2021-08-08, 17:55
Medlem
Giant Squids avatar
Vad bestod själva våldtäkten utav egentligen?
Att han bad henne gå hem efter sexet, är det olagligt?
Citera
2021-08-08, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad bestod själva våldtäkten utav egentligen?
Att han bad henne gå hem efter sexet, är det olagligt?

Hon har väl inte gått ut med vad hon exakt anklagar honom för?
Han kanske gjorde en klassiker, super lite och knullar med henne på kvällen.
Sen vaknar upp bakfyllekåt och petar in den när man tror hon är vaken och med på det 🤷🏻‍♂️
Tur att #metoo inte fanns när jag knullade runt, då hade jag blivit metooad flera gånger 👮🏽‍♀️😂✌️🥇😏
Citera
2021-08-08, 18:06
Medlem
Är det anmält som Våldtäkt till Polisen?

I så fall om de anser att det finns misstanke om att ett brott som Joel enligt Svensk Lag begått, så har Joel rätt till av Staten betalt Juridiskt ombud, som han själv kan välja. Vet inte om han har dubbelt medborgarskap eller inte, men har han Svenskt så gäller det. Vem väljer han?

Tjejen har inte denna möjlighet till Finansiering av Juridiskt ombud och måste betala allt själv, i normalfallet. Finns en möjlighet till Rättshjälp i brott och tvistemål via Försäkringsbolag. Men det beror naturligtvis på vad för sorts omfattning i Försäkringen hon hade när misstänkta brottet begicks. Hon behöver alltså inte ha någon Försäkring alls idag, frågan är om hon hade det vid brottstillfället.

Finns ytterligare en variant…. Det är om en Advokat tar detta utan ersättning/betalning just nu på löpande och istället gör upp ett avtal med sin Klient om att betalningen sker om målet faller till Klientens fördel. Då just detta mål kommer följas hårt av media i både Sverige och många andra länder så finns det en del Advokater som är stadda i kassan, kan ligga ute med sin kostnader och samtidigt se en egen vinst i att synas brett Publikt och därmed förhöja sitt eget Varumärke.

Jag tippar att Massi Fritz är den Advokat som tar detta på ovan nämnda upplägg.

Vad tror Du?
Citera
2021-08-08, 18:06
Medlem
Fan vilken vidrig sjuk kvinna.
Hoppas hon hamnar i fängelse.
Citera
2021-08-08, 18:23
Medlem
Apones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Touché... det kan förstås vara så att det skickades innan de träffades första gången, vem vet...

Min åsikt är dock att om det enda man har gjort är att ligga med någon och sen inte låtit dem stanna eller velat ha något förhållande, då är det tveksamt om man skulle:

1. Be om ursäkt gång på gång.

2. Prata om hur arg man är på sig själv och att man hatar sig själv för vad man gjorde.

3. Anlita advokater för att försöka få till en ekonomisk förlikning.

Jag håller fortfarande fast vid att det är någonting lite värre än vad han själv har erkänt hittills, men någonting som inte är våldtäkt. Det kan vara någonting med själva sexet, att han gick lite över gränsen med våldsamt sex eller liknande. Det kan också vara någonting relaterat till maktmissbruk eller liknande, att han lovade henne kontrakt och roller osv för att hon skulle fortsätta ligga med honom, och sen dissade henne istället. Det kan också vara någonting helt annat.

Men jag tror det är mer än ingenting men mindre än brottsligt.

Skulle tro att det enda Kinnaman är ”skyldig” till är att han betett sig grisigt och velat ligga. Sen har hon troligen velat mer och då när Joel hittat någon annan att ligga med tycket han att hon blivit jobbig.

Att han ber om ursäkt och ger henne ett par tusen är troligen hans försök att bli av med allting. Kan tänka mig att han säkert försökt få till ett NDA med ännu mer cash..men hon ville ha mer. Han ville troligen bara undvika den cirkus som han nu hamnat i.

Men om det funnits riktiga bevis för en våldtäkt hade det kommit in som en polisanmälan.

Verkar han vara ett svin? Jepp.
Citera
2021-08-08, 18:44
Medlem
Allt tyder på att en våldtäkt har ägt rum enligt svensk lagstiftning.

Lyssnar man på ett av ljudklippen så sägs det
"du satte på mig när jag höll på med telefonen"

Har svårt att se att någon ser det som frivilligt sex.

Hon säger ju "jag höll på med telefonen" och det hon verkar vilja säga på inspelningen är ju "hur kunde du inte fatta att jag inte ville"

Om du frågar kvinnor som har blivit våldtagna så är det många som säger att man inte gjorde motstånd för man var rädd för att då börjar knytnävslagen hagla i ansiktet. Därför lät hon akten fortgå utan motstånd.

Sen oavsett om han blir dömd eller inte så tycker jag man ska fråga sig om det är en bra kvinnosyn att man tycker det är okej att ha sex med kvinnor när de lagar mat, läser en bok eller som i det är fallet surfar med mobilen?

Helt klart har Joel Kinnaman en unken kvinnosyn.
Citera
2021-08-08, 18:45
Medlem
Kvinnan flirtar med Joel.

Joel Kinamann svarar: "jag ska äta upp dig"

Denna typ av jargong känner många igen bland män med för höga tankar om sig själva och betyder typ "jag ska dunka på dig så du knappt kan stå upp dagen efter"
Citera
2021-08-08, 18:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleMMA

Hon säger ju "jag höll på med telefonen" och det hon verkar vilja säga på inspelningen är ju "hur kunde du inte fatta att jag inte ville"

Om du frågar kvinnor som har blivit våldtagna så är det många som säger att man inte gjorde motstånd för man var rädd för att då börjar knytnävslagen hagla i ansiktet. Därför lät hon akten fortgå utan motstånd.

Sen oavsett om han blir dömd eller inte så tycker jag man ska fråga sig om det är en bra kvinnosyn att man tycker det är okej att ha sex med kvinnor när de lagar mat, läser en bok eller som i det är fallet surfar med mobilen?

Men hur står det fatt, klart kan man inleda en sexakt när man gör något helt annat, viker tvätt eller lagar mat, självklart är det ok om båda är med på det.
Kvinnor är likadana som män i det avseendet.
Citera
2021-08-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleMMA

Håller med, han har usel kvinnosyn. Trodde säkert han kunde göra va han ville för att han är han. Hoppas tjejen inte viker sig och tystar skiten mot betalning utan att han faktiskt blir dömd till fängelse i domstol.
Citera
2021-08-08, 19:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Håller med, han har usel kvinnosyn. Trodde säkert han kunde göra va han ville för att han är han. Hoppas tjejen inte viker sig och tystar skiten mot betalning utan att han faktiskt blir dömd till fängelse i domstol.
Det har fortfarande inte framkommit vad det är för skit som ska tystas??
Av vad som har framkommit i dagsläget så är det hon och hennes sällskap i form av den mordhotande brodern som riskerar ett rättsligt efterspel. Joels manager kan vittna om han inte t,o,m spelat in samtalaet från det mötet.
Hennes utpressningsförsök talar inte till hennes fördel.
Citera
2021-08-08, 19:15
Medlem
Jag har försökt att hitta ljudfilerna som det pratas om, var finns de?
Citera
2021-08-08, 19:26
Medlem
otellos avatar
Finns det verkligen såhär pass många galna manshatande feminister på Flashback, eller trollar alla som skriver att JK är skyldig samt har en dålig kvinnosyn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in