2021-08-12, 18:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om han inte skrivit testmente så är det barnen som avgör. Visst är HD förmyndre men en överförmyndare kopplas in. Hd kan inte göra något. Och T blir 18 år i januari.

Huset var väl ganska belånat.
Citera
2021-08-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fattar inte varför du envisas med att misstänkliggöra JG i denna usla mordhistoria. Han har nog förstått att SD var skyldig, men knappast mer än så. Du går ju på som en ångvält!

■ En del personer som tidigare har skrivit och postat sina inlägg i L*na Wesstr*m-tråden har med bestämdhet påstått, att St*fan Davidss*n hade totalt och fullständigt söndermanipulerat sin lilla älskade Yodinna [ HD ]

På samma sätt hade även St*fan Davidss*n totalt och fullständigt söndermanipulerat sin kamrat JG och till sådana grad, att JG fick en så kallad mental tremor vilken bland annat skulle ha varit orsaken till att JG under ett tidigare polisför ... samt under pausen råkat radera sin app i sin mobila enhet.

■ Enligt ovan skrivet, är jag säker på, att skenet bedragit dig, detta sagt med anledning av jag har sedan länge förstått att du tror blint på att faktumet var sådant beträffande St*fan Davidss*n.

■ Vad du borde ta till dig men inte tycks klara ut av, är att både Yodinnan:s, [ HD:s ] samt JG:s beteenden varit mycket märkliga, och detta sagda i konnektion till det tidigare mordet på L*na Wesstr*m samt under alla de polisförhör som gjordes med de tvenne.

■ Faktumet är sådant vilket jag itererat i L*na Wesstr*m-tråden vid ett antal tidigare tillfällen, att varken Polisen eller Kriminalteknikerna, och framför allt sagt Rättsläkarna, hade kunnat identifiera den avlidna kvinnokroppen bakom bullerplanket under Lördagens sena kvällstid vid klockan 22:40 samt Lördagen den 19 Maj 2018, det kunde däremot sagt St*fan Davidss*n:s kamrat JG göra vid det aktuella tillfället.

Tillägg till ovan: Förberedelsen för att då, och under Lördagskvällen den 19 Maj 2018, borttransportera den avlidna kvinnokroppen till likförvaringshuset, ägde rum vid klockan 22:40, ambulansen samt ambulans-transporten, ägde rum klockan 22:45 från mordplatsen.

■ Det var under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 som St*fan Davidss*n:s kamrat JG skapade ett inlägg på sin Facebookssida, där denne klart och tydligt skrev, att den avlidna människokroppen, som tidigare hade upptäckts av två privatpersoner bakom ett bullerplank vid klockan 14:30 - 14:31, var ingen mindre än L*na Wesstr*m, vilket ägde rum klockan 19:03

Tillägg till ovan skrivet: Bara en kort tid därefter samt att St*fan Davidss*n:s kamrat JG hade skrivit sitt meddelande till allmänheten samt citat:
"Vila i frid Soft-is" , så stängde JG av sitt meddelande för att vidare kunna läsas av allmänheten.

■ Viktigt är, att åtminstone försöka, att ta till sig för den som har ett seriöst intresse för det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, att varken Polisen eller Kriminalteknikerna hade kunnat identifiera den avlidna människokroppen bakom bullerplanket vid det aktuella tillfället från klockan 17:00 och fram till klockan 22:45 under Lördagen den 19 Maj 2018.

Tillägg till ovan skrivet: Det är i första hand Rättsläkare vilka har som uppgift att identifiera en avliden människokropp vilket inte hade kunnat göras vid det aktuella tillfället då Rättsläkarna därstädes utförde den så kallade primär-okulära undersökningen av den avlidna människokroppen med avslut klockan 22:40.

■ Den avlidna kvinnokroppen som upptäcktes bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018, kunde först identifieras som L*na Wesstr*m under Tisdagen den 22 Maj 2018.

Som avslutning på detta inlägget vill jag åter igen få framfört, att Yodinnan [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG är alla mycket märkliga och säregna individer och absolut samt speciellt, Yodinnan [ HD ].

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-12 kl. 18:57.
Citera
2021-08-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Om du hade läst ett av mina tidigare skrivna inlägg i L*na Wesstr*m-tråden i dag, så skrev jag där, att St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil var högbelånat.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ingen aning.
Citera
2021-08-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

● 1: ) Är det så känsligt att skriva om HD att man blir hotad?

