Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Kolla bara på bilderna i polisförhöret ska du se.
ja vad tror du jag gjort... Och jag har förklarat det för dig tidigare att bilderna inte på något sätt styreker den berättelse som Binninge ljugit ihop i anmälan till polisen.
Ett körsbärsträd som togs ner för flera år sedan - varför han fotat den stubben? En gran eller tall - som togs ner för flera år sedan - varför har han fotat den stubben?
Vad som är uppenbart för någon som inte är totalt jävla blind (som du påstår esbjörn är) så noterar man det lilla detaljen att de små träden som man sågat ner - de ligger kvar. Det hade varit enkelt att dra in dem i något buskage. Men de stora träden - inte ett spår. INTE EN ENDA GREN någonstans. Ingen stam, INGETING. Var har dessa träd egentligen blivit av....?
Det måste ju varit otroligt lätt att ta en bild på stammen och kronan. Högar med grenar, en välta eller vad som helst. Men inte - endast en stubbe.
Och om någon nu skulle komma med argument att det kom en lastbil och hämtade rubbet - ja varför tog man inte de små träden. Varför sågade man bara nästan av dem och bröt dem och lät dem ligga kvar - om det nu ändå är en lastbil där? Och tallen eller granen - den lär du inte stoppa i bagaget på en bil och köra bort om du nu för för dig att man kan göra det.
De små träden är dessutom avsågande med vanlig grensåg - finns inge anledning att kapa dem i knähöjd om du har en röjsåg. Nej detta var ett jobb av någon ganska lat som inte orkade böja sig.
Det här är så otroligt genomskinligt att det är löjligt och jag förstår att polisen la ner det rakt av.
Jag fattar att Binninge inte förstår detta - utan han har tagit vad han tror är värsta bevisbilderna, men han verkar var lika okunnig om skog som om juridik.