2021-08-06, 16:56
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Jag är en invandrare, inte från Europa. Och jag är 50 procent icke vit.

Stöd för AfS bland invandrare är möjligt om SD inte kan leverera. Om SD inte tar plats i regeringen trots att den är lika stor som Moderaterna, tror jag att vissa kommer att ompröva om de behöver ett alternativ.

Jag undrar också att SD faktiskt skulle ha nytta av att AfS blev mer populärt. Det skulle tillåta "lagom mellan mjölk" svenskar att säga att jag röstade på SD, inte AfS. SD behöver inte vara det extrema partiet.

Detta babblande om lagen inte tillåter bla, bla?! Lagar ändras hela tiden och nya kommer till. Rödingarna drar dem i låångbänk först utreda sedan remissa, sedan backa på minst hälften och kanske till slut ta det till riksdagen.

Sverige har Europarekord i sega processer men det är uppenbart att det inte förbättrar kvalitén på lagarna. När ingen döms som i fallet med barnäktenskap då är det uppenbart att förarbetet var undermåligt, riktigt jävla uselt. Då skylls det på polisens bristande kompetens när det i grunden handlar om att gärningsmännen i princip måste erkänna för att det ska vara möjligt att fälla.

Hoppas Sd, M och Kd kan ta lagarna direkt till riksdagen sedan ska de gälla nästan direkt, inte ett halvår efter beslut.
Citera
2021-08-06, 17:04
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Ens utbildning säger absolut ingenting om ens värderingar. Löfvens mål är att så många svenskar som möjligt ska få det så bra som möjligt. Duda och Orbans mål är att berika sig själva så mycket som möjligt på landets skattebetalares och företags bekostnad, så som Putin har gjort.

Att lyckats ha blivit tredje största parti är en klen tröst om man står ensam och inte tycks kunna bli större.

Du behöver inte vara orolig eftersom detta är och förblir ett hypotetiskt scenario. SD kommer aldrig få så stort inflytande att de kan få igenom denna politik, och AfS kommer aldrig att få något inflytande överhuvudtaget.

Svamlet om arbetare stämmer dåligt med verkligheten. Det var i början av förra seklet arbetarmassorna stod mot de rika borgarna. Nu är det arbetare ,i den mån de finns några, som kan kalla sig det som är stommen i Sd. Afs är mer blandat har en intellektuell elit i toppen, många unga och de kommer att få inflytande när de förljugna rödingarna besegrats och sedan slängts ut.

Ni rödingar är i grunden missbrukare och bidragstagare. Vid förra seklet föraktade den hårt arbetande arbetarklassen alla som bara drog benen efter sig eller låg på sofflocket.
Citera
2021-08-06, 17:38
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Det här kan bli kul:
HBTQ-jurister tar strid med Alternativ för Sverige
https://www.friatider.se/hbtq-jurister-tar-strid-med-alternativ-sverige

Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det beror på vad du definierar som arbetarfientlig politik. Men de här två förslagen hade med stor sannolikhet inte varit aktuella. Moderaterna ser inte de som viktiga frågor heller. Det är bara Stefan Löfvens favorit Annie Lööf vill genomföra de till varje pris. Frågan är vad det är som alla socialdemokrater gillar så mycket med den arbetarfientliga Annie Lööf?

Sossar är maktfullkomliga, måste man gå till djävulen för att få behålla makten så gör man det.

Hade Sossarna varit tvugna att gå till AfS för att behålla makten så hade man gjort det.
Vilket parti det än gäller så hade man gått till det partiet, bara titta på MP som helt knullat Sverige och Sossarna, man gick till de enbart för att behålla makten, skitsamma vad slutresultatet blev. Sossarna är Sveriges äckligaste parti, äckligaste människorna hittar man inom sosseriet, det spelar ingen roll om de styr över en ruin eller om de styr över ett palats, bara man styr.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-08-06 kl. 17:41.
Citera
2021-08-06, 17:45
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Thoralf Alfsson: Rösta på Alternativ för Sverige!
https://www.youtube.com/watch?v=IxBEc05H0OU
Citera
2021-08-08, 14:13
Medlem
Samkörde AFS riksdagslista med listan inför kyrkovalet för att kolla vilka som fortfarande var aktiva i partiet. Fetade återfinns på både riksdags- och kyrkovalslistan, kursiverade enbart på riksdagslistan.

