2021-08-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Suck. Dyka upp, så typsikt incels. Vad tror dom egentligen.

Jo de kanske inte kan få någon svensk tjej ,fast blir det fler kvinnor så har de större chans.

Jämför vilken bra situation som vissa kvinnor kom i när det kom 1000-tals flyktingar. Det vart så många män som kom att en massor kvinnor kunde få beundran och kärlek från männen. Jag säger inte att Incels alls ska ha lika stora fördelar men bara lite bättre villkor.

Bara för du dejtat en Incels betyder det inte att alla Incels är helt värdelösa , några kvinnor kan uppfatta dem som attraktiva och vilja skapa en massa kärlek med dem.
Citera
2021-08-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
I vilket fall som helst så måste det bli högre andel kvinnor om det ska bli färre Incels.

Det är det mest centrala , vi kan t.ex inte ta hit fler män och tro att det blir färre Incels.

Tvärtom för varje man som invandrar till Sverige blir det en Incels till.

För varje kvinna som vill ha sex som invandrar till Sverige blir det en Incel mindre.

Jag tycker vi ska prioritera Incel-frågan av dessa anledningar:

1. Den mentala hälsan blir bättre för både män och kvinnor.

2. Mindre brott , män blir mer desperata som Incels och gör mer brott ,inte alla men några.

3. Mindre kostnader för fängelser ,mentalvård och sjuka.

Vi kommer aldrig kunna bryta trenderna mot mindre brott om vi inte får ner andelen , Incels. Terapi ,träning och så vidare fungerar på individnivå men , men om en person tagit sig upp ifrån Incelstadiet så är det en annan som faller ner. Incels blir helt enkelt desperata och ägnar sig åt höga risker. Ungefär 90% av brottslingar är män.
Men vad hjälper det om det är 20 % av män som får 80% av kvinnor som ni incels skriver hela tiden om?? 😀
Citera
2021-08-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Men vad hjälper det om det är 20 % av män som får 80% av kvinnor som ni incels skriver hela tiden om?? 😀

I långa loppet stämmer det ej eftersom 60 % av männen är i en relation. I unga år kan det stämma att 20% får det mesta , men ju äldre så vill fler kvinnor ha en fast relation. Även fast trenden är nedåtriktad så är det fortfarande kvinnor som har relationer med män.

Det hjälper alltså.
Citera
2021-08-11, 17:15
Medlem
Citat:
I långa loppet stämmer det ej eftersom 60 % av männen är i en relation. I unga år kan det stämma att 20% får det mesta , men ju äldre så vill fler kvinnor ha en fast relation. Även fast trenden är nedåtriktad så är det fortfarande kvinnor som har relationer med män.

Det hjälper alltså.
Men är inte incels problem de blygga, vågar inte prata med kvinnor osv osv?? Vad hjälper om Sverige har 70% kvinnor i stället?? ☺️
Citera
2021-08-11, 17:48
Medlem
Citat:
Bara för du dejtat en Incels betyder det inte att alla Incels är helt värdelösa , några kvinnor kan uppfatta dem som attraktiva och vilja skapa en massa kärlek med dem.

Har jag sagt det?

Du tycker alltså incels ska sitta vänta på någon dyker upp. Det funkar inte så.
Citera
2021-08-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Men är inte incels problem de blygga, vågar inte prata med kvinnor osv osv?? Vad hjälper om Sverige har 70% kvinnor i stället?? ☺️

Jo det hjälper. Det är precis som inget skulle hjälpa , samhället har blivit fixerade på att inget kan hjälpa Incels.

Incels är mycket olika det är egentligen bara att de är de som kvinnorna väljer sist och finns det fler kvinnor så ökar sannolikheten för att de ska bli valda.

Det är likadant för kvinnor ,om det finns många män så ökar det sannolikheten för de kvinnor som vill ha en relation med en man att få det.
Citera
2021-08-11, 19:42
Medlem
Citat:
Har jag sagt det?

Du tycker alltså incels ska sitta vänta på någon dyker upp. Det funkar inte så.

Nej inget dyker upp , men du ser hur många män som vittnar hur svårt det är på dejting-appar finna kvinnor. Så även om de sträcker sig ut och försöker nå kvinnor så är det svårt för vissa män.

Vissa andra män har det hur lätt som helst ,men i genomsnitt är det rätt svårt för män att få tag i en kvinna , mycket svårare än vad kvinnor har.

Hur ser du själv på situationen ?
Citera
2021-08-11, 20:01
Medlem
Citat:
Nej inget dyker upp , men du ser hur många män som vittnar hur svårt det är på dejting-appar finna kvinnor. Så även om de sträcker sig ut och försöker nå kvinnor så är det svårt för vissa män.

Vissa andra män har det hur lätt som helst ,men i genomsnitt är det rätt svårt för män att få tag i en kvinna , mycket svårare än vad kvinnor har.

Hur ser du själv på situationen ?

Jag tror att män inte har det så svårt på dejtingappar. och tror att incels skulle lyckas om dom ansträngde sig.
Citera
2021-08-11, 22:19
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Jag tror att män inte har det så svårt på dejtingappar. och tror att incels skulle lyckas om dom ansträngde sig.

Tror gör man i kyrkan.
Citera
2021-08-11, 22:35
Avslutad
Citat:
Du får gärna ta över mitt Tinder-konto och se hur svårt det är.
Citera
2021-08-11, 22:41
Medlem
neuron-drones avatar
Incels vill ju misslyckas. Nu har jag inga direkta incels i min omgivning för tror de mest är på nätet. Men kan jämföra med andra som har hela sin identitet baserad på att det är synd om dem. De tror att så fort de klagar ska de få sympati, men istället blir man ju arg.

Hade en kompis som bara förstörde för sig själv för att det hela tiden skulle vara synd om hen.

Riktigt äckligt.

Det är sådana som är otypiska narcissister. De låtsas inte tycka om sig själva men samtidigt ska hela världen snurra kring dem. Man får inte inte ha tid att prata. Man får inte be dem ta eget ansvar. Eftersom i deras värld är de missförstådda kungar.
Citera
2021-08-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Tror gör man i kyrkan.

Det är ju vad det är. Jag tror att incelsen hade lyckats om dom tog tag i det och ansträngde sig istället för att sitta och vänta på att någon ska dyka upp, sen sitter dom där och klagar bara att dom aldrig lyckas, och har massa bortförklaringar om olika saker.

Citat:
Ursprungligen postat av bubbsel
Du får gärna ta över mitt Tinder-konto och se hur svårt det är.

Ja det gör jag gärna.

Och funkar inte nätdejting för en, då får man börja fundera på andra sätt som man kan lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in