Då ska jag prova.

● 2: ) Jag tror HD är medskyldig till mord på LW.

SD är väl redan helt klar ,

● 3: ) sen tror jag JG har delaktighet på något sätt också.

Är det JG man kan förvänta sig ett hot från , eller HD? SD har nog ingen större möjlighet att kommunicera här längre.

● 1: ) För vissa av trådens medlemmar, så är det mycket uppenbart att Yodinnan [ HD ] överhuvudtaget inte ! skall framföras i L*na Wesstr*m-tråden, HD sägs ju ha blivit totalt och fullkomligt söndermanipulerad av St*fan Davidss*n, detta vilket sålunda skall förklara hennes märkliga och säregna beteenden, både före, och även strax efter mordet på L*na Wesstr*m samt även fortsättningsvis sett.

● 2: ) För oss och några få medlemmar, så har det länge varit uppenbart genom Yodinnan
[ HD:s ] mycket märkliga och säregna beteenden, att hon på ett eller annat sätt varit involverad i mordet på L*na Wesstr*m 2018.

● 3: ) Faktum kvarstår oavsett vad vissa av trådens medlemmar vill påstå beträffande St*fan Davidss*n:s kamrat JG, att denne, på ett eller annat sätt också, så som Yodinnan [ HD ], haft ett finger med i spelet gällande mordet på L*na Wesstr*m 2018.

Tillägg: De flesta av trådens medlemmar är betydligt mera intresserade av ........

1: ) Vilka bostäder som kommer att gå till försäljning.

2: ) Hur mycket St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil står i värde gällande dagsläget.

3: ) Om Yodinnan [ HD ] skall, eller kommer ! att byta sitt efternamn från Davidss*n till Axelss*n.

4: ) Syndomtyckandet beträffande Davidss*n:s samt Wesstr*m:s barn.

5: ) Medlemmar som påstår sig vara bevandrade i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 och trots det skriver förnamnet Jo*an istället för J*nas, och Ingemar istället för Ingv*r beträffande St*fan Davidss*n:s tidigare försvarsadvokat, så som, att L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 skulle ha skickat en loggremsa till St*fan Davidss*n klockan 23:05 istället för det korrekta klockan 23:01:13, det vill säga, tiden då St*fan Davidss*n mottog det transmitterade från L*na Wesstr*m.

Enligt ovan skrivet förstår man, att ett seriöst intresse saknas sålunda hos vissa medlemmar beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-12 kl. 21:43.
Citera
2021-08-12, 21:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilken lärdom menar du är övertydlig?

Vad exakt menar du att hon finansierar? Huset som hon vill ha kvar?
Jag menar det hennes väninna säger.

"För att tjejerna och Stefan skulle kunna bo kvar fick Stefan låna pengar på något sätt och sedan betala Hanna månatligen."

"Hanna var ledsen över att Stefan kanske inte kunde bo kvar i huset (..) "

Citat:
För mig är det inte konstigt om man som skild part önskar att barnen får bo kvar i sitt barndomshem, en villa, om det nu är möjligt.
Betvivlar inte.

För mig är det väldigt förvånande vid en begärd skilsmässa att ha sånt fokus på ett hus så att man är med och finansierar.
Procentsatsen torde vara rätt hög att man separerar, säljer och går vidare.
Skaffar sig ett nytt liv.

Speciellt med tanke på vad hon säger för övrigt, även då relaterat till barnen som hon har sån omsorg om beträffande att ha kvar huset:
Egoist-Hanna vill att barnens pappa ska åtalas så hon slipper honom.
Citera
2021-08-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen aning.

Faktum är, att St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil var max-belånat samt att St*fan Davidss*n därtill hade skulder till HD, sådant betydde, att vid det aktuella tillfället skedde en maktförändring mellan St*fan Davidss*n och HD, det resterande får du själv lista ut.

Yodinnan [ HD ] var dessutom en väldigt fattig person ekonomiskt sett och som till sist fick en hjälpande hand av sina föräldrar för att klara sig vidare.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ah, du tänker att han "testat" brottsplatsen innan?

Jag säger inte att det inte var två tillhyggen. Jag vill bara poängtera vad rättsläkaren sagt, utgå från det som är sagt/skrivet och inget annat.

Jag har uppfattat att märkena på trädstam och de på LW ev? var ett problem vid fastställande av tänkbart vapen.

