2021-08-09, 20:05
Medlem

Georgia ballots rejected by machines were later altered by election workers to count

Records obtained by Just the News provide unprecedented glimpse into human adjudication of thousands of ballots, where marks for candidates like Trump were sometimes removed so ballots could count for Biden.

https://justthenews.com/politics-policy/elections/georgia-ballot-adjudication-spoiled

Det börjar bli lite svettigt nu i Georgia
2021-08-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Inte på det sätt som personen som skrev ville göra gällande.

Du påstod att det inte ens fanns ett ord som hette åtalsanmälan. Du hade fel som vanligt och jag tycker nog dessutom att TS använde ordet korrekt.
2021-08-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Så du hade varken några exempe på alla dessa edsvurna vittnesmål att komma med eller en förklaring till varför du ville prata om Trumps påstådda övergrepp.
Jag vet att du hemskt gärna vill slippa bevisbördan men det är inte riktigt så det funkar scrollock

Men för att sammanfatta utvecklingen så:
1. De håller på bevisen!
2. De får inte visa upp bevisen!
3. Det behövs inga bevis!
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jaha. Så nu backar du alltså från det du skrev dvs:

Stämmer det?

Vad jag sedan ville "göra gällande" är hyfsat uppenbart av det jag skrev, att du sedan inte klarar begripa liknelsen är inte förvånande sett till hur insnärjd du blir även i de enklaste resonemang när du ombeds klargöra något.

Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Så nu säger du att Trump utsett slöa domare som inte vill arbeta? Är det ytterligare ett exempel på hur fantastisk Trump var som president? Att utse slöfockar som inte vill arbeta? I så fall är det ju verkligen tur att han inte blev omvald. Ska USA ha en framtid som stormakt så måste folket där arbeta.

Och sedan kan man ju tillägga att de domare Trump utsåg till HD faktiskt var förhållandevis unga; Amy Coney Barrett är bara 49 år.

Och att många borde ha pensionerats för länge sedan? Du kanske inte visste det, men domarna i HD utses på livstid - just för att de ska stå fria från påtryckningar eller repressalier. En HD-domare kan bara avgå frivilligt eller avgå genom att avlida. Så Amy CB kan ha 35-45 år kvar som HD-domare

Vad är det som brister hos er? Synen eller förståndet? För någon av dessa fallerar uppenbarligen för att ni inte ska läsa och ta till er av det jag skriver.
Senast redigerad av scrollock 2021-08-09 kl. 20:18.
2021-08-09, 20:18
Medlem
Citat:
Vad är det som brister hos dig? Synen eller förståndet? För någon av dessa fallerar uppenbarligen för att du inte ska läsa och ta till dig av det jag skriver.

Men du skriver ju ingenting. Försök förklara och länka till fakta så kan man kanske diskutera även med dig. Det har ännu inte hittats några bevis som går att ta till domstol. Och vill du hävda något annat, lägg in länkar och förklara varför det skulle vara ett bevis.
2021-08-09, 20:19
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak

Georgia ballots rejected by machines were later altered by election workers to count

Records obtained by Just the News provide unprecedented glimpse into human adjudication of thousands of ballots, where marks for candidates like Trump were sometimes removed so ballots could count for Biden.

https://justthenews.com/politics-policy/elections/georgia-ballot-adjudication-spoiled

The image of the ballot, obtained by Just the News, shows the voter messily scribbled a large blob in the box to select Trump as president while also putting a thinner check mark next to Biden's name.

At 6:10 p.m. ET on Nov. 4, 24 hours after the ballot was first scanned and rejected by Machine 5150, a panel of humans decided the vote should be awarded to Biden, with the notation "mark removed for Donald J. Trump."
Eftersom väljaren använder sig av "thinner checkmarks" i övrigt vore det märkligt att helt plötsligt tro att en "messily scribbled a large blob" är det som ska gälla.
2021-08-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Men du skriver ju ingenting. Försök förklara och länka till fakta så kan man kanske diskutera även med dig. Det har ännu inte hittats några bevis som går att ta till domstol. Och vill du hävda något annat, lägg in länkar och förklara varför det skulle vara ett bevis.
*Host* Michael Jackson + kompanjon *host*...
2021-08-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak

Äntligen något nytt, och faktiskt med lite värde bakom, snyggt vinkelhak!

Det är inte något tecken på systematiskt valfusk men just den specifika sedeln de visar upp borde inte ha gått till någon kandidat. Det är ju väldigt tydligt att personen som kryssat har strykit över sin markering på Trump och sen kryssat för Biden, då resten av rösterna (som alla går till demokrater) på valsedeln har samma checkmark som Biden fick, och det vid Trumps namn är just överstruket kladd. Personen missade att skriva "SPOILED" bredvid Trump-rösten och därför borde just denna enskilda röst inte räknats. Senare har de med en annan valsedel med ett liknande problem (men mellan Biden och Jo), och sen tar de upp samma valsedel som i första exemplet men låtsas som att det är en ny. I det tredje exemplet de har så har en röst som markerats med SPOILED räknats trots att den inte borde gjort det, och den rösten gick till Trump, så det är uppenbarligen inte någon bias åt demokrater eller republikaner här utan helt enkelt mänskliga felfaktorn.

