Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-13, 10:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Var det han som var kvinnomisshandlare och allt möjligt? En skum typ?

Paulsson loren är intressant i sig. Men det är nästan för djupt invecklat och definitivt OT.

Som jag minns det så punktmarkerades han av Persson regeringen på den tiden. Ja så farlig var han tydligen för Sossarna.
Citera
2021-08-13, 12:19
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Paulsson loren är intressant i sig. Men det är nästan för djupt invecklat och definitivt OT.

Som jag minns det så punktmarkerades han av Persson regeringen på den tiden. Ja så farlig var han tydligen för Sossarna.

Fast han dömdes väl för misshandeln på sin dåvarande fru?
Citera
2021-08-13, 12:54
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Fast han dömdes väl för misshandeln på sin dåvarande fru?

Ja. Som sagt finns det mer i den sagan än ett domstolsbeslut. Hans frus bakgrund, vad hon gjorde, påtryckningar uppifrån från individer i regeringen osv. Tycker att man lätt skulle kunna skriva en deckare om ett justitiemord om det här fallet.
Citera
2021-08-13, 15:21
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Tor Paulsson (fd ND) pekas ju ofta ut. Enligt många kritiker menar de att Paulsson har numera mer makt och koll över vad som sker med partiarbetet än vad Kasselstrand själv har då han är utomlands.

Sen ska det tilläggas att kritikerna till Paulsson är också fd ND:are, och om jag får spekulera fritt så kanske de har lite mer personliga vendettor mot just honom.

Han är inte med i AFS, du bara hittar på!
Senast redigerad av Gefundenes F 2021-08-13 kl. 15:23.
Citera
2021-08-13, 18:16
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Han är inte med i AFS, du bara hittar på!

Vet ej om han är medlem men han har tydligen inflytande över verksamheten inom partiet.

Detta är så klart inget jag själv hävdar. Jag utgår från att hans kritiker (som verkar hata honom) talar sanningen. Kan mycket väl vara så att det är ren lögn. Men de uppgifterna skapade stor uppståndelse i höstas bland nationella kretsar.
Citera
2021-08-13, 18:32
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Vet ej om han är medlem men han har tydligen inflytande över verksamheten inom partiet.

Detta är så klart inget jag själv hävdar. Jag utgår från att hans kritiker (som verkar hata honom) talar sanningen. Kan mycket väl vara så att det är ren lögn. Men de uppgifterna skapade stor uppståndelse i höstas bland nationella kretsar.

Du försöker skrämmas med en politiks vålnad vars tid var förbi för snart 20 år sedan. Afs består av ungdomar, de skulle inte gilla hans intensiva mani. Dom har säkert inte ens hört talas om honom som ni gamla Sd;are. Han var ju er kamrat länge.
Citera
2021-08-13, 18:49
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Du försöker skrämmas med en politiks vålnad vars tid var förbi för snart 20 år sedan. Afs består av ungdomar, de skulle inte gilla hans intensiva mani. Dom har säkert inte ens hört talas om honom som ni gamla Sd;are. Han var ju er kamrat länge.

Förstår inte riktigt vad det är du försöker säga med det.

Vet inte hur Paulsson tänker idag. Men med all sannolikhet röstar han säkert på AfS. Sen lägger han nog mest av sin tid just på det alternativ medias bokmässa och andra samlingspunkter för Alt-Media som han gjorde i fjol.

Har svårt att se varför Kasselstrand skulle ha något emot honom, i synnerhet med tanke på att han öppet välkomnar Palludan nu.
Citera
2021-08-13, 21:40
Medlem
Citat:

Ungdomar?

Flygbladsgruppen verkar visserligen vara något yngre, men har å andra sidan också några kromosomer fler.
Citera
2021-08-13, 21:48
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Ungdomar?

Flygbladsgruppen verkar visserligen vara något yngre, men har å andra sidan också några kromosomer fler.

Varför inte sätta på dig vindtygsoverallen, koppla husvagnen och gå full SD?

Satans navelskådande.
Citera
2021-08-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Varför inte sätta på dig vindtygsoverallen, koppla husvagnen och gå full SD?

Satans navelskådande.
Jag svarade på den uppenbara osanningen att "AfS består av ungdomar". Hur du lyckas koppla det till husvagnar (?) är oklart.

AfS är idag framför allt ett parti för den här typen av människor. Boomers som tappat kontakten med verkligheten. Dessa deltar gladeligen i Tor Paulsson-relaterade fantasiprojekt som "Education 4 Future", "Nationella arvsfonden" och annat. Det är de här människorna, inte 25-åriga civilekonomer, som utgör AfS medlemsbas.
Citera
2021-08-13, 22:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Jag svarade på den uppenbara osanningen att "AfS består av ungdomar". Hur du lyckas koppla det till husvagnar (?) är oklart.

AfS är idag framför allt ett parti för den här typen av människor. Boomers som tappat kontakten med verkligheten. Dessa deltar gladeligen i Tor Paulsson-relaterade fantasiprojekt som "Education 4 Future", "Nationella arvsfonden" och annat. Det är de här människorna, inte 25-åriga civilekonomer, som utgör AfS medlemsbas.

AfS skulle inte bli som SD som utesluter alla som "säger sanningen" och inte har blivit "liberala". Därför samlades alla de som uteslutits från SD och olika mer extrema partier hos AfS. Och då tror jag många av de mer integrerade i samhället hoppade av. Så de som bara var "radikala SD-are" från SDU ville inte förknippas med alla rättshaverister, extremister och andra filurer. Så AfS har fått lära sig varför SD är så hårda och utesluter alla.
Citera
2021-08-14, 05:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
AfS skulle inte bli som SD som utesluter alla som "säger sanningen" och inte har blivit "liberala". Därför samlades alla de som uteslutits från SD och olika mer extrema partier hos AfS. Och då tror jag många av de mer integrerade i samhället hoppade av. Så de som bara var "radikala SD-are" från SDU ville inte förknippas med alla rättshaverister, extremister och andra filurer. Så AfS har fått lära sig varför SD är så hårda och utesluter alla.

Du tror. Du vet inte. Å andra sidan spelar det ingen roll.

Det är dagens Sverige som är extremt. Du fattar väl att ska Sverige någonsin bli bättre igen behöver landet radikaliseras nationellt svenskt. Sverige och svenskarna är utsatta för extremism och den upphör inte bara om svenska pensionärer tar till gatorna ibland och demonstrerar högst beskedligt.

Låt oss säga att AFS aldrig lyfter och t o m läggs ned. De sista som vinner någonting på det är ju svenskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in