar på denna typ av blandning? Vad ska du använda hunden till? Jag kan inte riktigt se något typ av användningsområde där man behöver blanda en prestationsavlad sprinter med en skarp och robust boskapsvaktande hund med bruksegenskaper. Så det skulle vara väldigt intressant att höra!
Citera
2021-08-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMD
Jag skulle överhuvudtaget aldrig ens tänka tanken att köpa en sådan blandning, inte ens om jag skulle få den gratis.

Jag är snarare nyfiken på vad anledningen är att du tittar på denna typ av blandning? Vad ska du använda hunden till? Jag kan inte riktigt se något typ av användningsområde där man behöver blanda en prestationsavlad sprinter med en skarp och robust boskapsvaktande hund med bruksegenskaper. Så det skulle vara väldigt intressant att höra!
Tycker den blandning är så sjukt finna där av jag frågar vad som är lämplig pris för en sådan blandning för vill verkligen ha den combo.
Citera
2021-08-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Skulle aldrig köpa eller avla på en sån blandning, oavsett pris. Låter spontant som två raser man inte ska mixa. Vad är målet med just den blandningen? Vad vill man få ut av det? Låter som två krockande raser rent psykiskt. Väldigt krävande och "spretigt".

Jag har inget emot blandraser eller så, men då ska det vara blandningar med ett tydligt syfte, tydlig mening och tydligt mål. Raser som kompletterar varandra och inte raser som man tycker "de här är fina och kul hundar".

Vad man kan ta betalt för blandraser är otroligt svårt att veta. Kolla typ bara på Blocket och se allt från 5000 till 40 000 för en blandrasvalp, i alla olika blandningar. Vad man får betalt eller betala är ju egentligen upp till vad köparen är villig att betala och säljaren villig att släppa iväg hunden för.
Många säljare sätter en viss summa som ska täcka omkostnader för hela avelsgrejen och ge dem en viss summa utöver det, men många är ändå öppna för förhandling.

Är du säljare sätter du ett pris du tycker är rimligt för det jobb du lagt ner på kullen. Är du köpare bedömer du hur mycket du tycker valpen är värd.
Skulle kunna betala 1 en miljoner om jag hade för kontot för den blandning. O ja jag vill enbart ha den för jag tycker dom är fina. Men om man ska gå efter vad du tycker att det ska va ett syfte. Så tycker jag att det är ändå väldigt bra combo en hund som får bra psyke med mycket kraft och har utålighet.
Citera
2021-08-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
5000kr inkl vaccin och chip. Det där är en förjävlig blandning som bara fåtal klarar av. Så att ta betalt för att bli av med dom blir svårt. Hitta lämpliga ägare ännu värre.
Halva kullen kommer va avlivad innan de blivit 1år.
Ena rasen vaktar och andra är feg. Båda är egensinniga och envisa. Ingen bra kombo.
Feg ?? Jesus tror inte du vet vad du pratar om. Jag har själv en rottweiler och den vakar inte, rottweiler är väldigt familje vänliga hundar. Allt beror på hur man gör sin hund till. Bara för egenskaperna finns där behöver det inte betyda att hunden blir en sån det helt upp till vad man gör hunden till.Alaskan Husky är inga fega hundar. Du behöver göra om din hemläxa
Citera
2021-08-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag skulle inte betala ett öre för den blandningen, inte ens ta emot den gratis.

Finns det verkligen folk som är så dumma i huvudet så de experimenterar med de raserna....
Svar ja. Dom är sjukt fina balandraser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in