Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-08, 07:41
Medlem
bajssprutans avatar
Det verkar iaf vara ett seriöst bolag som faktiskt går plus. Märkligt.
Citat:
EBITDA-RESULTAT 6,0 MLN KR OKT-JUN 2020/2021 (Direkt)
2021-07-12 08:40
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) First North-listade redovisningsbyrån Modern Ekonomi hade en omsättning på 80,9 miljoner kronor under det första nio månaderna, oktober-juni, i det brutna räkenskapsåret 2020/2021.

Resultatet på ebitda-nivå låg på 6,0 miljoner kronor.
Någon har tydligen lagt ett bud på företaget för några månader sedan på en femma aktien därför har likviditeten droppat till nära noll.
Därav avnotering.

Citat:
Den 5 oktober 2020 offentliggjorde ECIT AS (“ECIT”) ett rekommenderat offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Modern Ekonomi (”Erbjudandet”). Erbjudandet förklarades ovillkorat den 3 november 2020 och den förlängda acceptperioden i Erbjudandet löpte ut den 30 november 2020. Per den 30 november 2020 hade aktieägare representerande sammanlagt 12 925 413 aktier i Modern Ekonomi accepterat Erbjudandet eller överlåtit sina aktier till ECIT utanför Erbjudandet (motsvarande cirka 87,49 procent av aktiekapitalet och det totala röstetalet i Bolaget).
Floaten var alltså nere på 12.5%, varav en hel del satt i händerna på bagholders som glömt bort aktien.

Något lowlife nosade fram detta och körde en pump. Det är min teori.
Nu sitter en massa aktieraketare med avnoterade aktier som tvångsinlöses för en femma.
Citera
2021-08-08, 08:59
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Pump lives matters!

Hemsk tråd som är full med baissare. Ni är bara bittra för ni missat tåget.
Citera
2021-08-08, 11:36
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Pump lives matters!

Är det något som jag lärt mig av placeraforumet så är det att all kritik bara är fåfänga försök att snacka ner aktien så man själv kan komma in billigare. Så det är det vi ägnar oss åt I guess.

Mitt studieobjekt för dagen är Xpecunia. Trillade över denna guldklimp i Parans-tråden där användaren Roshtein observerade följande:
Citat:
Vill göra er uppmärksamma på att Örjan är involverad i bolaget Xpecunia som just nu går att teckna. Behöver ju inte betyda något bara för att han är investerat men han är en ful fisk.

https://www.avanza.se/placera/telegr...-berglund.html
(FB) Ibra Kadabra och haussgrupperna

Om man missat bort vem denne Örjan är så driver han det finansiella horhuset Jörns Bullmarknad och anses i allmänhet vara hjärnan bakom pumparna där Ibra Kadabra varit aktiv. Ibra kallar honom "Gudfadern" och spelade in flera livevideos med honom. Han har alltså tecknat 89% av emissionen.

Bolagets affärsidé är bokstavligen att printa egna pengar. De smäller upp solceller och majnar krypto av elen. Alltså både clean tech, fräsigt namn, skumma ägare och krypto.

Rebecca Allen Lamptley har nämnt och rekommenderat aktien men ännu inte gjort sin sedvanliga DD med dussintals emojis och "triggers i närtid". Rätt tyst än så länge på aktieraketer, vartannat inlägg på placeraforumet är tjat om deras fantastiska discord.

Sen IPO har den stigit stadigt upp 60% vilket kanske inte är optimalt men jag tror Örjan är girigare än så, särskilt med tanke på att det stora hausseriet vi sett i andra aktier ännu inte går för full maskin.
Citera
2021-08-08, 11:43
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Pump lives matters!

Jag hörde att vår käre kanadick dejtar pump-Becca. Justin har en tjeeej, bläblä.

Kunglig idé av Smutz med Xpecunia. Sörjan är en förstklassig pumpmaestro att ta rygg på.
Synd att vi missade IPO. Vågar man hoppas på en comeback av Ibra Kadabra ? Börjar sakna den gamle stollen.

