Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Men jag tror AfS förlorar på att hålla på med Palludan, DfS, NMR etc, de framstår inte som ett seriöst politiskt parti utan bara som gatuaktivister. Om de som är mer radikala än SD vill ha ett politiskt parti så behöver det vara seriösare.
De förlorar kanske i den mån att de inte kommer att nå Riksdagen nästa år.
Men tror de verkligen att de kan nå Riksdagen? Tror att även de mest inbitna inser nu att det inte kommer att bli Riksdagen nästa år heller.
Däremot så förlorar de inte i entusiasmen. Man kan knappast gå bakåt efter ett valresultat på 0,3%. De har alltså inget att förlora på den här typen av jippon, om man utgår från att de inte har som mål att nå Riksdagen nästa år.
Paludan är dessutom medlem och kommer säkert att vara med på valsedeln nästa år gissar jag. Så de ska mycket till om de ska plötsligt göra sig av med honom.
Det jag fortfarande förundras över är varför det här partiet inte satsar på lokala och regionala val där de faktiskt skulle kunna göra lite skillnad. Det räcker med att punktmarkera vissa kommuner, och sedan har de säkrat några stolar. Södertälje tror jag skulle bli en bra punkt att börja med. Finns det svenska etnonationalister någonstans, så finns dom där. Där var ND som starkast innan de la ner inför valet 2014.