2021-08-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad är det för dumheter. Du kan mycket väl redigera utan att du lämnar någon redigeringshistorik....och vet du vad....jag tror du vet om det.

Jag ska förklara: Det är bara att redigera - kopiera - ta bort allt man skrivit (hela inlägget) å klistra in redigeringen - eller hur - inga spår alls efter vad man redigerat.

Där är en redigering gjord, den motbevisar vad Marry säger. Jag har hittills inte sett något printscreen eller bevis från hens sida. Problemet med troll är att dem fortsätter hur många gånger dem än blir överbevisade.

I Marrys fall först angående hyreslägenheten och nu redigeringen.
2021-08-10, 21:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Vad är det för dumheter. Du kan mycket väl redigera utan att du lämnar någon redigeringshistorik....och vet du vad....jag tror du vet om det.

Jag ska förklara: Det är bara att redigera - kopiera - ta bort allt man skrivit (hela inlägget) å klistra in redigeringen - eller hur - inga spår alls efter vad man redigerat.

Du menar att ta bort det gamla inlägget och ersätta det med ett nytt? Det är per definition inte att redigera ett inlägg.
2021-08-10, 21:25
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du menar att ta bort det gamla inlägget och ersätta det med ett nytt? Det är per definition inte att redigera ett inlägg.
Kalla det vad du vill men det är ett sätt att ändra i sina inlägg utan att sätta spår. Så att påstå att redigeringshistoriken på Facebook garanterat visar vad det stått innan i inlägget är inte sant eftersom det går att redigera på så sätt som du beskrivit.
2021-08-10, 21:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den redigeringen är en lögn, samtliga ändringar som man gör på Facebook sparas och går att se i efterhand. Det är klarlagt för länge sedan att någon sådan redigering inte har skett.
Ja du har rätt, det står kostnad för renovering. Och det är inte ändrat.
Kostnad för renovering. Det är ju ännu värre. Vilken renovering ska säljaren stå för i ett värderat hus?
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var väl Esbjörn som föreslog priset?
Fast vilken koll hade han på bostadsmarknaden? Det må vara hans ansvar att skaffa sig kunskap själv. Och lagen skyddar inte mot en dålig affär. Men hur mycket litade han på Ebba för att hon är Ebba? Utnyttjade hon det förtroendet hennes ställning ger henne till att snyta åt sig huset lite billigare ?
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du ljuger kontinuerligt i dina inlägg, är du likadan privat?

Här finns originalposten och den redigerade varianten för jämförelse.
https://anonfiles.com/hcoer07fu8/Screen_Shot_2021-07-18_at_15.13.41_png
Tack för länkade.
Ja, det finns mycket att tänka om det inlägget. Vid första snabba kollen hittar jag starkt modifierade sanningar direkt.
•Ebba har inte varit noga med att säkerhetskälla att allt gick rätt och schyst till.
• Bland mycket annat så har hon ju inte gjort de 2 värderingarna hon säger sig sig ha gjort.
• Priset är inte satt utifrån de 2 värderingar som mäklare gjort. Om Esbjörn fått någon information om de knappast existerande värderingarna. Så har det skett muntligt. Hur mycket tid fick då Esbjörn att reflektera?
• Esbjörn bestämde inte priset. Ebba gav ett bud, han ett (sopigt) motbud och Ebba tog det.

Samtliga ovanstående punkter skedde på ett helt annat sätt än vad man får uppfattningen om när man läser Ebbas inlägg.
Citat:
I polisförhöret angående röjningen av sly så säger han att han tyckte att priset var lite lågt.

Så visst så har han en uppfattning eller menar du att han ljuger?

Han har väl även framfört samma synpunkt i ett antal tidiga intervjuer.
Även om en person med kognitiv funktionsnedsättning kan verka lite bakom flötet vid första anblick. Så är det ju inte så det är. Esbjörn hade ju fått förklarat för sig hur det låg priset faktiskt är. Så det tycker han nog är lite näslligt att han gick med på att sälja så billigt. Men det är ju inte pengarna säger han. Han vill ha kvar huset och han är redo att slåss för det.
2021-08-10, 21:35
Medlem
Citat:
Mycket i din rant är åsikter, men vi kan ju titta på det som faktiskt går att ta på, "med en månadslön som slår mångas årslöner".

