2021-08-08, 20:19
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Finns det några som helst bevis för den där skövlingen....?
Eller är det en hopdiktad lögn i syfte att kunna fabricera en polisanmäla mot Ebba.
Det som någon gjort är att ta bort lite buskar.
Kolla bara på bilderna i polisförhöret ska du se.
2021-08-08, 20:23
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast han har ju aldrig använt skälet att han är inte är rättsoförmögen.

b

Att han inte är rättsoförmögen?

Nu snurrar kepsen rejält .
2021-08-08, 20:23
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Har du inte sett att har angetts bestridandegrunder som inte har med Esbjörns kognitiva funktionsnedsättning att göra? Förstår att det är bekvämast att ignorera dem, eftersom din argumentation då faller pladask.

Jag ignorerar ingenting. Har läst alla inlägg i den här tråden och varit med sedan dag ett. Värderar bara det jag läser annorlunda än dig.

Vad gäller bestridandegrunderna, så har Binninge och Berg lämnat in rätt mycket. En bred skur, ungefär som en kulspruta som jagar en flyende soldat, i hopp om att något skott träffar.

Men eftersom du tycker att jag är dum i hela huvudet som inte förstår saker på samma sätt som dig, så kan du gärna få förklara hur i hela friden de få till en seger i rättssalen, där Ebba får stå för allt och Esbjörn får tillbaka sitt hus? Han är inte rättsoförmögen, han har närminnesproblem samt syn- och hörselskador, fastigheten är såld för ett skäligt pris, han har skrivit under, han var ensam ägare till fastigheten osv.

Det enda jag ser som kan vända spelet till att Esbjörn får allt, är att rätten sväljer allt som Esbjörn-sidan har lämnat in, samtidigt som de misstror allt som Ebba-sidan har lämnat in. Är det troligt?
2021-08-08, 20:24
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det allra mest intressanta, och väsentliga här är, tycker jag, om det verkligen är, och i så fall borde vara, lagligt att agera så som Esbjörns ombud har gjort.

Det är ju fullt rimligt att driva en process så länge det finns utsikt att vinna den. När det inte längre finns ens en liten chans att vinna så bör ju ombuden som Bergakungen för länge sedan skrev, ta sig an den delikata uppgiften att nå en förlikning.

Om ombuden inte gör det, utan fortsätter att dränera klienten på pengar, så bör det efter ett tag anses ha varit emot klientens, i detta fall Esbs, intresse.
2021-08-08, 20:25
Medlem
Citat:
Har du inte sett att har angetts bestridandegrunder som inte har med Esbjörns kognitiva funktionsnedsättning att göra? Förstår att det är bekvämast att ignorera dem, eftersom din argumentation då faller pladask.
Din mening är otydlig.

Men om du läser den uppdaterade sammanställningen inlaga 82 så ser du att tidigare motivering från Esbjörn kvarstår. Dvs att han inte förstår och att priset är för högt. Utöver detta har en ny motivering tillkommit, att avtalet har hävts.

Dvs diskussionen om Esbjörns rättsförmåga är fortfarande aktuell enligt hans egna ombud.
2021-08-08, 20:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Nu rycker du meningar i sitt sammanhang igen. Så jag tänker inte bemöta dig i varje påstående.

Dock tror jag att Esbjörn är dement. Det står jag för. Om det står för icke rättsförmögen så är det din sak.

Det är intressant hur fixerade somliga är vid demensdiagnoser. Man kan undra varför, eftersom Esbjörn bevisligen inte har någon demensdiagnos. Kan det handla om att de inbillar sig att om Esbjörn vore demenssjuk så är han per automatik rättsoförmögen?

Jag tror inte att Esbjörn är dement. Däremot håller jag inte för otroligt att ganska håller på att utveckla en demenssjukdom. Det skulle t ex vara intressant att få fler detaljer om den senaste CT-skallen.
2021-08-08, 20:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Fast han har ju aldrig använt skälet att han är inte är rättsoförmögen.

Jag tror nog att Esbjörn har chans att vinna och jag tror att du vet det. Och att det är därför det skrivs här så desperat att det är omöjligt b

Nej, jag ser inte hur han skulle kunna vinna. Jag gör ärligt inte det. Oavsett vem som vinner, så står och faller inte mitt liv med det. Det är bara en diskussionstråd på Internet och jag har ingen koppling till varken Esbjörn eller Ebba.
2021-08-08, 20:28
Medlem
Citat:
Kolla bara på bilderna i polisförhöret ska du se.
ja vad tror du jag gjort... Och jag har förklarat det för dig tidigare att bilderna inte på något sätt styreker den berättelse som Binninge ljugit ihop i anmälan till polisen.

