2021-08-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du kan inte nämna något?

Jo då, jag har också påtalat konkreta fall i tråden! Sök så får du se om du är intresserad! Sökfunktionen finns av en anledning, nämligen att jag ska slippa upprepa och länka samma saker till dig in i absurdum!

Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Vi? När har jag eller Auric pratat om Trumps påstådda övergrepp? Och du menar alltså att det är rätt, att man inte ska behöva visa upp några bevis för det man påstår?
"Ni" vänsterblivna troll. Jag drar er alla över en kam i det här fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Nixter har nämnt precis allt som går att nämna.
Ja, då tycker jag du ska lyssna lite mer på vad han har att säga istället för att sitta här och trolla!
2021-08-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Lin Wood, Sidney Powell och Mike Lee inkom alla med varsitt fall till domstolen, så ditt resonemang faller ganska pladask.

Varsitt fall. Tre stycken alltså? Det har jag missat men kan du säga vad dessa tre fall handlar om??
2021-08-09, 18:46
Medlem
Citat:
"Åtalsanmäler"? Vad f-n menar du med det? Finns inte ens något som heter så!

Gör som Joe Biden, när orden sviker, hitta på egna!

Som vanligt har du fel Scrollock () när skall du lära dig. En enkel googling hade hjälp dig. Den är dessutom i högsta grad applicerbar i det vi debatterar på denna sida. Här nedan har du skillnaden mellan åtalsanmälan och polisanmälan.

”Termen åtalsanmälan rör främst kontrollmyndigheters skyldighet att anmäla brott till polis eller åklagare. Polisanmälan innebär att en person anmäler ett brott till polisen, det kan vara den som utsatts för brottet men även en annan utomstående person”
2021-08-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Som vanligt har du fel Scrollock () när skall du lära dig. En enkel googling hade hjälp dig. Den är dessutom i högsta grad applicerbar i det vi debatterar på denna sida. Här nedan har du skillnaden mellan åtalsanmälan och polisanmälan.

”Termen åtalsanmälan rör främst kontrollmyndigheters skyldighet att anmäla brott till polis eller åklagare. Polisanmälan innebär att en person anmäler ett brott till polisen, det kan vara den som utsatts för brottet men även en annan utomstående person”
Inte på det sätt som personen som skrev ville göra gällande.
2021-08-09, 18:57
Medlem
Citat:
Jo då, jag har också påtalat konkreta fall i tråden! Sök så får du se om du är intresserad! Sökfunktionen finns av en anledning, nämligen att jag ska slippa upprepa och länka samma saker till dig in i absurdum!

"Ni" vänsterblivna troll. Jag drar er alla över en kam i det här fallet.

Ja, då tycker jag du ska lyssna lite mer på vad han har att säga istället för att sitta här och trolla!
Så du hade varken några exempe på alla dessa edsvurna vittnesmål att komma med eller en förklaring till varför du ville prata om Trumps påstådda övergrepp.
Jag vet att du hemskt gärna vill slippa bevisbördan men det är inte riktigt så det funkar scrollock

Men för att sammanfatta utvecklingen så:
1. De håller på bevisen!
2. De får inte visa upp bevisen!
3. Det behövs inga bevis!
2021-08-09, 19:03
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Inte på det sätt som personen som skrev ville göra gällande.

Jaha. Så nu backar du alltså från det du skrev dvs:

Citat:
"Åtalsanmäler"? Vad f-n menar du med det? Finns inte ens något som heter så!

Stämmer det?

Vad jag sedan ville "göra gällande" är hyfsat uppenbart av det jag skrev, att du sedan inte klarar begripa liknelsen är inte förvånande sett till hur insnärjd du blir även i de enklaste resonemang när du ombeds klargöra något.
2021-08-09, 19:24
Medlem
Citat:
Men när vänsterkvinnor #metoo:ar Trump för att han "tittat lite konstigt" på dem en gång för 15 år sean, ja då är det minsann solitt "bevis"! Ja, ni är allt lustiga ni vänsterblivna!
Haha kan inte släppa det här alltså. Tänker mig scrollock som advokat:
"Kan du visa upp några bevis för dina påståenden?"
"Nej, men låt mig påminna alla här inne att flera kvinnor har anmält min klient för sexuella övergrepp!"
2021-08-09, 19:30
Medlem
siisters avatar
Citat:
Lin Wood, Sidney Powell och Mike Lee inkom alla med varsitt fall till domstolen, så ditt resonemang faller ganska pladask.

