Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Hitta ett inlägg där jag skrivet att jag tycker Esbjörn är rättsoförmögen.Jag har aldrig skrivet det och jag tycker det inte. Det är knappt någon som skriver. Esbjörns ombud hävdar inte heller att han är det. Och inte Esbjörn själv. Så vem hävdar det menar du?
Ja det är moraliskt rätt av ett ombud att driva sin klients linje vid rättsliga förhandlingar. Det är lite av kärnan i ett juridisk ombuds arbete faktiskt.
Det är ju gulligt att du bryr dig om Esbjörns ekonomi. Men han väljer själv vad han vill lägga sina pengar på. Och han gör det fast någon hjälper honom med hans ekonomi genom en generalfullmakt.
Dessutom så finns det inget som säger att Esbjörn inte kommer att vinna. Men den som lever får se.
Bara de senaste veckorna har du ganska frekvent beskrivit Esb som dement. Du har ganska genomgående återkommande gjort tämligen grova påhopp på Esb under hela din tid i denna tråd som förminskar och hånar Esb, inklusive hans rättsförmåga. Inget har hittills visat att han inte har förlorat den, men du samt en hel del andra visar ett åldersförakt som inte rimmar så gott med att ni så gärna vill värna om åldre.
Ett snabbt, grovt urval av citat från MB från bara några veckor tillbaka:
"Jag tror ju Esbjörn är dement, och säger det han tycker passar bra i sammanhanget."
"Vem har sagt att Esbjörn är i sina sinnes fulla bruk? Självklart låter Binninge göra en värdering."
"För övrigt tycker jag man ser att Esbjörn har svårt att hitta ord när man granskar intervjuer med honom. Man hör oxå att det blir lite osammanhängande och konstigt ibland när han talar. Samt att han har ett dement utryck i ögonen."
"Esbjörn kanske vill dölja sin demens/ kognitiva funktionsnedsättning. "
På vilket sätt tar denna typ av påhopp och argument tillvara Esbs intresse? Eller används detta bara för att ha en anledning att driva processen vidare, och i förlängningen förblöda Esb ännu mer?