Ett körsbärsträd som togs ner för flera år sedan - varför han fotat den stubben? En gran eller tall - som togs ner för flera år sedan - varför har han fotat den stubben?

Vad som är uppenbart för någon som inte är totalt jävla blind (som du påstår esbjörn är) så noterar man det lilla detaljen att de små träden som man sågat ner - de ligger kvar. Det hade varit enkelt att dra in dem i något buskage. Men de stora träden - inte ett spår. INTE EN ENDA GREN någonstans. Ingen stam, INGETING. Var har dessa träd egentligen blivit av....?
Det måste ju varit otroligt lätt att ta en bild på stammen och kronan. Högar med grenar, en välta eller vad som helst. Men inte - endast en stubbe.
Och om någon nu skulle komma med argument att det kom en lastbil och hämtade rubbet - ja varför tog man inte de små träden. Varför sågade man bara nästan av dem och bröt dem och lät dem ligga kvar - om det nu ändå är en lastbil där? Och tallen eller granen - den lär du inte stoppa i bagaget på en bil och köra bort om du nu för för dig att man kan göra det.
De små träden är dessutom avsågande med vanlig grensåg - finns inge anledning att kapa dem i knähöjd om du har en röjsåg. Nej detta var ett jobb av någon ganska lat som inte orkade böja sig.
Det här är så otroligt genomskinligt att det är löjligt och jag förstår att polisen la ner det rakt av.
Jag fattar att Binninge inte förstår detta - utan han har tagit vad han tror är värsta bevisbilderna, men han verkar var lika okunnig om skog som om juridik.
Senast redigerad av martinator 2021-08-08 kl. 20:31.
2021-08-08, 20:31
Medlem
Citat:

Det har angetts massvis med bestridandegrunder, men inte ett enda bevis som styrker en enda av bestridandegrunderna, tvärtom har de själva skickat in bevis som motbevisar sina egna bestridandegrunder, inte minst Barry's utredning. Den senaste bestridandegrunden de hittade på, fick de börja med att fabricera en grund till genom att först skriva ihop en hävningsförklaring.
2021-08-08, 20:31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Din mening är otydlig.

Men om du läser den uppdaterade sammanställningen inlaga 82 så ser du att tidigare motivering från Esbjörn kvarstår. Dvs att han inte förstår och att priset är för högt. Utöver detta har en ny motivering tillkommit, att avtalet har hävts.

Dvs diskussionen om Esbjörns rättsförmåga är fortfarande aktuell enligt hans egna ombud.

Om du läser aktbilagorna 86 och 89 ser du att en ny bestridandegrund tillkommit härom veckan.
Jag har inte påstått att den tidigare bestridningsgrunden gällande Esbjörn förstånd frånträtts.
2021-08-08, 20:35
Medlem
Citat:
Det är intressant hur fixerade somliga är vid demensdiagnoser. Man kan undra varför, eftersom Esbjörn bevisligen inte har någon demensdiagnos. Kan det handla om att de inbillar sig att om Esbjörn vore demenssjuk så är han per automatik rättsoförmögen?

Jag tror inte att Esbjörn är dement. Däremot håller jag inte för otroligt att ganska håller på att utveckla en demenssjukdom. Det skulle t ex vara intressant att få fler detaljer om den senaste CT-skallen.

Jepp det handlar om han är rättsoförmögen eller inte. Precis som med värderingen så har Binninge lyckats lämna in inlagor som visar att han är det.

Därav faller båda dem punkterna.

Det är ingen slump att de riktiga advokaterna har lämnat in en ny grund (hävning) uppenbarligen tror dem inte att Binninges försvar har någon bäring.

Frågan är om rätten låter dem först argumentera att för att Esbjörn är rättsoförmögen och sedan argumentera att han är rättsförmögen, men har hävt avtalet.

Dem borde bara kunna lägga fram ett av försvaren.
2021-08-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Låter kul med 1,5 meter höga stubbar.

Det finns faktiskt en definition på stubbe. En stubbe definieras i skogsproduktionssammanhang som 1 procent av trädhöjden. Enligt skogsencyklopedien är en stubbe: "Synlig del av en trädstam som efter trädets fällning är kvar ovan marken. Vid stubbtäkt räknas också den underjordiska delen med större eller mindre mängd kvarsittande rötter till stubben. Vid helträdsutnyttjande avses med stubbe den del av trädet som är under stubbskäret".

Till saken hör att i samband med polisanmälan mot Ebba så bifogades bilder på dessa stubar. Ingen av dessa stubbar är 1.5 meter höga, däremot finns stubbar som inte är så färska att de skulle kunna vara resultat av Ebbas röjning.

Det är bara en massa lögner från Esbjörn och hela hans anhang, från början till slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in