18 av 25 verkar alltså ha avslutat sitt aktiva engagemang i partiet någon gång under de senaste tre åren. Så klart kan det handla om att de inte är så intresserade av själva kyrkovalet (vem är det?), men jag tvivlar nog ändå på att särskilt många av de kursiverade namnen dyker upp igen på nästa års riksdagslista.
Citera
2021-08-08, 14:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Det skulle förvåna mig mycket om det var hederliga finländare dom tänkte utvisa. Antagligen kriminella afrikaner och araber som begått brott emot svenskar. Men nån representant för partiet får svara på det själv här, vad vet jag...
Jag låter Herr Kasselstrand och Herr Hahne förklara:

https://youtu.be/CaYx8sMs5tM
Citera
2021-08-08, 21:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Svamlet om arbetare stämmer dåligt med verkligheten. Det var i början av förra seklet arbetarmassorna stod mot de rika borgarna. Nu är det arbetare ,i den mån de finns några, som kan kalla sig det som är stommen i Sd. Afs är mer blandat har en intellektuell elit i toppen, många unga och de kommer att få inflytande när de förljugna rödingarna besegrats och sedan slängts ut.
Ni rödingar är i grunden missbrukare och bidragstagare. Vid förra seklet föraktade den hårt arbetande arbetarklassen alla som bara drog benen efter sig eller låg på sofflocket.

Dessa kallades trasproletariatet av Karl Marx och var inte en del av arbetarklassen, de var strejkbrytare och borgarnas hantlangare.
Citera
2021-08-09, 16:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Gustav Kasselstrands efterträdare får prata återvandring på Expressen-TV. Gustav fick säga det till vänsteraktivister på sina torgmöten. Var det så meningsfullt med denna utbrytning ur SD? Hur tänkte de i gamla SDU egentligen?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/kritiken-mot-kristersson-inovat-och-icke-spontant/
Citera
2021-08-12, 20:34
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Hedersknyfflarna i AfS bjuder in till torgmöte på Medborgarplatsen i Stockholm den 4 september. Mitt på Södermalm, bland slödder och pack!

Bra initiativ, kan bli riktigt roligt. Däremot ställer jag mig en aning tveksam till att den lönnfeta homofilen Paludan bjudits in. Men men, man kan inte få allt.

Citat:
Alternativ för Sverige kandiderar i höstens kyrkoval med mål att ta mandat i kyrkomötet.

Den 4 september håller partiet valupptakt genom ett torgmöte i centrala Stockholm. Torgmötet fokuserar på partiets kärnfråga: invandringsstopp kombinerat med omfattande återvandring.

Dag: Lördag den 4 september
Tid: 14:00
Plats: Medborgarplatsen, Södermalm (preliminärt – tillstånd inväntas)

Talare är Alternativ för Sveriges partiledare Gustav Kasselstrand, f.d. riksdagsmannen Jeff Ahl, och danska Stram Kurs partiledare Rasmus Paludan.

https://alternativforsverige.se/torgm%C3%B6te-i-stockholm-med-gustav-kasselstrand-och-rasmus-paludan/
Citera
2021-08-12, 22:15
Medlem
kattenfritzs avatar
AFS kommer komma in i riksdagen när räntan går upp och massuppsägningar sker.
Så länge kommer Svensson sitta i sina vita områden och klappa sig för bröstet och berätta hur goda och toleranta dom är.
Som det brukar sägas ”hårda tider skapar starka män, starka män skapar bra tider, bra tider skapar svaga män”
Citera
2021-08-12, 23:45
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Hedersknyfflarna i AfS bjuder in till torgmöte på Medborgarplatsen i Stockholm den 4 september. Mitt på Södermalm, bland slödder och pack!

Bra initiativ, kan bli riktigt roligt. Däremot ställer jag mig en aning tveksam till att den lönnfeta homofilen Paludan bjudits in. Men men, man kan inte få allt.

https://alternativforsverige.se/torgm%C3%B6te-i-stockholm-med-gustav-kasselstrand-och-rasmus-paludan/

Verkar kunna bli toppunderhållning. Hoppas FI-medlemmar dyker upp för att "debattera".

Ni AfS:are på plats, se till att filma ALLT!
Citera
2021-08-12, 23:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Verkar kunna bli toppunderhållning. Hoppas FI-medlemmar dyker upp för att "debattera". Ni AfS:are på plats, se till att filma ALLT!

Kanske kommer muslimer, kriminella gäng och andra våldsamma typer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in