Citat:
Ursprungligen postat av
Smutz
Really? Tur att du hojtade till i så fall. Jag kan verkligen ingenting om sådant här, kan man läsa någonstans om hur den här inlåsningen funkar och när bullbakaren är fri att dumpa?
I övrigt har mina tankar mest kretsat kring ME-cirkusen. Magkänslan säger att det här kommer mastermindsen bakom vilja upprepa och giriga wannabees vilja kopiera. Det är kanske anonyma normie-bolag på väg mot avnotering man ska hålla utkik efter? Skummare typer lär ju leta med ljus och lykta just nu. Med tanke på att det här är svårbegripligt och spektakulärt lär det diskuteras mycket och intresset hållas uppe. När en viable kandidat dyker upp och snacket går om "nästa modern ekonomi" kanske retardsen dogpilar aktier i full FOMO vilket leder till en spontanpump även om det aldrig fanns en sådan plan från början.
Detta är såklart bara en hypotes och inte helt färdigtänkt än, vad tror ni andra?
Xpecunia har väl även en chans till mediapump eftersom de odlar ekologiska tulpaner.
Funderar också på cirkus ME. Om man kikar grafen ligger aktien runt 4 spänn fram till början av Juni när aktien plösligt börjar handlas och små spikar kan ses på grafen. Här tror jag att tankmomentet inleddes.
Och det verkar ju på vår käre diskofistare här att det helt klart beror på gamblers som fått fomo.
Folk hoppar helt enkelt in i aktier som gått upp tusentals procent dagen innan.
Så anonyma uppköpta bolag som ska avnoteras.
Jag har en klockren kandidat ifall nästa bud går genom och det är företaget Safeture, Det har legat runt budkursen länge nu.
Minimal float, uppköpskandidat, låg likviditet osv. Aktiepris runt tian.
Gällande mina pumpjaktskandidater har jag nu tagit position i två av dem och inväntar ett fläskigt peämm.