2021-08-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Simon sköt aldrig hon så han kan inte bli dömd för mord enkelt

Hur kan du vara säker på det? Har polisen gått ut med det?
Citera
2021-08-12, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja. Det är få belagda fakta som talar för att byborna skulle ha med det här att göra. Hade det inte varit för uppgifterna i media hade jag släppt den delen och istället funderat mer på våra trådsabotörer.

Även Farbror Blå kan tänkas uppskatta att offentlighetens sökarljus riktas åt fel håll.

Närmast inget har egentligen kommit fram om FLs och SVs umgänge på senare tid. Åtminstone lite märkligt. Diskussionerna har istället handlat om de som minst av alla är inblandade, dvs FLs & SVs släkt.

Var fick ens media uppgifterna om att Shottaz medlemmar kan ha legat bakom det? Det känns mer som att någon har utnyttjat situationen och blandat in Ninow och hans grabbar eftersom de har varit i Luleå och begått brott senaste året för att vända blickarna någon annanstans.

Är det ens bekräftade uppgifter att brottsoffer hade Ninow inneboende?
Citera
2021-08-12, 10:13
Medlem
Citat:
Vad inte medhjälp, han var på fel plats

Det lär visas.
Citera
2021-08-12, 10:22
Medlem
Citat:
Han var på fel plats bara egentligen
Ignorerar du medvetet det folk försöker förklara för dig?

Även vid medhjälp ses man som skyldig.
Citera
2021-08-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ignorerar du medvetet det folk försöker förklara för dig?

Även vid medhjälp ses man som skyldig.

Men om S, som vissa hävdar, var där för att försöka varna/skydda F så kommer allt i ett annat ljus så klart. Men då krävs det att han öppnar sin käft nån gång.
Citera
2021-08-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick Voodoo
Men om S, som vissa hävdar, var där för att försöka varna/skydda F så kommer allt i ett annat ljus så klart. Men då krävs det att han öppnar sin käft nån gång.
Ligger det någon sanning i det påståendet att han försökte skydda F? Jag kan tycka det vore på tiden om någon som eventuellt känner S och vet på ett ungefär hur det hela gått till träder fram. Jag kan ha totalt fel men det faktum att S inte yttrar ett ord om saken får i alla fall mig att ana att han har något att dölja.
Senast redigerad av Azdz 2021-08-12 kl. 11:47.
Citera
2021-08-12, 11:40
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Var fick ens media uppgifterna om att Shottaz medlemmar kan ha legat bakom det? Det känns mer som att någon har utnyttjat situationen och blandat in Ninow och hans grabbar eftersom de har varit i Luleå och begått brott senaste året för att vända blickarna någon annanstans.

Är det ens bekräftade uppgifter att brottsoffer hade Ninow inneboende?

Läcka från Polisen.

Modus Operandi pekar inte på någon lokal förmåga. De brukar som sagts tidigare i tråden använda knivar, plåtsaxar, knytnävarna, kofötter, häftpistoler, brännbollsträn etc. Här är det någon som snabbt sprungit ut avrättat en person med flera skott = Järvafasoner.

Jag tror på två gärningsmän, B*rh*n och Y*hy*. Så hitta dem, men Polisen behöver ju teknisk bevisning och indicier också. Den typen av människor brukar inte vara så talföra i förhör.

Men framtiden får väl utvisa det.
Citera
2021-08-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ligger det någon sanning i det påståendet att han försökte skydda F? Jag kan tycka det vore på tiden om någon som eventuellt känner S och vet på ett ungefär hur det hela gått till träder fram. Jag kan ha totalt fel men det faktum att S inte yttrar ett ord om saken får i alla fall mig att ana att han har något att dölja.

Flera har hävdat samma sak i tråden, hur vet man att Simon inte sjunger ut som en lärka?
Citera
2021-08-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Flera har hävdat samma sak i tråden, hur vet man att Simon inte sjunger ut som en lärka?
Jag säger inte att det påståendet behöver vara felaktigt men så länge S inte berättar sanningen då utgår jag från att han är inblandad på ett eller annat sätt. Om du inte hans kompisar kommit in här och försöker ta honom i försvar vill säga.
Citera
2021-08-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
OT: Nämndemän kan ingå i tingsrätten som ytterst beslutar i en häktningsförhandling.

Skälig misstanke är ju helt subjektivt från ÅK's sida. Tingsrätten tar ju ställning till ÅK's framställan = han säger vad han vill som passar hans agenda. Som anhållen/häktad har du i princip ingen chans att motbevisa vad ÅK säger. Det vanliga är att ÅK säger sig behöva en person häktad p.g.a. utredningstekniska skäl = polisen skall hinna göra sin utredning.

Det kan mycket väl vara som så att SV sitter häktad för att han annars skulle försvåra utredningen, de hoppas att han bryter ihop eller att ÅK helt enkelt vill visa företagsamhet för den allmänna opinionen.
Bevis hit eller dit har mycket lite med detta att göra. Det är en enorm skillnad i rättssäkerhet mellan Sverige och t.ex. USA - där domstolarna behandlar ÅK och den tilltalades advokater lika.

Nej, nämndemän är inte delaktiga i häktningsbeslut. Vet inte varifrån du fått den uppgiften, men så är det inte.

Vad du säger i övrigt angående rättssäkerhet håller jag inte med om (tycker mycket borde förändras och förbättras, så missförstå mig inte i det hänseendet), men låt oss inte ta den diskussionen i den här tråden som handlar om mordet på Frida Landin.
Citera
2021-08-12, 12:55
Medlem
Jag hävdar inte att jag har rätt. Försöker bara tolka det som skrivs och samtidigt visa att saker inte behöver vara så uppenbara även om man har en person frihetsberövad.

Vad betyder dessa två skott som avlossades senare?
Kan de ha avlossats åt ett annat håll? T.ex mot en flyende person. Nu finns det inte fakta om detta men att polisen återkom till platsen skulle ju kunna stödja detta.
Senast redigerad av Mypointis 2021-08-12 kl. 13:51.
Citera
2021-08-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Läcka från Polisen.

Modus Operandi pekar inte på någon lokal förmåga. De brukar som sagts tidigare i tråden använda knivar, plåtsaxar, knytnävarna, kofötter, häftpistoler, brännbollsträn etc. Här är det någon som snabbt sprungit ut avrättat en person med flera skott = Järvafasoner.

Jag tror på två gärningsmän, B*rh*n och Y*hy*. Så hitta dem, men Polisen behöver ju teknisk bevisning och indicier också. Den typen av människor brukar inte vara så talföra i förhör.

Men framtiden får väl utvisa det.

Den här Simon. Vad skulle han sitta 2,5 år för? Skulle Ninows grabbar ha åkt upp till Boden för att bränna en bil för att sedan fly vidare? Låter väldigt avancerad planering för dessa grabbar som torskar för skitsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in