Citat:
Ursprungligen postat av
ebin
Jag fick studiemedel senast i slutet på juni; det är bara nu i augusti som CSN tänker börja fatta beslut utifrån att fribeloppet är borttaget för det andra halvåret 2021. Om jag förstår dig rätt så ska jag förlänga min nuvarande sommaransökan till hösten, och sedan göra en sista ändring runt slutet av december för att även inkludera den kommande vårterminen?
Hur gick det för dig, fick du den godkänd? Sitter nämligen i samma sits i nuläget och behöver i annat fall ringa upp gamla jobbet för att jobba extra under kommande termin.
Och en fråga till tråden: Om jag alltså förlänger min sommartermin till att inkludera HT21, då fattas fortfarande högskolepoängsbeslutet baserat på de antal HP jag tog under VT21 och (förhoppningsvis) godkänns förutsatt att jag är registrerad på kursen HT21?
Vidare en ytterligare fråga. Kursen jag är registrerad på sträcker sig mellan 29 mars - 15 augusti. Jag har bara valt att ta studiemedel för juni - augusti, men har erhållit poäng från andra kurser tenterade under kursperioden som uppfyller kravet. Är detta något som påverkar med tanke på kursens upplägg eller är poängen något jag behövt ta under perioden jag sökte studiemedel för?