Maken till uruselt polisarbete får man leta efte! I klass med Marinafallet, där man missade både flera liter blod och ett kulhål trots 3 brottsplatsundersökningar i just detta rum.
Den intervjuade polisen i 200 sekundervideon, Dan Olof Jones, verkar vara ett riktigt stolpskott. Måtte han få skämmas för detta.
Hela denna historia känns som ett karikatyravsnitt av Jägarna. Där ovan nämnde polis har rollen som seriens lata alternativt småkorkade snut.
Jag såg det, hoppas att det blir ordentligt utrett, vilket jag betvivlar, med tanke på hur snabbt allt avfärdades som en olycka och avskrevs.
Mycket spår som inte undersöktes, typ ingenting underaöktes.
Ska bli intressant att se vad som framkommer, helt uppenbart är ju att polisen avfärdat och inte gjort sitt jobb.
Dom utreder ett par veckor och sen så avskrivs det som olycka tippar jag.
Va faan! Chefen för utredningssektionen i Västerbotten,
Olle Andersson, hans uttalande är fullständigt vansinnigt. Troligast en olycka? Går sådant inte att överklaga till högre instans? Vad säger GW om detta?
Senast redigerad av Chillwill 2021-09-02 kl. 09:42.
Dom utreder ett par veckor och sen så avskrivs det som olycka tippar jag.
Amenvafan?!?
”Vi vill inte ha en SKANDAL, för fan alla känner alla i hela bygden…” tänker med största säkerhet Olle Andersson
Och inget får såklart solka ned de involverade poliserna i denna tragiska bygdesåpa. Så Olle Andersson får väl sålla sig till samma grupp som den andra ”b-skådisen” Dan Olof Jones: den som ger inkompetensen, och eventuellt småstadskorruptionen ett ansikte.