Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det gör jag inte. Sensmoralen är mer än övertydlig: .
Hon vill ha huset kvar, trots skilsmässa och anskaffad lgh, och finansierar detta.
Summan är heller inte tagen fritt ur luften relaterat till bodelning och kvarvarande skuld.
Jag skriver sen om exakt vad jag vill och som påvisar hur korkat hon resonerar ang argument att behålla huset för barnen skull.
Hur hon pratar emot sig själv.
Tack för diskussionen.
Vilken lärdom menar du är övertydlig?
Vad exakt menar du att hon finansierar? Huset som hon vill ha kvar?
För mig är det inte konstigt om man som skild part önskar att barnen får bo kvar i sitt barndomshem, en villa, om det nu är möjligt.
Jag har svårt att se hur HD skulle kunna finansiera både en ny bostadsrätt och på det dessutom betala en halv miljon till SD (din
teori). Möjligt att hon har haft sparkapital för att finansiera allt, eller att föräldrarna skjutit till med lån/gåva.
Om så hade varit fallet, hade det kanske varit enklare att från början låta bli skuldebrev mm.
Inte omöjligt att HD behåller huset, men huset ägs ju av barnen numera. Kan vara något stort, dyrt att betala kostnader för, nu när barnen börjar bli stora och kanske de snart flyttar.
Pengarna för huset vid försäljning kan ju bli en lägenhet för ett utflyttat barn.
Du får absolut ha din tro; att HD betalat SD en halv miljon, men du har inte visat på att så har skett. Det finns inget bevis för någon sådan betalning.
Tack själv för diskussionen.