Citat:
Ursprungligen postat av
Bruz-Lee
Det finns ju rätt många som lever på Poker oxå, men den som säger att det är enkelt har ju heller aldrig provat på att fortsätta spela efter en stor downswing och då fortsätta spela sitt A-game.
Det är väl samma typ av money management i Poker och trading.
Skillnaden är att Poker är ett yrke som faktiskt existerar. Medans du kan nästan inte hitta en enda trader som faktiskt tradar som inte säljer kurser.
Hur vet man att Daniel Negreanu är bra på poker? Jo, man kan se det på hur mycket han har tjänat etc.
Men när det kommer till trading så vill ingen visa svart på vitt vad den tjänar. Ett fiktivt yrke till stor del.
Det finns transparens i Poker på ett helt annat sätt.
Jag säger inte att trading inte existerar men det är jävligt svårt att faktiskt hitta äkta, legit traders som inte bara är ute efter att sälja en en massa kurser.
Det är ett fantastiskt bra sätt att lura unga dock att tro att man kan tjäna en massa pengar på det.
Kolla bara på Ricky Gutierrez. Han har fått folk att tro att han tjänar flera hundratals % per år ifrån trading haha. Han har tjänat mer än flera tiotals miljoner på att sälja folk den lögnen.
Raging Bull är ett annat exempel. Det är en laglig scam.
Jag vet bara en enda tradingaktör som jag inte är helt säker ljuger eller inte. Jag skulle gissa på att de är legit men att deras kurser är sisådär.