Forumet ser ändå hyfsat lungt ut än, finns länk till discord men inga raketer. Jag tror att vi hinner med denna!
Citera
2021-08-08, 11:48
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz

Bolagets affärsidé är bokstavligen att printa egna pengar. De smäller upp solceller och majnar krypto av elen. Alltså både clean tech, fräsigt namn, skumma ägare och krypto.

Du glömde nämna att de har en AI modell för att optimera tillverkningen! Dynamics heter den

Vad kan gå fel?
Citera
2021-08-08, 12:32
Medlem
Smutzs avatar
Jag gick med i Facebookgruppen. Pallar inte trolla discord ännu.

Har än så länge inget spännande att rapportera. Ganska få inlägg hittills och mycket handlar om att krypto kommer rusa snart och därmed också XPEC. En skön lirare försökte visa med discord-skärmdumpar att de kommer tjäna massa pengar oavsett om deras coins går upp eller ner. Jag är nog alldeles för släthjärnad för att begripa hans resonemang men det låter ju bra.

Drygt 500 medlemmar, inga kändisar vad jag kunde se förutom Pump-becca och bolagets VD. Lite roligt var dock dessa två profiler:
Gabriellas vägledning med Tarot och Änglarna samt Tantra-massage dot se, massösens profilbild var en röv med en röd ros mellan skinkorna.
Citera
2021-08-08, 15:44
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Har än så länge inget spännande att rapportera. Ganska få inlägg hittills och mycket handlar om att krypto kommer rusa snart och därmed också XPEC. En skön lirare försökte visa med discord-skärmdumpar att de kommer tjäna massa pengar oavsett om deras coins går upp eller ner. Jag är nog alldeles för släthjärnad för att begripa hans resonemang men det låter ju bra.

Drygt 500 medlemmar, inga kändisar vad jag kunde se förutom Pump-becca och bolagets VD. Lite roligt var dock dessa två profiler:
Gabriellas vägledning med Tarot och Änglarna samt Tantra-massage dot se, massösens profilbild var en röv med en röd ros mellan skinkorna.
Var försiktig på pumpforumen! Det är minerad mark, det är lätt att ryckas med

Be careful out there, its a djungle!
Citera
2021-08-08, 19:30
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:

Jag tror att Sörjan är deep underwater efter Parans. Memestonksen kom som en svart svan och sänkte båten alltför tidigt då memestonks tilltalar den typ av investerare som gillar ofullständiga konsekvensanalyser.

I slutet av Januari kom dödsstöten för mången skojare, Åsa-Nisse-pumpligan hade mött sin överman i form av amerikanska memestocks.
Not just retarded, american retarded.

Därför har jag lite på känn att XPEC kan moona i närtid. Så fort jag har hämtat min wt-polare Tommy i morgon är det köpknappen som gäller. Xpercunia to the moon!!!!1

Det är dock lite beroende hur knarklangarna på darknet, kineser som vill ha kapital ut av landet, hodlande retards, regleringar samt pirat-tv-leverantörer agerar. Ingen använder krypto till något vettigt. Men ingen kommer ihåg en fegis! ALL IN!

Men solenergi känns ju jävligt fräscht, speciellt i vinter.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-08-08 kl. 19:39.
Citera
2021-08-08, 20:13
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Var försiktig på pumpforumen! Det är minerad mark, det är lätt att ryckas med

Be careful out there, its a djungle!

Jag lovar att vara försiktig. Jag är ju i princip en antropolog bland de här konstiga människorna och då finns det alltid en risk att "go native". Men jag säger som Ted Borg; ibland måste man tvinga sig att öppna ögonen. Det kan göra ont ibland och det gör ont.

Och jag mår inte bra alla gånger.

Men det är lugnt, jag har tramsat rätt mycket i thailändarens paransgrupp, I've seen some dark shit man.

Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag tror att Sörjan är deep underwater efter Parans. Memestonksen kom som en svart svan och sänkte båten alltför tidigt då memestonks tilltalar den typ av investerare som gillar ofullständiga konsekvensanalyser.

I slutet av Januari kom dödsstöten för mången skojare, Åsa-Nisse-pumpligan hade mött sin överman i form av amerikanska memestocks.
Not just retarded, american retarded.

Därför har jag lite på känn att XPEC kan moona i närtid. Så fort jag har hämtat min wt-polare Tommy i morgon är det köpknappen som gäller. Xpercunia to the moon!!!!1

Det är dock lite beroende hur knarklangarna på darknet, kineser som vill ha kapital ut av landet, hodlande retards, regleringar samt pirat-tv-leverantörer agerar. Ingen använder krypto till något vettigt. Men ingen kommer ihåg en fegis! ALL IN!

Men solenergi känns ju jävligt fräscht, speciellt i vinter.

Jag tror du har rätt men desto mer skäl för bullbakaren att ta till alla knep för att få den här att flyga. Och även om everything is bigger in 'merica så tycker jag att även svenska pumpar håller god klass. Varenda jävla skitbolag på spotlight får ju CP-ryck då och då. Våran USP är väl att volymen är så pytteliten att det krävs ganska få retards för att gunga båten.

Jag tror krypto kan sjunka rätt länge innan det påverkar investeringsviljan hos den här specifika fårskocken. Det verkar fortfarande ballt och om det sjunkit mycket är det också bullish eftersom då blir det genom önskemagi en rekyl upp.

Men till XPECs försvar måste jag påpeka att de begriper att det blir vinter. De har nämligen köpt in sig på termisk energi på Island. Tänk dig den hisspitchen, volcano-powered-green-crypto-mining motherfuckers!

Jag fimpar bark-och-blåbär AB imorgon och går också in i det här och ligger lång, jättelång... en vecka eller så.
Senast redigerad av Smutz 2021-08-08 kl. 20:15.
Citera
2021-08-08, 22:52
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Men till XPECs försvar måste jag påpeka att de begriper att det blir vinter. De har nämligen köpt in sig på termisk energi på Island. Tänk dig den hisspitchen, volcano-powered-green-crypto-mining motherfuckers!
så.

Vulkan-krypto! Me like! Fräckt så det förslår, jag ger produktnamnet 10 poäng. Helt omedvetet har du startat en helt ny nisch! Krypto producerad i afrika med solel=savannkrypto, från australien= downunder krypto, colombia=kokainkrypto! Osv. Namnfrågan är för evigt löst
Citera
2021-08-09, 11:48
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Vulkan-krypto! Me like! Fräckt så det förslår, jag ger produktnamnet 10 poäng. Helt omedvetet har du startat en helt ny nisch! Krypto producerad i afrika med solel=savannkrypto, från australien= downunder krypto, colombia=kokainkrypto! Osv. Namnfrågan är för evigt löst
Jag hoppas att det inte bara var jag som BTFD i morse. 500 tulpaner med ett gav på 8,3.
Xpecunia ser ut att få ett vulkanutbrott. To the moon bejbi!
Idag bjuder den glade bagaren på skräpmat och folkisar.

Fan justin, hälsa frugan och mina ungar och ge henne ett extrapump ikväll.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-08-09 kl. 11:50.
Citera
2021-08-09, 12:28
Medlem
backwardations avatar
Guldstjärna till Smutz som kom med pumpguldet Xpecunia. Utmärkt DD och bara namnet får mig att tänka på en exotisk bardrottning. Nu när ESG-pumparna går på högvarv är det en solklar vinnare som laddar för utbrott med vulkanisk energi. Vi kan även vara helt trygga med Jörns Bullmarknad som en stark och stabil ägare. All in!

Det var en sorgens dag när Parans avnoterades och för en stund undrade man vart bullbagaren tog vägen. Som alla nutida konstnärer är han bara missförstådd i sitt arbete. Även Galileo var hatad av massorna på sin tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in