Hon tjänar 141 575 kronor i månaden, 2021

Siffrorna för Sveriges löner 2021 har jag inte hittat, men väl för 2020.

Snittårslönen är 433 200, eller 3 gånger Ebbas månadslön
Medianårslönen är 388 800, eller 2,7 gånger Ebbas månadslön.
10:e percentilens årslön är 328 800, eller 2,3 gånger Ebbas månadslön.

Inte ens om jag letar jag upp den grupp inom 10:e percentilen som tjänar sämst, Privatanställda arbetare, så har de sämre årslön än vad Ebba har som månadslön. De tjänar 270 000 i årslön och det motsvarar 1,9 gånger Ebbas månadslön.

Var hamnar vi då om en heltidsarbetandes årslön ska vara mindre än Ebbas månadslön? Finns det några i Sverige som tjänar som mest 11 797 kronor i månaden (74 kronor i timmen) på sitt lagliga heltidsjobb? Tyvärr finns det nog en och annan, men ser inte att man kan dra slutsatsen att "mångas årslöner" är sämre än Ebbas årslön.

Tjänar Ebba för mycket pengar? Jag tycker inte det, men eftersom det är skattepengar som betalar hennes och andra yrkespolitikers löner, så borde vi vara bättre med att kräva resultat från det de är satta att göra. Göra Sverige till en bättre plats, ett steg i taget.

Jag håller inte riktigt med om det sista där. Ebba uppbär samma grundarvode (inte lön) som alla riksdagspolitiker, om 69 900kr. Därutöver kan hon få tillägg på det arvodet för eventuella uppdrag hon har i riksdagen. Detta arvode betalas då av staten, dvs det är skattepengar.

Men därtill så har väl KD, tror jag, en regel som säger att deras partiledare skall uppbära samma arvode som statsministern. Och partiet KD skjuter då till mellanskillnaden från riksdagens arvode, upp till motsvarande summa som statsministern har, vilket ger Ebba den totala månadsinkomsten om dryga 140 kkr. Denna senare del av hennes inkomst torde utgöra lön från KD och utgör då inte skattemedel (annat än möjligen till viss del och då indirekt.)
2021-08-10, 21:51
Medlem
Citat:
Mycket i din rant är åsikter, men vi kan ju titta på det som faktiskt går att ta på, "med en månadslön som slår mångas årslöner".

Hon tjänar 141 575 kronor i månaden, 2021

Siffrorna för Sveriges löner 2021 har jag inte hittat, men väl för 2020.

Snittårslönen är 433 200, eller 3 gånger Ebbas månadslön
Medianårslönen är 388 800, eller 2,7 gånger Ebbas månadslön.
10:e percentilens årslön är 328 800, eller 2,3 gånger Ebbas månadslön.

Inte ens om jag letar jag upp den grupp inom 10:e percentilen som tjänar sämst, Privatanställda arbetare, så har de sämre årslön än vad Ebba har som månadslön. De tjänar 270 000 i årslön och det motsvarar 1,9 gånger Ebbas månadslön.

Var hamnar vi då om en heltidsarbetandes årslön ska vara mindre än Ebbas månadslön? Finns det några i Sverige som tjänar som mest 11 797 kronor i månaden (74 kronor i timmen) på sitt lagliga heltidsjobb? Tyvärr finns det nog en och annan, men ser inte att man kan dra slutsatsen att "mångas årslöner" är sämre än Ebbas årslön.

Tjänar Ebba för mycket pengar? Jag tycker inte det, men eftersom det är skattepengar som betalar hennes och andra yrkespolitikers löner, så borde vi vara bättre med att kräva resultat från det de är satta att göra. Göra Sverige till en bättre plats, ett steg i taget.

Jag hävdade inte att Ebba tjänade mer i månaden än en svensk snittlön, den drar nog många dessutom upp.
Det jag skrev är att hon tjänar mer i månaden än vad många har i årslön.

Drygt 140 tusen i månaden.
Man kunde ju tänka att hon kunde betala renoveringen för sitt hus själv då istället för att låta Esbjörn stå för fiolerna efter att hon ändå betalat mindre än värderingen som utgår från befintligt skick.
2021-08-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag hävdade inte att Ebba tjänade mer i månaden än en svensk snittlön, den drar nog många dessutom upp.
Det jag skrev är att hon tjänar mer i månaden än vad många har i årslön.

