Citat:
Ursprungligen postat av
Smutz
Fiberkablar to the moon. Hexatronic visade hur man skriver en rapport.
Fan ragge, jag sa ju det. Och köpte fortfarande inga aktier fast namnet dyker upp väldans ofta i min vardag. Men bockis satte väl av $6B till bredband eftersom de är kvar på två burkar och ett snöre-internet till skillnad från oss.
Dock ovanligt vettigt att passa på att lägga kanalisation för fiber samtidigt som man byter gatan.
Varför inte vänta med fiber ett par år och asfaltera om precis innan VA-gang kommer för att göra gatan till en leråker året efter som vi gör i Sverige.
Citat:
Jag har fortfarande djup beslutsångest över vad jag ska slänga mina öronmärkta kol-pengar på. Under dagens fria forskande på Warrior met coal såg jag att gubbarna i Alabama strejkar som riktiga chilenare, sedan första aprillo har de hållit på. Till och med deras frugor sympatistrejkar*. Kursen hade dykt strax innan strejken (pga av någon sort lawsuit) men sedan det bröt ut har inget dramatiskt hänt. Kan vara ett kul högrisk play men förmodligen något man bör hålla sig borta från.
*Greta style, de är väl ändå ordentliga trad housewifes.
Oh susanna, don´t u cry for me, for i come from alabama with a banjo on my knee.
Folk i Alabama är minst sagt lite eljest, så det kräver sin DD.
Citat:
Peabody skulle man såklart satsat på om man haft en tidsmaskin men nu känns det som man kommit lite sen till festen. Det har jag förvisso ofta hört är ett amatörfeltänk, det var något om att water the weed och smoke the flowers.
Suncoke och Arch upplever jag som ganska trygga och stadiga. Bra kol helt enkelt.
Nacco är litet och volatilt men har ändå höjt utdelningen i femtioelva år i rad. En råbarkad cowboy som ändå står vid sitt ord
Hasse är ju total chad med
BTU och jag har känslan att jag är sen att hoppa på. SXC hodlar jag men jag tror att nästa deep value play är
$EAF där jag ska köpa sönder nästa dipp.
GrafTech International Ltd gör elektroder av grafit, som faktiskt är kol till ljusbågsugnar eller EAFs som vi som har byggt upp småskaliga stålverk hemma kallar´t. När EAF blir den dominerande produktionsformen för stål inom kort borde Graftech tjäna fläsk, ikke sant ?