Och ja, jag tror han besökt BP före brottet. SD är en kontroll-freak. Han skall utföra det perfekta brottet. Snabbt och tyst. Inga efterlämnade spår.

Närmast självklart att han "försäkrat" sig då brottet kräver stor målmedvetenhet och säkerhet för att lyckas.
Citera
2021-08-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det förefaller inte helt otroligt. Syftet skulle i så fall kanske kunna vara dels skapa ett intryck av flera gärningsmän eller tillhyggen på platsen, dels också att i förväg röja lite extra plats för att kunna släpa in en kropp i mörkret och dölja den i skydd av växtligheten utan att riva sig på vassa grenar. Det tyder i så fall också på en påtaglig planering, men en mycket begränsad risk i och med att det gjordes före mordet.

Ett annat scenario vore att med lite förebyggande vandalism skapa ett intryck för offret att det här inte skulle vara en bra plats att placera en ny cache.

Jag trpr SD ägnat en icke obetydlig tid till planering om än först i tanken men ju mer krav HD ställde tror jag att viss handling vidtogs som t.ex. besök på tänkt BP, röjning mm. Närområdet och grannars rörelsemönster hade han koll på. Han "finslipade" på detaljerna länge. Ända in i det sista.
Citera
2021-08-12, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag trpr SD ägnat en icke obetydlig tid till planering om än först i tanken men ju mer krav HD ställde tror jag att viss handling vidtogs som t.ex. besök på tänkt BP, röjning mm. Närområdet och grannars rörelsemönster hade han koll på. Han "finslipade" på detaljerna länge. Ända in i det sista.
Absolut, han blev ju observerad och grannarna kände att hans beteende var märkligt.

Att det lämnades in om skilsmässa, var för att "göra om och göra rätt" med en ny vigselförrättare. I allafall gav HD sken av att så var fallet.

Det normala vid en skilsmässa, är att man lämnar, delar på tillhörigheter, säljer eller köper ut den andre.

Här ska man leva på och dela bil, samt meddela om man träffar någon som mer än en vän? Fråga om lov att idka samlag med annan? Varför?!

HDs pappa betalar det som behövs.

HD håller god min i elakt spel, bokstavligen.

HD vet hur SD fungerar och vet hur hon ska agera.
SD litade på henne, trodde inte att hon kunde spela med samma kort.
Citera
2021-08-12, 23:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Det som förefaller mer välplanerat IMO är ett mord i Vivallaskogen. Till och med LW är med i spelet om hemligt rendezvous. Fejkar i chatt att hon ska lägga sig.
Noll digitala spår om uppgjord date.

Dags att kolla blottlagd cache på SDs uppmaning, SD lämnar mobilen strategiskt hemma och kör en sjukt klantig variant om busar i trakten.
Det ballar ur via LWs hallå, hallå, hallå.

Vilket lär leda till en ny plan innan planet lyfter.

I mitt tycke är BP illa vald och det är rent flyt att hon inte upptäcktes tidigare pga av allt från larmoperatör (skrik) och till urkasst eftersök rätt ut från farstun.
Allt ser ut som ett hastverk, även utifrån LW som lämnar chatt, paket och en dörr på glänt.

Så där ger jag SD rätt. Han hade nog planerat det mer (mer betyder dock inte superbt) som han säger i egenmäktig slutplädering.

Nån annan som rekat och rekommenderat BP?

"Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar henne som död."
2018: "hoppas hon är död."

"Det ska bli så bra nu" , sa Steffe till drömkvinnan och självdog tre år senare.
Hepp...
Citera
2021-08-13, 00:19
Medlem
Citat:
Jag har uppfattat att märkena på trädstam och de på LW ev? var ett problem vid fastställande av tänkbart vapen.

Och ja, jag tror han besökt BP före brottet. SD är en kontroll-freak. Han skall utföra det perfekta brottet. Snabbt och tyst. Inga efterlämnade spår.

Närmast självklart att han "försäkrat" sig då brottet kräver stor målmedvetenhet och säkerhet för att lyckas.

Här håller jag med dej till 110%, Och just därför så faller @jokermannens tes om att JG och HD skulle vara inblandad i mordet. Stefan skulle ALDRIG som det kontroll-freak han var tänka tanken på att blanda in några fler i mordet, Däremot så tror jag att flera runt han misstänkte Stefan men dom saknade bevis.
Man kan kalla Stefan för mycket men dum i huvudet var han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in