Vilket fnirp mycket pedagogiskt och sakligt motbevisade, med eftertryck. Man får vara rejält korkad för att inte ha fattat det

Så, nej, det är inte många, om ens någon, som har en årslön lägre än Ebbas månadslön.

Enligt sidan statsskuld.se så är månadslönen för de sämst betalda yrkena i Sverige 21900kr. Det motsvarar alltså en årslön som är nästan dubbelt så stor som Ebbas månadslön.

Så, i jämförelse med ditt påstående, så har Ebba en riktigt urusel lön, bara drygt hälften av vad du påstår.
2021-08-10, 22:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Om man heter kubun och bara har sin mamma som följare så funkar det säkert.

Men när man som Ebba har 12000 likes och 3000 kommentarer på sitt inlägg så trollar man inte bort det utan upptäkt och ersätter det med ett nytt.

Snurrar foliehatten extra snabbt på dig i kväll?
Kollade upp detta hur det ser ut på Facebook och om det är ditt eget inlägg alltså en TS så syns ingen redigeringshistorik alls. Nu vet inte jag vilket inlägg som diskuterats men är det ett startinlägg så går det att redigera utan att det syns.

Kollade hennes Facebook också - ja herregud vad folk går åt henne - hennes popularitet har såklart sjunkit vilket också visat sig i de senaste opinionsmätningarna där KD går kräftgång som aldrig förr.

https://www.facebook.com/aftonbladet/posts/4852377071439123

Nej, det här rätar hon inte upp oavsett om hon lyckas tilltvinga sig kåken eller ej av släkten Bolin.
2021-08-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Gå in och titta själv så ser du att hon redigerat.

Vi är många som börjat tröttna på hur du, likt Ebba, ändrar tidigare utsagor för att få dom att passa för stunden.
Jag bifogar en länk till inlägget.

1. För att se redigeringshistorik så klickar du på de tre prickarna högst upp till höger i inlägget.

2. Markera texten du påstår är redigerad i de två versioner som kommer fram och kopiera.

3. Klistra sedan in de två olika versionerna när du kommenterar detta inlägg så fortsätter vi diskussionen sedan om vem som är mest trovärdig.
2021-08-10, 22:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Kalla det vad du vill men det är ett sätt att ändra i sina inlägg utan att sätta spår. Så att påstå att redigeringshistoriken på Facebook garanterat visar vad det stått innan i inlägget är inte sant eftersom det går att redigera på så sätt som du beskrivit.

Rent tekniskt så är det ett nytt inlägg, även om det till stora delar är identiskt med det gamla som togs bort. Det som skiljer är tidsstämpeln, plus att inga likes och kommentarer följer med till det nya inlägget. Men det är klart, folk håller inte reda på när saker skrevs, så det missas säkert.

Har man en skärmdump av originalinlägget, så går det dock att påvisa att något sånt har skett.
2021-08-10, 22:16
Medlem
Citat:

Gå in på Ebba Busch inlägg och kolla, hennes redigeringshistorik finns kvar, den ändring som ni påstår är gjord existerar helt enkelt inte. Det gör däremot andra ändringar.
2021-08-10, 22:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Jag håller inte riktigt med om det sista där. Ebba uppbär samma grundarvode (inte lön) som alla riksdagspolitiker, om 69 900kr. Därutöver kan hon få tillägg på det arvodet för eventuella uppdrag hon har i riksdagen. Detta arvode betalas då av staten, dvs det är skattepengar.

Men därtill så har väl KD, tror jag, en regel som säger att deras partiledare skall uppbära samma arvode som statsministern. Och partiet KD skjuter då till mellanskillnaden från riksdagens arvode, upp till motsvarande summa som statsministern har, vilket ger Ebba den totala månadsinkomsten om dryga 140 kkr. Denna senare del av hennes inkomst torde utgöra lön från KD och utgör då inte skattemedel (annat än möjligen till viss del och då indirekt.)

KD:s andel, var kommer de pengarna ifrån? För att citera från riksdagens egen information:

"Stödet från staten och riksdagen är den största inkomstkällan för partier på riksnivå"

https://www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/arbetet-i-riksdagen/sa-arbetar-partierna/#5fe1bcab25033f4290876a9c6e59995d

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in