Vi vet att de omräkningar som skedde för hand ändrade valresultatet med några hundra röster hit eller dit, jag antar att de här sedlarna upptäcktes under någon av de kontrollerna för artikeln är väldigt tydlig med att misstagen skedde under den initiala räkningen.

Så, snyggt med nytt, men du ser väl själv att det här inte är ett tecken på något systematiskt valfusk?
2021-08-09, 20:29
Medlem
Citat:
Vad är det som brister hos er? Synen eller förståndet? För någon av dessa fallerar uppenbarligen för att ni inte ska läsa och ta till er av det jag skriver.

Nu skrev du faktiskt att domarna inte orkade göra sitt jobb. Du skrev: "Skälet till att det inte togs upp i domstol för ju helt enklet för att HD-somarna inte orkade göra sitt jobb. Egentligen skulle de flesta ha pensionerats av för många decennier sedan."

Hur vill du att det ska tolkas? Visst jag kan köpa att du med "inte orkade" menade att de var för fega. Men tycker du att det gör saken bättre att man utser fega domare som inte vågar följa lagen än om man utser slöa domare som inte vill arbeta? Jag tycker båda varianterna tyder på katastrofalt dåligt omdöme av den som utsåg dessa domare.
2021-08-09, 20:34
Medlem
Citat:
Du kör ju samma teknik som Rudy - påstår att du har bevis men när det väl är dags att visa upp dom så skyller du ifrån dig. Din teknik - att istället för att lägga fram bevis välja att påminna oss alla här inne om att Trump står anklagad för sexuella ofredanden av flera kvinnor - är fortfarande en höjdpunkt i tråden dock, så fortsätt gärna på det spåret!

Citat:
Citat:
Men när vänsterkvinnor #metoo:ar Trump för att han "tittat lite konstigt" på dem en gång för 15 år sean, ja då är det minsann solitt "bevis"! Ja, ni är allt lustiga ni vänsterblivna!
Haha kan inte släppa det här alltså. Tänker mig scrollock som advokat:
"Kan du visa upp några bevis för dina påståenden?"
"Nej, men låt mig påminna alla här inne att flera kvinnor har anmält min klient för sexuella övergrepp!"
2021-08-09, 20:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Äntligen något nytt, och faktiskt med lite värde bakom, snyggt vinkelhak!

Det är inte något tecken på systematiskt valfusk men just den specifika sedeln de visar upp borde inte ha gått till någon kandidat. Det är ju väldigt tydligt att personen som kryssat har strykit över sin markering på Trump och sen kryssat för Biden, då resten av rösterna (som alla går till demokrater) på valsedeln har samma checkmark som Biden fick, och det vid Trumps namn är just överstruket kladd. Personen missade att skriva "SPOILED" bredvid Trump-rösten och därför borde just denna enskilda röst inte räknats. Senare har de med en annan valsedel med ett liknande problem (men mellan Biden och Jo), och sen tar de upp samma valsedel som i första exemplet men låtsas som att det är en ny. I det tredje exemplet de har så har en röst som markerats med SPOILED räknats trots att den inte borde gjort det, och den rösten gick till Trump, så det är uppenbarligen inte någon bias åt demokrater eller republikaner här utan helt enkelt mänskliga felfaktorn.

Vi vet att de omräkningar som skedde för hand ändrade valresultatet med några hundra röster hit eller dit, jag antar att de här sedlarna upptäcktes under någon av de kontrollerna för artikeln är väldigt tydlig med att misstagen skedde under den initiala räkningen.

Så, snyggt med nytt, men du ser väl själv att det här inte är ett tecken på något systematiskt valfusk?

I sådana lägen ska väljarens avsikt tolkas

https://casetext.com/regulation/georgia-administrative-code/department-183-rules-of-state-election-board/chapter-183-1-georgia-election-code/subject-183-1-15-returns-of-primaries-and-elections/rule-183-1-15-02-definition-of-vote
2021-08-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
I sådana lägen ska väljarens avsikt tolkas

https://casetext.com/regulation/georgia-administrative-code/department-183-rules-of-state-election-board/chapter-183-1-georgia-election-code/subject-183-1-15-returns-of-primaries-and-elections/rule-183-1-15-02-definition-of-vote
Okej, ja, då är det ännu mindre en grej det här än vad jag trodde. Två röster på Biden som borde räknas och en röst på Trump som inte borde gjort det får jag det till...
2021-08-09, 20:55
Medlem
Citat:
"Åtalsanmäler"? Vad f-n menar du med det? Finns inte ens något som heter så!

Gör som Joe Biden, när orden sviker, hitta på egna!

Jag måste säga att Trump slår Biden när det gäller att hitta på egna ord....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in