Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Borgnäs har spårat ut och fått MOP-sjukan. (Anér, Krantz var möjligen sjukare i den åkomman)
Jag tror också att YN sett mördaren, det är den enklaste förklaringen.
Även om LJ och YN's uppgifter om samme man skiljer sig så mycket åt.
Keps - Barhuvad
Jacka - Rock
Ingen väska - Handledsväska
(Fritt ur minnet. Vittnenas exakta ord bör användas)
Och det blir som sagt ett pusslande med signalementen när man talar om SE. (+Glasögon från Grand)
Uppgiften från YN är alltså handledsväskan.
En väska som inte rymmer en .357 Magnum och som då måste ha varit en annan väska?
Alt. att det är något annat som akut måste stoppas ned i väskan?
o.s.v. Eller så är det en annan GM med en annan väska, vapenväska?
Du talar om att du har svårt att få SE's första berättelse att gå ihop, men säger inget mer.
Svårt att bemöta..
Vi talade här precis om NF's berättelse som inte gick ihop....
Eller vi kan tala om Leif L. som säger en hel del som inte går ihop...
Att han påstår sig kasta sig ur bilen direkt efter sin U-sväng, men där uppgifterna sedan visar på att han ringer 90.000...
Här blir han påkommen att ljuga, eller har han bara uppfattat det hela lite fel?
Jag menade att Grandmannen, Tensonmannen och mördaren samt den YN ser är samma man. Men att det INTE är SE. Om man ska förklara bort SE måste man också förklara bort signalementet och förväxlingen. Det skulle man ev kunna göra med en Grandman enligt ovan?
Då skulle SE i så fall stå inne i receptionen när Grandmannen susar förbi S44 och även vara kvar inne när skotten går kanske.
I första referatet med SE tycker jag - om han är ute på gatan - att det borde innehålla något i stil med: ”Direkt jag kom ut hörde jag ett skott och såg direkt att det var uppståndelse och att något hänt i min gångriktning”. Därför tror jag att han är inomhus när skotten går om han är oskyldig. Så menade jag.