Och hur gick det? Sidney Powell och Lin Wood fick till och med hitta på vittnesmål (exempelvis 'Spyder') eftersom det inte fanns några riktiga bevis

Citat:

Tidigare i tråden kan jag se att du nämner Melissa Carone

Citat:
Sa jag inte förut att Carones vittesmål var rätt vasst?
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

I sitt vittnesmål påstår hon att valarbetare förfalskade väljares signaturer på valsedlarna. Om ett något sånt är bland det vassare du sett förstår jag varför du tror att valet blev stulet från Donald Trump
2021-08-09, 19:31
Medlem
Nu när man noggrant utreder attacken den 6 jan och vad som föregick den så vävs ju den intimt ihop med det felaktiga eller snarare fabricerade påståenden om valfusk då Trump är huvudperson man utreder i både attacken mot Capitolium och övergreppet på valprocessen.
Rosen vittnar ju om hur Trump översked sina befogenheter och försökte valfuska sig till segern genom få DOJ att agera till hans favör och att ett uttalande om misstänkt valfusk tydligen i förväg författats av en lojal Trumptjänsteman på DOJ.

Så vi kan nog redan säga att äntligen verkar det komma fram hållbara bevis, dessutom från ovanligt trovärdiga vittnen , på att försök till valfusk från Trumps sida skett. Mer lär komma under utredningens gång och någon vacker läsning lär det inte bli.

År väl den allvarligaste incidenter hittills avseende försök till valfusk vad gällande politiskt sprängkraft.
2021-08-09, 19:43
Medlem
Citat:
Den historiska Jesus har i allra högsta grad existerat så du framstår som tämligen dum ifall du ville göra en analogi på något som inte ska ha existerat!

https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_Jesus#Historical_existence
Finns många Jesus även idag men att en har existerat som guds utsände son för 2000 år sedan är nog tvivelaktigt.
Men visst, Jesus existens kanske har en lite mer av en gnutta trovärdighet än förekomsten av en Frankfurtserver full med bevis på valfusk, det medger jag..
2021-08-09, 19:58
Medlem
Citat:
Men som sagt, skälet till att det inte togs upp i domstol för ju helt enklet för att HD-somarna inte orkade göra sitt jobb. Egentligen skulle de flesta ha pensionerats av för många decennier sedan.

Så nu säger du att Trump utsett slöa domare som inte vill arbeta? Är det ytterligare ett exempel på hur fantastisk Trump var som president? Att utse slöfockar som inte vill arbeta? I så fall är det ju verkligen tur att han inte blev omvald. Ska USA ha en framtid som stormakt så måste folket där arbeta.

Och sedan kan man ju tillägga att de domare Trump utsåg till HD faktiskt var förhållandevis unga; Amy Coney Barrett är bara 49 år.

Och att många borde ha pensionerats för länge sedan? Du kanske inte visste det, men domarna i HD utses på livstid - just för att de ska stå fria från påtryckningar eller repressalier. En HD-domare kan bara avgå frivilligt eller avgå genom att avlida. Så Amy CB kan ha 35-45 år kvar som HD-domare

PS: de andra domarna Trump utsåg är 53 resp 56 år. Domaren Thomas var bara 43 när han utsågs, men i övrigt var alla icke-Trump utsedda domare över 50 när de utsågs. Så Trump föryngrade klart HD. Desto märkligare då att de är så slöa.
Senast redigerad av Auric 2021-08-09 kl. 20:19.
2021-08-09, 20:02
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och hur gick det? Sidney Powell och Lin Wood fick till och med hitta på vittnesmål (exempelvis 'Spyder') eftersom det inte fanns några riktiga bevis

Glöm inte att Sidney Powell själv i efterförloppet hävdar att "ingen vettig människa" borde ha trott på henne. Det säger ju en hel del om den här farsen och hennes anhängare.

https://www.theguardian.com/us-news/2021/mar/23/sidney-powell-trump-election-fraud-claims

Citat:
In a motion to dismiss a complaint by the large US and Canadian voting machine company Dominion, lawyers for Sidney Powell argued that elaborate conspiracies she laid out on television and radio last November while simultaneously suing to overturn election results in four states constituted legally protected first amendment speech.

“No reasonable person would conclude that the statements were truly statements of fact,” argued lawyers for Powell, a former federal prosecutor from Texas who caught Trump’s attention through her involvement in the defense of his former national security adviser Michael Flynn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in