2021-09-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Amenvafan?!?

”Vi vill inte ha en SKANDAL, för fan alla känner alla i hela bygden…” tänker med största säkerhet Olle Andersson

Och inget får såklart solka ned de involverade poliserna i denna tragiska bygdesåpa. Så Olle Andersson får väl sålla sig till samma grupp som den andra ”b-skådisen” Dan Olof Jones: den som ger inkompetensen, och eventuellt småstadskorruptionen ett ansikte.
Helt åt helvete.
Finns det några dokument överhuvudtaget?
Allt av intresse.
Citera
2021-09-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Eller att någon tvättat bort blodet på golvet..
Kanske polis J*nes själv som torkat bort blodet? Han hade ett horn i sidan till BO och visste att det var han själv som skulle komma till brottsplatsen.
Citera
2021-09-02, 11:58
Medlem
[quote=Chillwill|77116171]Kanske polis J*nes själv som torkat bort blodet? Han hade ett horn i sidan till BO och visste att det var han själv som skulle komma till brottsplatsen.[/QUOTE]
Vad vet du mer om hornet i sidan?
Citera
2021-09-02, 16:52
Medlem
Det är väl fullt möjligt att hunden slickat i sej från golvet? Men tror oavsett på att ett brott begåtts. Och avsaknaden av hundavföring...Ja, det förekommer att hundar äter bajs. Just thinking...
Citera
2021-09-04, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baver2
Det är väl fullt möjligt att hunden slickat i sej från golvet? Men tror oavsett på att ett brott begåtts. Och avsaknaden av hundavföring...Ja, det förekommer att hundar äter bajs. Just thinking...

Jag har haft flertal hundar, typ 5, så nej inte vanligt alls. Inte alls ens troligt, skulle jag säga.
Inget jag erfarit eller ens hört om.
Senast redigerad av Remark 2021-09-04 kl. 04:16.
Citera
2021-09-04, 11:11
Medlem
Dina hundar har fått mat dagligen i skålen...
Citera
2021-09-05, 00:28
Medlem
Citat:

Självklart och det är jag säker på att Bengts hund också fick.
Citera
2021-09-05, 00:37
Medlem
Citat:

Självklart och det är jag säker på att Bengts hund också fick.
Citera
2021-09-05, 06:26
Medlem
Hur kan du vara så säker på detta? Du menar alltså att nån varit där, mördaren då, och gett vovven mat och vatten efter det att husse dött? Dagligen? Varit ute och rastat den också? Mördaren tar risken att bli sedd vid huset ett flertal(?) gånger efter mordet för att ta hand om hunden? Låter det som ett sannolikt beteende? Men ok, skulle det vara så blir skissade av en gärningsmannaprofil intressant. Har mördaren en personlig relation till hunden och också husse förstås eller är den bara en stark djurvän men som inte kände hund och husse? Bor denne i trakten/inom pendelavstånd eller kanske tom bodde kvar i huset för att ta hand om hunden?
Citera
2021-09-05, 07:12
Medlem
Citat:

Bengts hund var instängd i ett rum när Bengt hittades. Och det fanns inga blodspår alls på hunden. Så nej - den har inte kunnat slicka i sig blodet.
Citera
2021-09-05, 11:35
Medlem
Låter konstigt att hunden var instängd i ett rum, brukade Bengt göra så?

Samma sak gällde tydligen när AE Hagen "kidnappades" ifrån sitt hem i Norge och aldrig återfanns. Den lilla hunden var instängd i ett rum.

Har inte hund själv, men känns onormalt att hundägare generellt gör så. Min tanke är att en hund som springer runt och stör stänger man in i ett rum/hundbur, men annars tassar den väl runt fritt i huset?
Citera
2021-09-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttiis
Bengts hund var instängd i ett rum när Bengt hittades. Och det fanns inga blodspår alls på hunden. Så nej - den har inte kunnat slicka i sig blodet.

Om Bengt trillade i trappen, slog sig illa och blodet skvätte, därtill blev kanske hunden orolig, sprang runt och skällde och slickade blod. Bengt fick då kanske nog i sitt omtöcknade tillstånd, stängde in hunden i ett rum, stapplade in i köket, satte sig på en stol, föll ihop över köksbordet (därtill allt blod under bordet) och dog av cirkulationssvikt!?

Hammaren hade han tidigare under dagen tappat utanför huset?

Vad tror ni om den teorin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in